Przejdź do treści
Pas startowy lotniska w Modlinie
Źródło artykułu

Koniec z krzywymi pasami startowymi?

Lotniska muszą wydać po 100 mln zł na infrastrukturę. Wszystko przez nowe zalecenia w zakresie bezpieczeństwa, jakie dla lotnisk opracował resort transportu, budownictwa i gospodarki morskiej. Porty lotnicze muszą dostosować infrastrukturę techniczną w zakresie nowego oświetlenia, ogrodzenia, ale też w zakresie geometrii pasów startowych, dróg kołowania, a nawet płyt postojowych. Chodzi o to, żeby teren lotniska przypominał w jak największym stopniu płaską taflę. Aby uzyskać taki efekt, niemal wszystkie porty lotnicze powinny przeprowadzić u siebie inwestycje.

– Wymagania rozporządzenia resortu transportu w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego podlegających obowiązkowi certyfikacji spełniają obecnie tylko Lublin, częściowo Warszawa oraz po przebudowie Katowice – wylicza Marta Chylińska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To ULC decyduje, które lotnisko może przyjmować u siebie samoloty i odprawiać pasażerów.

Jednak Chylińska zastrzega, że nowe wymogi, zwłaszcza w zakresie niwelowania różnic w położeniu pasów startowych czy płyt postojowych, nie zaczną obowiązywać od razu. – Na dostosowanie się do nowych wymogów spółki zarządzające lotniskami mają czas do 2018 r. – wyjaśnia Chylińska.

Czytaj całość na stronie www.gazetaprawna.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony