Przejdź do treści
Zintegrowany wyświetlacz HUD Garmina w samolocie
Źródło artykułu

Garmin ogłasza wprowadzenie zintegrowanego wyświetlacza HUD

Garmin kontynuuje ekspansję na rynku awioniki dla General Aviation, zwłaszcza w segmencie business-jet. Firma ogłosiła właśnie wprowadzenie przeziernego wyświetlacza HUD (Head’s Up Display), zintegrowanego z obecną na rynku awioniką Garmin.

GHD 2100 wyświetla najważniejsze parametry lotu na szklanej płytce na wysokości wzroku pilota, co minimalizuje czas spędzony na przeglądaniu tablicy przyrządów i wydatnie zwiększa bezpieczeństwo. HUD zdecydowanie ułatwia także przejście z lotu w warunkach IMC do lotu z widocznością.

Badania pokazały, że latanie z wykorzystaniem wyświetlacza HUD jest bezpieczniejsze w warunkach ograniczonej widoczności czy pogarszających się warunkach pogodowych. Ciężko pracowaliśmy, by zharmonizować GHD z pozostałą awioniką na pokładzie – powiedział viceszef Garmina ds. sprzedaży i marketingu, Carl Wolf.

Poza najważniejszymi parametrami lotu, GHD 2100 jest w stanie wyświetlać także m.in. zobrazowanie punktów trasowych w oparciu o rozszerzoną rzeczywistość. W przyszłości firma planuje także możliwość wyświetlania obrazu z kamer zewnętrznych. GHD 2100 pozwala operatorom na wykonywanie podejść do ILS CATI i CAT II.

System zaprojektowano z myślą o małych i średnich biz-jetach i jest dostępny w pakietach G3000 i G5000. Firma obiecuje, że GHD będzie także współpracował z innymi systemami tej firmy.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony