Przejdź do treści
Orca 5 - lot w górach (fot. dudek.eu)
Źródło artykułu

Orca 5 – nowe skrzydło

Połowa sezonu paralotniowego już dawno za nami. A tymczasem firma Dudek Paragliders poinformowała o opracowaniu nowego skrzydła – Orca 5.

Skrzydło przeznaczone jest przede wszystkim do latania swobodnego z pasażerem,  ale sprawdzi się także napędzane silnikiem przy starcie nożnym, jak i na lekkich paramotorowych wózkach.

Orca 5 to uniwersalny tandem w klasie EN B o świetnych parametrach użytkowych. Łatwo startuje, lekko i precyzyjnie daje się sterować i łagodnie ląduje. Zapewnia najwyższe bezpieczeństwo pasywne przy doskonałości zbliżonej do skrzydeł jednoosobowych. Jest to pierwszy tandem z zastosowaną technologią LE3D!

W czterorzędowej czaszy z rdzeniami usztywniającymi (Dudek Flexi Edge technology) producent zastosował swój najnowszy system dodatkowych cięć na górnej powierzchni krawędzi natarcia – LE3D (Leading Edge 3D). Poszycie komór w tych miejscach składa się teraz z trzech podłużnych elementów zamiast z jednego.

Dodatkowe cięcia LE3D minimalizują marszczenie się tkaniny oraz dokładniej odwzorowują projektowany kształt profilu aerodynamicznego w strefach kluczowych dla wytwarzania siły nośnej i redukowania oporów powietrza, co pozytywnie wpłynęło na doskonałość.

Orca 5 w porównaniu do poprzednich wersji jest pierwszym skrzydłem w ofercie firmy z nowym, dodatkowym elementem , jakim są knagi na taśmach nośnych do blokowania dużych uszu. Jest dostępna w nowej kolorystyce Dancing Sky: Tango, Samba, Modern.

Wydłużenie i inne parametry dobrane są tak, by zachować najbardziej optymalne dla tego rodzaju konstrukcji proporcje bezpieczeństwa pasywnego, osiągów, oraz łatwości i precyzji sterowania. Firma Dudek Paragliders skupiła się na zapewnieniu jak najlepszych parametrów startu, precyzji i lekkości sterowania oraz wydajności sterówek podczas hamowania do lądowania.

Orca 5 bardzo dobrze napełnia się i wstaje, bez tendencji do zostawania w tyle. Łatwo daje się ustabilizować i z niewielkim udziałem przyhamowania unosi się do lotu. Przy podchodzeniu do lądowania wystarcza stosunkowo niewielkie zaciągnięcie sterówek, by zdecydowanie zredukować prędkość i łagodnie wylądować. Te cechy są szczególnie ważne podczas lotów z pasażerem, więc poświęciliśmy wiele wysiłku by dopracować je do perfekcji.

Więcej informacji na stronie www.dudek.eu

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony