Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

I wrześniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 89/05 (W, 05.06.2005 r., Sarbinowo). Dotyczy: Wykonania manewru do lądowania szybowca SZD-48-3 Jantar std 3 innego niż właściwy. Informacja o zdarzeniu 89/05

• 89/12 (I, 01.02.2012 r., EPWA). Dotyczy: Usterki sensorów WOW prawego podwozia głównego w samolocie Embraer E170-200. Informacja o zdarzeniu 89/12

• 106/04 (W, 15.06.2004 r., około 630 m od zachodniego skraju lotniska EPKP). Dotyczy: Przeciągnięcia samolotu Cessna 177 i zderzenia z ziemią. Raport końcowy 106/04, Album ilustracji 106/04

• 127/04 (W, 27.06.2004 r., EPLL). Dotyczy: Niezastosowania się skoczka do polecenia dowódcy (pilota szybowca) oddzielenia się od szybowca SZD-9bis 1E Bocian. Informacja o zdarzeniu 127/04

• 90/05 (W, 06.06.2005 r., EPLS). Dotyczy: Spóźnionego wyczepienia liny holowniczej po zaczepieniu przez szybowiec SZD-56-2 „Diana 2” skrzydłem o trawę. Informacja o zdarzeniu 90/05

• 210/06 (W, 26.07.2006 r., Karsin). Dotyczy: Utraty kontroli nad paralotnią Lift 26 po wystąpieniu bocznego podwinięcia. Informacja o zdarzeniu 210/06

• 252/14 (I, 01.03.2014 r., EPWA). Dotyczy: Niesprawności Cabin Pressure Control Selector z Panelu P5-6 w samolocie Boeing B737-400. Informacja o zdarzeniu 252/14

• 301/07 (W, 18.07.2007 r., Nowa Wioska k. Raciborza). Dotyczy: Niezamierzonego wlotu paralotni DESIRE M w obszar turbulencji, niewłaściwa lub spóźniona reakcja na deformację skrzydła co doprowadziło do utraty nad nim kontroli. Informacja o zdarzeniu 301/07

• 414/08 (W, 04.07.2008 r., Lisie Kąty). Dotyczy: Zachaczenia szybowca SZD 9 bis 1 E „Bocian” o wystające słupy podczas wykonywania zakrętu i zderzenia się z ziemią. Raport końcowy 414/08

• 448/11 (I, 11.05.2011 r., EPGL). Dotyczy: Błędu w technice lądowania polegającego na twardym przyziemieniu, co doprowadziło do wybicia szybowca SZD-51-1 Junior i powtórnego przyziemienia. Informacja o zdarzeniu 448/11

• 630/09 (W, 07.08.2009 r., rejon miejscowości Osowa Góra). Dotyczy: Kolizji lewej końcówki skrzydła szybowca SP-2559 z tylną częścią prawej końcówki szybowca SP-2732. Informacja o zdarzeniu 630/09

• 674/09 (W, 17.08.2009 r., miejscowość Ciche). Dotyczy: Niewłaściwego planowania podejścia do lądowania w terenie przygodnym, co doprowadziło do przyziemienia szybowca SZD-51-1 Junior w połowie wybranego pola. Informacja o zdarzeniu 674/09

• 675/09 (W, 17.08.2009 r., EPLK). Dotyczy: Nagłego pochylenia nosa szybowca LS8-t w trakcie próby wypuszczenia podwozia i zderzenia się z ziemią. Raport wstępny 675/09

• 676/09 (W, 17.08.2009 r., EPLK). Dotyczy: Rozpoczęcia dolotu szybowca SZD-51-1 do lotniska na zbyt małej wysokości (z za małym zapasem wysokości) oraz zbyt późnej oceny braku możliwości dolotu. Raport wstępny 676/09

• 723/09 (W, 28.08.2009 r., EPBC). Dotyczy: Wpadnięcia szybowca SZD-50-3 Puchacz w korkociąg, przejścia do stromego lotu nurkowego i zderzenia się z ziemią. Informacja o zdarzeniu 723/09, Album ilustracji 723/09

• 1017/13 (I, 07.07.2013 r., Królikowo k/Olsztynka). Dotyczy: Niewłaściwego przygotowania się pilota do przelotu szybowcem SZD-48-3 „Jantar Std 3”. Raport końcowy 1017/13

• 1448/14 (I, 23.08.2014 r., EPWA). Dotyczy: Awarii FMCL (Flight Management System Lateral) podczas modyfikacji podejścia w CDU (Control Display Unit) w samolocie Boeing B787-800. Informacja o zdarzeniu 1448/14

• 1480/15 (W, 24.07.2015 r., EPGI). Dotyczy: Utraty kierunku podczas wyrównania i dobiegu oraz braku reakcji ucznia-pilota na polecenia instruktora nadzorującego lot szybowca SZD-9 bis 1E Bocian. Informacja o zdarzeniu 1480/15

• 1490/16 (I, 28.06.2016 r., EPWR). Dotyczy: Odpadnięcia kołpaka śmigła w trakcie lotu samolotu Cessna 150. Informacja o zdarzeniu 1490/16

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony