Przejdź do treści
paramotor.com.pl - Subiektywnie o napędach PPG

Piloci z Ożarowa testują ciąg napędu EC25 Moster

Test ciągu napędu EC25 Moster przeprowadzony dnia 16 stycznia 2011 przez pilotów z Ożarowa. Do pomiaru ciągu wykorzystali profesjonalnie wykonaną hamownię testującą ciąg w osi śmigła. Testowany napęd EC25 Moster z firmy Ec Extreme był niedotarty. Nie katowaliśmy go więc za bardzo. Test przeprowadzony był kilkakrotnie i polegał na wprowadzeniu napędu na maksymalne obroty przez kilka sekund. Za każdym razem wynik był niemal identyczny.

Napęd ma za sobą dopiero 20 minut pracy od nowości. Poza tym w zbiorniku zostało paliwo sprzed miesiąca (1:40), więc dolałem dodatkowo 100ml oleju Castrol. Było więc za dużo oleju – piszę to, bo mogło to mieć dodatkowy wpływ na wynik pomiaru.

Badany ciąg wyniósł 72 kg przy śmigle Helix 125 cm, napęd niedotarty, który jest skręcony na docieranie.

Po dotarciu ciąg napędu zwykle wzrasta około 10%. Tak więc docelowy ciąg może wynieść 80kg, co jest zgodne z tym, co pisał producent.Przyznam szczerze, że bardzo wątpiłem w deklarowany przez producenta ciąg – i to udowodniony filmem. Zobaczcie tutaj: http://vimeo.com/13052568 Dzisiaj zobaczyłem to na własne oczy i mogę Wam potwierdzić. To naprawdę jest bestia!

Chłopcy przetestowali też ciąg kilku innych popularnych napędów używanych. Na wynik może mieć wpływ stopień ich zużycia. Poniżej przedstawiam wyniki testów, które można użyć do porównania testowanych napędów.

  • Parapower Simonini Mini2 – 67kg,

  • Ventor Techno-Fly – 57kg,

  • TOP80 – 46kg,

  • Parapower Solo – 43kg.

Zebrane wyniki są bardzo zbliżone do tych, które otrzymywałem dotychczas od innych testujących. Wyników nie chciałem dotychczas publikować ze względu na fakt, że nie widziałem metody pomiaru i samej hamowni, która w tym przypadku jest majstersztykiem wśród urządzeń tego typu.

Leszek Klich

FacebookTwitterWykop

Nasze strony