Przejdź do treści
Źródło artykułu

Kolejny wypadek Icon A5

8 maja, na linii brzegowej jeziora Berryessa w północnej Kalifornii rozbiła się ultralekka amfibia LSA Icon A5. Do wypadku, w wyniku którego zginęły dwie osoby, doszło ok. godz. 09.00 czasu lokalnego.

Zdjęcia miejsca katastrofy wykonane z pokładu śmigłowca pokazują wrak A5 na wschodnim brzegu jeziora Berryessa w rejonie miejscowości Portuguese Cove. Ofiarami są pracownicy Icon Aircraft John Karkow oraz Cagri Sever.

Rzecznik firmy powiedział, że wyda ona oświadczenie, ale w momencie gdy pozna wszystkie szczegóły zdarzenia. Spółka Icon Aircraft, która musiała się zmierzyć z poważnymi opóźnieniami w produkcji A5, niedawno była dotknięta innym wypadkiem tej konstrukcji. W kwietniu br. niedaleko Miami, A5 częściowo zatonął po nieudanym lądowaniu. Szczęśliwie w tym zdarzeniu nikt nie został ranny.

W pełni kompozytowa A5 otrzymała specjalną autoryzację FAA na zwiększenie masy do 762 kg (limit dla amfibii LSA w USA wynosi 648 kg), dzięki czemu jej konstruktorzy mogli zastosować dodatkowe struktury skrzydeł i sekcji ogonowej, niezbędne celem osiągniecia odporności na wchodzenie w korkociągi.

Icon A5 posiada składane skrzydła ułatwiające transport na przyczepie lub przechowywanie w garażu. Kokpit statku powietrznego wykonany jest w stylizacji motoryzacyjnej i jak twierdzi przedstawiciel firmy, zamysłem podczas prac projektowych była "fuzja wyjątkowej inżynierii z projektem produktu światowej klasy". Icon A5 jest napędzany silnikiem Rotax 912iS.

Firma Icon została założona ponad dziesięć lat temu, a pierwszy prototyp A5 wzniósł się powietrze niedługo potem, w maju 2008 r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony