Przejdź do treści
Erupcja wulkanu Eyjafjallajokull
Źródło artykułu

Pył wulkaniczny nad Europą: NOTAM, SIGMET, mapy pogodowe, Kamery LIVE

Informacje o ograniczeniach ruchowych w przestrzeni powietrznej nad Europą, w związku z chmurą pyłu wulkanicznego.

Pierwszy wybuch wulkanu Eyjafjallajökull
Aktywność sejsmiczna pod lodowcem Eyjafjallajökull (Eyjafjallajoekull) rozpoczęła się pod koniec 2009, doprowadzając do erupcji wulkanu Eyjafjöll 20 marca 2010. Ostatnie wybuchy tego wulkanu miały miejsce w 1821 i 1823 roku.

Drugi wybuch
We wczesnych godzinach porannych 14 kwietnia władze Islandii zarządziły ewakuację wsi i farm w pobliżu Eyjafjallajökull z powodu nagłego wezbrania okolicznych strumieni i rzek. Wzrost poziomu i temperatury wody spowodowany erupcją wulkaniczną pod lodowcem doprowadził do powodzi zwanych jökulhlaup. Po zetknięciu się lawy o temperaturze 1200°C z dnem lodowca o grubości 200m, ten zaczął szybko parować, wytwarzając chmurę, składającą się głównie z pary wodnej. (źródło: pl.wikipedia.org)

Sytuacja się stabilizuje: Bieżąca sytuacja w polskiej przestrzeni powietrznej – 21.04.2010 (od godz. 5.00 UTC)

Polecamy galerię zdjęć Adama Niebrzydowskiego.

Aktualną sytuację ruchową nad Europą, można śledzić na radarach internetowych:
http://www.flightradar24.com/
http://radar.piopawlu.net/
http://www.radarvirtuel.com/
http://radar.zhaw.ch/radar.html
http://www.pasazer.com/radar.php
http://casper.frontier.nl/
http://www.geluidsnet.nl
http://www.live-military-mode-s.eu
http://www.quadrant-atc.net
http://atcmonitor.com/atlanta/screen.html
http://live.airportnetwork.com/sfo/
http://www.melbourneairport.com.au/Flight-Passenger-Info/Flight-Informat...
http://www.flylansing.com/Default.aspx?tabid=102

Zobacz widok na wulkan - kamera MILA1, kamera MILA2, kameraMILA3

Volcanic Ash Advisory from London - Issued graphics

PFXD01_EGRR - Received at 0629 on 22 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 0026 on 22 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 1851 on 21 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 1229 on 21 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 0629 on 21 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 0030 on 21 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 1843 on 20 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 1234 on 20 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 0628 on 20 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 0101 on 20 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 0025 on 20 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 1828 on 19 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 1234 on 19 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 0636 on 19 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 0052 on 19 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 1836 on 18 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 1251 on 18 April 2010
PFXD01_EGRR - Received at 1901 on 17 April 2010 

Zobacz historię statusu europejskich przestrzeni powietrznych podczas unoszenia się pyłu wulkanicznego.

Status wybranych przestrzeni powietrznych (21.04.2010 12:00 UTC). Zobacz więcej na: www.eurocontrol.int. Kliknij tutaj abu zobaczyć jak rozkodować kody lotnisk.

Właśnie otwarte przestrzenie

LFRR Brest - Open, see Notam 2354/10
EDMM Munich - Open, see Notam A1380/10
EDGG - Open, see Notam A1381/10
EDWW- Open, see Notam A1379/10

Przestrzenie powietrzne dostępne dla ruchu

EF - Finland - Open, except A/D EFHK, EFTU. EFMA closed btw 1200z-1800z
LFEE Reims - Open
LFFF Paris - Open
EG London - open, see AIM and notams
EG Scottish - most sectors open see notams, HBN and MOR sectors open above FL210
for flights below FL210 in HBN and MOR (closed until 21-2000z) please contact London FMP
EIDW open
EISN open
EH open
EP open, see Notam A2377/10
EK open, please check relevant Notams for A/D of DEP/ARR

Przestrzenie powietrzne niedostępne:

ESMM -airspace open above FL205. MALMO ESMS is open
some sectors around ESMS are closed below FL205 until 21-1200z, FMP +46406132701
ESOS most sectors closed below FL205 until 21-1400z

Status wybranych przestrzeni powietrznych (21.04.2010 07:30 UTC). Zobacz więcej na: www.eurocontrol.int. Kliknij tutaj abu zobaczyć jak rozkodować kody lotnisk.

Właśnie otwarte przestrzenie

LFEE Reims - Open
LFFF Paris - Open

Przestrzenie powietrzne dostępne dla ruchu

EG London - open, see AIM and notams
EG Scottish - most sectors open see notams, HBN and MOR sectors open above FL210
for flights below FL210 in HBN and MOR please contact London FMP
EIDW open
EISN open
EK south open, please check relevant Notams for A/D of DEP/ARR

Przestrzenie powietrzne niedostępne:

EDGG2 Dusseldorf - 21-1200z closed below FL200 see NOTAMs
EDGG1 Frankfurt - 21- 1000z closed below FL200 see NOTAMs
EDWW 21-0600z - closed below FL200 see NOTAMs
EDMM - 21-1000z sectors closed up to FL250
ED German all airports - see relevant NOTAMs
EF some sectors closed below FL205
EK Denmark north closed below FL205, until 21-0900z see notams
ESMM -airspace open above FL205. MALMO ESMS is open
some sectors around ESMS are closed below FL205 until 21-1200, FMP +46406132701
ESOS most sectors closed below FL205 until 21-1400z
EP Poland - see latest NOTAM A2377/10
LFRR Brest - closed up to FL205 until 21-0800z, open FL210 and above
LFSB A/D - closed, but open for VFR flights via Switzerland

NOTAMy

P2440/10 NOTAMN
A) EPWW B) 1004221800 C) 1004221930 EST
E) OSTRZEZENIE NAWIGACYJNE: MOZLIWA OBECNOSC CHMURY PYLU WULKANICZNEGO W FIR WARSZAWA. DOTYCZY OBSZARU: NA POLNOC OD LINII LACZACEJ PUNKTY BINKA - IDEXU - LIMKO - PENOR. DOTYCZY POZIOMOW LOTU: OD GND DO FL200. DOWODCA STATKU POWIETRZNEGO JEST ODPOWIEDZIALNY ZA OMINIECIE CHMURY PYLU WULKANICZNEGO. WSZYSTKIE LOTY MUSZA SIE ODBYWAC NA ODPOWIEDZIALNOSC OPERATOROW STATKOW POWIETRZNYCH. WSZYSCY OPERATORZY POWINNI WYKAZAC SZCZEGOLNA OSTROZNOSC I UPEWNIC SIE PRZED WYKONANIEM OPERACJI, ZE PLANOWANY PRZEZ NICH LOT MOZE ODBYC SIE W BEZPIECZNY SPOSOB. WSZYSTKIM PILOTOM WYKONUJACYM OPERACJE LOTNICZE W FIR WARSZAWA ZALECA SIE ZGLASZANIE KAZDEGO KONTAKTU Z CHMURA PYLU WULKANICZNEGO, NAJSZYBCIEJ JAK TO MOZLIWE.
F)GND G)FL200)

P2413/10 NOTAMR P2410/10
A) EPWW B) 1004220358 C) 1004221200 EST
E) OSTRZEZENIE NAWIGACYJNE: MOZLIWA OBECNOSC CHMURY PYLU WULKANICZNEGO W FIR WARSZAWA. DOTYCZY OBSZARU: NA POLNOC OD LINII LACZACEJ WSPOLRZEDNE: 5355N 01415E ORAZ 5445N 01720E. DOTYCZY POZIOMOW LOTU: OD GND DO FL200. DOWODCA STATKU POWIETRZNEGO JEST ODPOWIEDZIALNY ZA OMINIECIE CHMURY PYLU WULKANICZNEGO. WSZYSTKIE LOTY MUSZA SIE ODBYWAC NA ODPOWIEDZIALNOSC OPERATOROW STATKOW POWIETRZNYCH. WSZYSCY OPERATORZY POWINNI WYKAZAC SZCZEGOLNA OSTROZNOSC I UPEWNIC SIE PRZED WYKONANIEM OPERACJI, ZE PLANOWANY PRZEZ NICH LOT MOZE ODBYC SIE W BEZPIECZNY SPOSOB. WSZYSTKIM PILOTOM WYKONUJACYM OPERACJE LOTNICZE W FIR WARSZAWA ZALECA SIE ZGLASZANIE KAZDEGO KONTAKTU Z CHMURA PYLU WULKANICZNEGO, NAJSZYBCIEJ JAK TO MOZLIWE.
F)GND G)FL200)

P2410/10 NOTAMR P2408/10
A) EPWW B) 1004211928 C) 1004231900 EST
E) OSTRZEZENIE NAWIGACYJNE: MOZLIWA OBECNOSC CHMURY PYLU WULKANICZNEGO W FIR WARSZAWA. DOTYCZY OBSZARU: NA POLUDNIE I WSCHOD OD LINII LACZACEJ PUNKTY:LAGAR, ADIKA ORAZ GORAT. DOTYCZY POZIOMOW LOTU: OD GND DO FL200. DOWODCA STATKU POWIETRZNEGO JEST ODPOWIEDZIALNY ZA OMINIECIE CHMURY PYLU WULKANICZNEGO. WSZYSTKIE LOTY MUSZA SIE ODBYWAC NA ODPOWIEDZIALNOSC OPERATOROW STATKOW POWIETRZNYCH. WSZYSCY OPERATORZY POWINNI WYKAZAC SZCZEGOLNA OSTROZNOSC I UPEWNIC SIE PRZED WYKONANIEM OPERACJI, ZE PLANOWANY PRZEZ NICH LOT MOZE ODBYC SIE W BEZPIECZNY SPOSOB. WSZYSTKIM PILOTOM WYKONUJACYM OPERACJE LOTNICZE W FIR WARSZAWA ZALECA SIE ZGLASZANIE KAZDEGO KONTAKTU Z CHMURA PYLU WULKANICZNEGO, NAJSZYBCIEJ JAK TO MOZLIWE.
F)GND G)FL200)

P2377/10 NOTAMN
A) EPWW B) 1004210500 C) 1004230500 EST
E) OSTRZEZENIE NAWIGACYJNE: MOZLIWA OBECNOSC CHMURY PYLU WULKANICZNEGO W FIR WARSZAWA: DOTYCZY OBSZARU: NA POLUDNIE I WSCHOD OD LINII LACZACEJ PUNKTY: GOVEN, OBOKU, EBOGU ORAZ GOMED.
DOTYCZY POZIOMOW LOTU: OD GND DO FL200.
DOWODCA STATKU POWIETRZNEGO JEST ODPOWIEDZIALNY ZA OMINIECIE CHMURY PYLU WULKANICZNEGO. WSZYSTKIE LOTY MUSZA SIE ODBYWAC NA ODPOWIEDZIALNOSC OPERATOROW STATKOW POWIETRZNYCH. WSZYSCY OPERATORZY POWINNI WYKAZAC SZCZEGOLNA OSTROZNOSC I UPEWNIC SIE PRZED WYKONANIEM OPERACJI, ZE PLANOWANY PRZEZ NICH LOT MOZE ODBYC SIE W BEZPIECZNY SPOSOB. WSZYSTKIM PILOTOM WYKONUJACYM OPERACJE LOTNICZE W FIR WARSZAWA ZALECA SIE ZGLASZANIE KAZDEGO KONTAKTU Z CHMURA PYLU WULKANICZNEGO, NAJSZYBCIEJ JAK TO MOZLIWE.
F)GND G)FL200)

P2374/10 NOTAMR P2354/10
A) EPWW B) 1004201959 C) 1004210459
E) Z POWODU CHMURY PYLU WULKANICZNEGO CALY FIR WARSZAWA JEST ZAMKNIETY DLA LOTOW IFR OD GND DO FL200. LOTY VFR DOSTEPNE NA I PONIZEJ FL200 (W CALYM FIR), ZA WYJATKIEM LOTOW TRANZYTOWYCH PRZEZ FIR EPWW. CHMURA PYLU WULKANICZNEGO WYSTEPUJE OD SFC DO FL200 W CALYM FIR EPWW. OPERATORZY LOTOW VFR POWINNI WYKAZAC SZCZEGOLNA OSTROZNOSC I UPEWNIC SIE PRZED WYKONANIEM OPERACJI, ZE PLANOWANY PRZEZ NICH LOT MOZE ODBYC SIE W BEZPIECZNY SPOSOB.

A2354/10 NOTAMR A2338/10            
A) EPWW B) 1004201320 C) 1004202000 EST 
E) DUE TO VOLCANIC ASH CLOUD ALL FIR WARSZAWA IS CLSD FOR IFR FLIGHTS FM GND UP TO FL200. VFR FLT AVBL ON AND BELOW FL200 (IN THE ENTIRE FIR) EXCEPT TRANSIT FLIGHTS ACROSS FIR EPWW. VOLCANIC ASH CLOUD IS APPEARING FM SFC TO FL200 WITHIN ALL FIR EPWW. VFR OPR SHOULD EXERCISE EXTREME CAUTION AND MUST ASSURE THEMSELVES THAT THEIR INTENDED FLIGHT CAN BE CONDUCTED IN A SAFE MANNER BEFORE FLYING.

P2338/10 NOTAMR P2337/10
A) EPWW B) 1004200809 C) 1004201330 EST
E) Z POWODU CHMURY PYLU WULKANICZNEGO CALY FIR WARSZAWA JEST ZAMKNIETY DLA LOTOW IFR OD GND DO FL200. W CZESCI FIR WARSZAWA NA POLNOC OD LINII LACZACEJ PUNKTY: PESEL - BOKSU LOTY IFR BTN FL200 - FL350 SA ZABRONIONE. LOTY VFR DOSTEPNE NA I PONIZEJ FL200 (W CALYM FIR), ZA WYJATKIEM LOTOW TRANZYTOWYCH PRZEZ FIR EPWW. CHMURA PYLU WULKANICZNEGO WYSTEPUJE OD SFC DO FL200 W CALYM FIR EPWW. OPERATORZY LOTOW VFR POWINNI WYKAZAC SZCZEGOLNA OSTROZNOSC I UPEWNIC SIE PRZED WYKONANIEM OPERACJI, ZE PLANOWANY PRZEZ NICH LOT MOZE ODBYC SIE W BEZPIECZNY SPOSOB.

P2308/10 NOTAMR P2306/10
A) EPWW B) 1004192101 C) 1004200600 EST
E) Z POWODU CHMURY PYLU WULKANICZNEGO CZESC FIR WARSZAWA NA ZACHOD I POLNOC OD LINII LACZACEJ PUNKTY: REP BABKO - REP TOSPO, JEST ZAMKNIETA DLA LOTOW IFR OD GND DO FL200. LOTY VFR DOSTEPNE NA I PONIZEJ FL200 (W CALYM FIR), ZA WYJATKIEM LOTOW TRANZYTOWYCH PRZEZ FIR EPWW. CHMURA PYLU WULKANICZNEGO WYSTEPUJE OD SFC DO FL200. OPERATORZY LOTOW VFR POWINNI WYKAZAC SZCZEGOLNA OSTROZNOSC I UPEWNIC SIE PRZED WYKONANIEM OPERACJI, ZE PLANOWANY PRZEZ NICH LOT MOZE ODBYC SIE W BEZPIECZNY SPOSOB. CZESC FIR WARSZAWA NA WSCHOD OD LINII OKRESLONEJ POWYZEJ JEST DOSTEPNA BEZ OGRANICZEN.

Historia ograniczeń związanych z pyłem wulkanicznym.

Sektory kontroli obszaru ruchu lotniczego ACC (stan na 15 kwietnia 2010. Źródło: www.pansa.pl)

Informacja SIGMET

___10.04.22 18:53___
764
WVPL31 EPWA 221829
EPWW SIGMET 7 VALID 221840/230040 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 22/1800Z SFC/FL200 BTN A LINE N5502E01803 - N5404E01943
AND A LINE N5404E01943 - N5309E01853 - N5305E01432
VA CLD FCST 23/0000Z SFC/FL200 BTN A LINE N5441E01317 - N5405E01538
- N5326E01825
- N5314E02005 - N5329E02300
AND A LINE N5144E02326 - N5135E01939 - N5258E01524
VA CLD FCST 23/0600Z SFC/FL200 BTN A LINE N5555E01558 - N5447E01736
- N5243E02355 - N5200E02511 AND A LINE N5108E02347 - N5317E01949
- N5350E1701 - N5350E01448 - N5300E1420 - N5152E01523 - N5050E01448
VA CLD FCST 23/1200Z SFC/FL200 W PART OF A LINE N5529E02105
- N5417E02011 - N5349E01917 - N5228E02038 - N5144E2105 - N5131E01928
- N5019E01933 - N5002E01801 - N5002E01514
ABV FL200 NO SIGNIFICANT ASH CLD
CNL SIGMET 6=
___10.04.22 12:44___
742
WVPL31 EPWA 221127
EPWW SIGMET 6 VALID 221240/221840 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 22/1200Z NO SIGNIFICANT ASH OVER ENTIRE FIR
VA CLD FCST 22/1800Z SFC/FL200 BTN A LINE N5544E01400 - N5544E01832 - N5338E02017
AND LINE N5348E01400 - N5243E01739 - N5255E01858
VA CLD FCST 23/0000Z SFC/FL200 BTN A LINE N5455E01628 - N5412E01827 - N5317E01920 - N5237E02206 - N5241E02400
AND LINE 5465E01400 - N5333E01708 - 5201E2007 - N5152E02305
VA CLD FCST 23/0600Z SFC/FL200 BTN A LINE N5454E01702 - N5411E01908 - N5323E02142 - N5235E02400
AND LINE N5252E01428 - N5347E01458 - N5347E01713 - N5330E01736 - N5306E01559 - N5156E02222 - N5107E02400
ABV FL200 NO SIGNIFICANT ASH CLD
CNL SIGMET 5=
___10.04.22 12:40___
741
WVPL31 EPWA 221127
EPWW SIGMET 5 VALID 221240/221840 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD FCST 22/1200Z NO SIGNIFICANT ASH OVER ENTIRE FIR
VA CLD FCST 22/1800Z SFC/FL200 BTN A LINE N5544E01400 - N5544E01832 - N5338E02017
AND LINE N5348E01400 - N5243E01739 - N5255E01858
VA CLD FCST 23/0000Z SFC/FL200 BTN A LINE N5455E01628 - N5412E01827 - N5317E01920 - N5237E02206 - N5241E02400
AND LINE 5465E01400 - N5333E01708 - 5201E2007 - N5152E02305
VA CLD FCST 23/0600Z SFC/FL200 BTN A LINE N5454E01702 - N5411E01908 - N5323E02142 - N5235E02400
AND LINE N5252E01428 - N5347E01458 - N5347E01713 - N5330E01736 - N5306E01559 - N5156E02222 - N5107E02400
ABV FL200 NO SIGNIFICANT ASH CLD
CNL SIGMET 4=
___10.04.22 11:30___
737
WVPL31 EPWA 221127
EPWW SIGMET 4 VALID 221130/221730 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 22/0600Z NO SIGNIFICANT ASH OVER ENTIRE FIR
VA CLD FCST 22/1200Z NO SIGNIFICANT ASH OVER ENTIRE FIR
VA CLD FCST 22/1800Z SFC/FL200 BTN A LINE N5450 E01430 - N5402 E01922
AND LINE N5402 E01456 - N5247 E01905
VA CLD FCST 23/0000Z SFC/FL200 BTN A LINE N5456 E01655 - N5359 E01851
AND LINE N5445 E1402 - N5247 E01905
ABV FL200 NO SIGNIFICANT ASH CLD
CNL SIGMET 3=

____10.04.21 18:56___
670
WVPL31 EPWA 211855
EPWW SIGMET 3 VALID 211900/220100 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 21/1800Z SFC/FL200 S OF LINE N5047 E01511-N5127 E02108-
N5302 E02343
VA CLD FCST 22/0000Z NO SIG ASH OVER ENTIRE FIR
VA CLD FCST 22/0600Z NO SIG ASH OVER ENTIRE FIR
VA CLD FCST 22/1200Z SFC/FL200 N OF LINE N5355 E01415-N5445 E01720=

___10.04.21 07:22___
622
WVPL31 EPWA 210659
EPWW SIGMET 2 VALID 210730/211330 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 21/0600Z SFC/FL200M E OF LINE N4925 E02120 - N5126 E02000 - N5404 E02113
S OF LINE N5050 E01532 - N4916 E01911
VA CLD FCST 21/1200Z NO SIG ASH OVER ENTIRE FIR
VA CLD FCST 21/1800Z NO SIG ASH OVER ENTIRE FIR
VA CLD FCST 22/0000Z NO SIG ASH OVER ENTIRE FIR=

___10.04.21 01:12___
593
WVPL31 EPWA 210110
EPWW SIGMET 1 VALID 210130/210730 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 21/0000Z SFC/FL200 SE OF LINE
N5300 E01410- N5341 E01816 - N5525 E01815
VA CLD FCST 21/0600Z SFC/FL200 SE OF LINE
N5225 E01440 - N5231 E01656 - N5311 E02123 - N5420 E02120
VA CLD FCST 21/1200Z SFC/FL200 E OF E02200 AND S OF N5208 E01449 -
- N5039 E01726 - N4924 E02136 - N4929 E02245
VA CLD FCST 21/1800Z NO SIG ASH OVER ENTIRE FIR NC
___10.04.20 20:49___
575
WVPL31 EPWA 202047
EPWW SIGMET 4 VALID 201930/210130 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 20/1800Z SFC/FL200 ENTIRE FIR MOV E
VA CLD FCST 21/0000Z SFC/FL200 SE OF LINE
N5300 E01420- N5325 E01749 - N5530 E01650
VA CLD FCST 21/0600Z SFC-FL200 SE OF LINE
N5148 E01450 - N5203 E01816 - N5334 E01856 - N5420 E02102
VA CLD FCST 21/1200Z E OF E02200 AND S OF N5140 E01445-N5204 E01602
- N5006 E01917 - N4943 E02200 MOV SE NC=

___10.04.20 19:17___
566
WSPL31 EPWA 201912
EPWW SIGMET 4 VALID 201930/210130 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 20/1800Z SFC/FL200 ENTIRE FIR MOV E
VA CLD FCST 21/0000Z SFC/FL200 SE OF LINE
N5300 E01420- N5325 E01749 - N5530 E01650
VA CLD FCST 21/0600Z SFC-FL200 SE OF LINE
N5148 E01450 - N5203 E01816 - N5334 E01856 - N5420 E02102
VA CLD FCST 21/1200Z E OF E02200 AND S OF N5140 E01445-N5204 E01602
- N5006 E01917 - N4943 E02200 MOV SE NC=
___10.04.20 18:53___
564
WSPL31 EPWA 201850
EPWW SIGMET 1 VALID 201930/210130 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 20/1800Z SFC/FL200 ENTIRE FIR MOV E
VA CLD FCST 21/0000Z SFC/FL200 SE OF LINE
N5300 E01420- N5325 E01749 - N5530 E01650
VA CLD FCST 21/0600Z SFC-FL200 SE OF LINE
N5148 E01450 - N5203 E01816 - N5334 E01856 - N5420 E02102
VA CLD FCST 21/1200Z E OF E02200 AND S OF N5140 E01445-N5204 E01602
- N5006 E01917 - N4943 E02200 MOV SE NC=
___10.04.20 14:34___
543
WVPL31 EPWA 201315
EPWW SIGMET 3 VALID 201330/201930 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 20/1200Z SFC/FL200 ENTIRE FIR MOV E
VA CLD FCST 20/1800Z SFC/FL200 ENTIRE FIR MOV E
VA CLD FCST 21/0000Z SFC/FL200 ENTIRE FIR MOV E
VA CLD FCST 21/0600Z SFC/FL200 E OF LINE N5145 E01445-N5424 E01823-
N5525 E01835 MOV E
ABV FL200 NO SIGNIFICANT ASH CLD=
___10.04.20 14:32___
548
WVPL31 EPWA 201427
EPWW SIGMET 3 VALID 201330/201930 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 20/1200Z SFC/FL200 ENTIRE FIR MOV E
VA CLD FCST 20/1800Z SFC/FL200 ENTIRE FIR MOV E
VA CLD FCST 21/0000Z SFC/FL200 ENTIRE FIR MOV E
VA CLD FCST 21/0600Z SFC/FL200 E OF LINE N5145 E01445-N5424 E01823-
N5525 E01835 MOV E
ABV FL200 NO SIGNIFICANT ASH CLD=

___10.04.20 07:34___
517
WVPL31 EPWA 200701
EPWW SIGMET 2 VALID 200730/201330 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 20/0600Z SFC/FL200 NW OF LINE N5255 E02355 - N4920 E02100
SLW MOV E NC
AND FL200/FL350 N OF LINE N5318 E01425 - N5428 E02300 MOV E WKN
VA CLD FCST 20/1200Z SFC/FL200 ENTIRE FIR MOV E
ABV FL200 NO SIGNIFICANT ASH CLD
VA CLD FCST 20/1800Z SFC/FL200 ENTIRE FIR MOV E
ABV FL200 NO SIGNIFICANT ASH CLD=

___10.04.20 02:25___
497
WVPL31 EPWA 200204
EPWW SIGMET 1 VALID 200220/200820 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD FCST 20/0600Z SFC/FL200 NW OF LINE N5255 E02652 - N4702 E01744 SLW MOV SE NC
AND FL200/FL350 BTN LINE N5318 E01425 - N5428 E01655 - N5655 E01816
AND N5143 E01456 - N5402 E02345 SLW MOV E NC
VA CLD FCST 20/1200Z SFC/FL200 WHOLE FIR MOV SE NC AND FL200/FL350 NE OF LINE
N5419 E2028 - N5407 E02204 - N5347 E02401 MOV NE WKN
VA CLD FCST 20/1800Z SFC/FL200 WHOLE FIR MOV SE NC=

__10.04.19 20:24__
474
WVPL31 EPWA 192018
EPWW SIGMET 6 VALID 192022/200222 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 20/0000Z SFC/FL200 BTN LINE N5442 E01629 - N5543 E02205
AND LINE N5019 E02010 - N5140 E02346 MOV SE NC
VA CLD FCST 20/0600Z SFC/FL200 OVER FIR POLAND STNR NC=
___10.04.19 14:14___
450
WVPL31 EPWA 191406
EPWW SIGMET 5 VALID 191420/192020 EPWA-
EPWW WARSAW FIR EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD FCST 19/1800Z SFC/FL200 NW OF LINE N4950 E01900 - N5100 E02100 - N5250 E02400 MOV SE NC=
___10.04.19 11:17___
428
WVPL31 EPWA 190751
EPWW SIGMET 4 VALID 190820/191420 EPWA-
EPWW WARSAW FIR EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD FCST 19/1200Z SFC/FL200 NW OF LINE N5004 E01802 - N5300 E02000 - N5300 E02400 NC=
___10.04.19 02:26__
405
WSPL31 EPWA 190210
EPWW SIGMET 3 VALID 190220/190820 EPWA-
EPWW WARSAW FIR EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 19/0000Z SFC/FL200 W OF LINE N5500 E02011 - N5030 E02330
VA CLD FCST 19/0600Z SFC/FL200 N OF LINE N4959 E02227 - N4909 E01755
VA CLD FCST 19/1200Z SFC/FL200 NW OF LINE N5306 E02352 - N5229 E02000 - N4925 E01758
CNL SIGMET 2 VALID 190130/190730=
___10.04.19 01:34__
401
WSPL31 EPWA 190118
EPWW SIGMET 2 VALID 190130/190730 EPWA-
EPWW WARSAW FIR EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 19/0000Z SFC/FL200 W OF LINE N5500 E02011 - N5030 E02330
VA CLD FCST 19/0600Z N OF LINE N4959 E02227 - N4909 E01755
VA CLD FCST 19/1200Z NW OF LINE N5306 E02352 - N5229 E02000 - N4925 E01758
CNL SIGMET 1=
__10.04.18 21:53__
378
WSPL31 EPWA 181945
EPWW SIGMET 5 VALID 181945/190145 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 18/1800Z SFC/FL200 S OF LINE N5209 E01616 - N5129 E02326
VA CLD FCST 19/0000Z SFC/FL200 S OF LINE N5337 E01439 - N5311 E02301 MOV N
VA CLD FCST 19/0600Z SFC/FL200 N OF LINE N5044 E01610 - N5114 E02044 - N5000 E02256 STNR NC
CNL SIGMET 4 VALID 181835/182235=
___10.04.18 16:17_____
352
WSPL31 EPWA 181213
EPWW SIGMET 3 VALID 181230/181830 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 18/1200Z SFC/FL200 S OF N5000
VA CLD FCST 18/1800Z SFC/FL200 S OF N5130 E01500-N4850 E02255 MOV N NC
VA CLD FCST 19/0000Z SFC/FL200 S OF N5150 E01440-N5145 E01920-N5030 E02400 STNR WKN
CNL SIGMET 2 VALID 180735/181335=
___10.04.18 13:01___
352
WSPL31 EPWA 181213
EPWW SIGMET 3 VALID 181230/181830 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS 18/1200Z SFC/FL200 S OF N5000
VA CLD FCST 18/1800Z SFC/FL200 S OF N5130 E01500-N4850 E02255 MOV N NC
VA CLD FCST 19/0000Z SFC/FL200 S OF N5150 E01440-N5145 E01920-N5030 E02400 STNR WKN
CNL SIGMET 2 VALID 180735/181335=
___10.04.18 07:49___
332
WSPL31 EPWA 180728
EPWW SIGMET 2 VALID 180735/181335 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS AT 0600Z SFC/FL200 ENTIRE FIR
VA CLD FCST 1200Z SFC/FL200 ENTIRE FIR
VA CLD FCST 1800Z SFC/FL200 ENTIRE FIR
VA CLD FCST 1800Z FL200/350 W OF LINE N5510 E01836 - N5010 E01640=
___10.04.18 06:51__
310
WSPL31 EPWA 180114
EPWW SIGMET 1 VALID 180135/180735 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS AT 0000Z SFC/FL200 ENTIRE FIR
VA CLD FCST 0600Z SFC/FL200 ENTIRE FIR
VA CLD FCST 1200Z SFC/FL200 ENTIRE FIR
VA CLD FCST 1200Z FL200/350 S OF LINE N4923 E00904 - N5152 E03220=
____10.04.18 01:36___
310
WSPL31 EPWA 180114
EPWW SIGMET 1 VALID 180135/180735 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS AT 0000Z SFC/FL200 ENTIRE FIR
VA CLD FCST 0600Z SFC/FL200 ENTIRE FIR
VA CLD FCST 1200Z SFC/FL200 ENTIRE FIR
VA CLD FCST 1200Z FL200/350 S OF LINE N4923 E00904 - N5152 E03220=
___10.04.17 19:55___
286
WSPL31 EPWA 171931
EPWW SIGMET 8 VALID 171935/180135 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD ERUPTION MT EYJAFJALLAJOKULL LOC N6338 W01937
VA CLD OBS AT 1800Z SFC/FL200 ENTIRE FIR
VA CLD FCST 0000Z SFC/FL200 ENTIRE FIR
VA CLD FCST 0600Z SFC/FL200 ENTIRE FIR=
__10.04.17 07:18__
238
WSPL31 EPWA 170636
EPWW SIGMET 2 VALID 170700/171300 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD SFC/FL350 OBS OVER ENTIRE FIR
FCST 12 UTC SFC/FL200 OVER ENTIRE FIR STNR NC
FCST 12 UTC FL200/FL350 E OF LINE
N4955 E01821-N5455 E01855 MOV E NC=
__10.04.17 06:54__
236
WSPL31 EPWA 170636
EPWW SIGMET 2 VALID 170700/171300 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD SFC/FL350 OBS OVER ENTIRE FIR
FCST 12 UTC SFC/FL200 OVER ENTIRE FIR STNR NC
FCST 12 UTC FL200/FL350 E OF LINE
N4955 E01821-N5455 E01855 MOV E NC=
___10.04.17 01:03__
215
WSPL31 EPWA 170025
EPWW SIGMET 1 VALID 170100/170700 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD SFC/FL350 OBS OVER ENTIRE FIR
FCST 06 UTC SFC/FL200 OVER ENTIRE FIR STNR NC
FCST 06 UTC FL200/FL350 E OF LINE
N5040 E01540-N5214 E01620-N5450 E01520 MOV E NC=

___10.04.16 07:13____
138
WSPL31 EPWA 160638
EPWW SIGMET 2 VALID 160700/161300 EPWA-
EPWW WARSAW FIR FCST VA CLD 1200Z SFC/FL350 N OF LINE N5430 E023040 N5300 E02300 N5111 W02201 N4947 W01855 SLW MOV SE NC=
___10.04.16 02:19____
115
WSPL31 EPWA 160010
EPWW SIGMET 1 VALID 160100/160700 EPWA-
EPWW WARSAW FIR FCST VA CLD 0600Z SFC/FL350 LINE N6627-E03104
N5404-E02002 N5110-E01243 SLW MOV SE=
___10.04.15 20:38___
095
WSPL31 EPWA 152027
EPWW SIGMET 2 VALID 152100/160100 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD FSCT 0000Z SFC/FL350 LINE
N5230-E01000 N5605 E01942 MOV SLW SE NC=

___10.04.15 15:27___
079
WSPL31 EPWA 151500
EPWW SIGMET 1 VALID 151500/152100 EPWA-
EPWW WARSAW FIR VA CLD FCST 1800Z SFC/FL350 NW OF LINE N5410 E01410-N5450 E01515
SLW MOV SE NC =

Europe High Level Significant Weather Forecast (prześledź jak przemieszcza się chmura pyłu wulkanicznego)

Informacje mają charakter TYLKO ORIENTACYJNY! dlapilota.pl nie bierze ŻADNEJ odpowiedzialności za ewentualne błędy w niniejszej interpretacji. Informacje operacyjne należy sprawdzić we WSZYSTKICH OFICJALNYCH publikacjach!


Skróty (http://dlapilota.pl/skroty):
FIR - Flight Information Region
REP (w NOTAM) - Report
NOTAM - Notice to Airmen
SIGMET - Significant Meteorological Information (broadcast warnings of weather hazards)
VA (MET) - Volcanic Ash

Czytaj również:
Niebezpieczeństwa w ruchu lotniczym spowodowane pyłem wulkanicznym
LOT odwołuje wszystkie swoje rejsy do poniedziałku do godziny 14:00
Wybuch wulkanu Szywiełucz utrudnia ruch lotniczy w rejonie

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony