Przejdź do treści
Źródło artykułu

Program Pratt & Whitney - Geared Turbofan (GTF)

Po dwudziestu latach rozwoju, testy nowego silnika z systemem „Geared Turbofan” zbliżają się ku końcowi. Producent, Pratt & Whitney widzi dla jednostek napędowych z systemem GTF, świetlaną przyszłość. Nowoczesny silnik ma się charakteryzować, zmniejszonym o 12 procent zużyciem paliwa, w porównaniu do najnowocześniejszych jednostek tego typu.

"Uważamy, że koncepcja Geared Turbofan opanuje całą przyszłą rodzinę silników" oznajmił Reuterowi, prezes Pratt & Whitney Steve Finger. Pratt liczy, że po 2013 roku silniki te, znajdą szeroki wachlarz zastosowań. "Cokolwiek się stanie" powiedział Finger, "nie wierzymy, by ktokolwiek mógł wyjść z porównywalnie skuteczną technologią, jeszcze przez długi czas."

Technologia “Geared Turbofan” zakłada wykorzystanie przekładni planetarnej pomiędzy wentylatorem silnika a turbiną niskiego ciśnienia. Rozwiązanie, zapewnia większą skuteczność, niższe obroty turbiny i w konsekwencji obniżenie poziomu hałasu nawet o 20dB. Zastosowanie przekładni - według zapewnień producenta - kompensuje alternatywne rozwiązania, polegające na zwiększeniu średnicy wentylatora, skutkujące zwiększeniem masy jednostki napędowej.

Więcej informacji na stronie producenta.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony