Przejdź do treści
Port Lotniczy Katowice - terminal cargo - widok z góry od ulicy (fot. Piotr Adamczyk)
Źródło artykułu

Podsumowanie ruchu cargo w Porcie Lotniczym Katowice. Najlepszy pierwszy kwartał w historii lotniska

Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze S.A. (GTL S.A.) – spółka zarządzająca Międzynarodowym Portem Lotniczym „Katowice” im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach – podsumowało przewozy towarowe za pierwszy kwartał 2024 roku.

Od stycznia do końca marca bieżącego roku w katowickim terminalu cargo obsłużono 9 838 ton frachtu, czyli o 725 ton więcej (+7,9%) niż w tym samym czasie w 2023 roku. Był to jednocześnie najlepszy pierwszy kwartał roku w historii Katowice Airport – osiągnięty rezultat był o 480 ton cargo lepszy (+5,1%) niż ten z trzech pierwszych miesięcy 2022 roku, kiedy w pyrzowickim terminalu towarowym obsłużono rekordowe 9 358 ton załadunków.

„Zeszłoroczna popandemiczna korekta przewozów frachtu lotniczego, spowodowała w Katowice Airport 11% spadek obsłużonych towarów w porównaniu z rekordowym 2022 rokiem. Jednak już w pierwszym kwartale br. cargo lotnicze zaczęło wracać na ścieżkę wzrostu, dlatego w tym roku spodziewamy się  dobrych wyników i nie można wykluczyć, że w segmencie cargo będzie to najlepszy rok w historii katowickiego lotniska. Cargo to dla nas ważny obszar działalności, dlatego w programie inwestycyjnym Katowice Airport na lata 2024-2028 zaplanowaliśmy dużą rozbudowę strefy do obsługi frachtu lotniczego, w tym budowę minimum jednego nowego terminalu towarowego” – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej katowickim lotniskiem.

Katowickie lotnisko należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2023 roku z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe 5,6 mln pasażerów. Prognoza na 2024 rok zakłada obsłużenie ponad 6 mln podróżnych, co będzie najlepszym wynikiem w historii Katowice Airport. Port lotniczy im. Wojciecha Korfantego jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i jednym z największych lotnisk cargo w Polsce.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony