Przejdź do treści
Przygotowanie do lotu śmigłowca pokładowego SH-2G (fot. kmdr ppor. Marcin Braszak)
Źródło artykułu

Kierownicza kadra techniki lotniczej SZ RP w 43 Bazie

Wczoraj w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego kierownicza kadra Techniki Lotniczej SZ RP zapoznała się ze śmigłowcami eksploatowanymi w tej jednostce: ratownictwa morskiego W-3WARM i zwalczania okrętów podwodnych SH-2G.

21 lutego, w ramach corocznej odprawy Szefa Szefostwa Techniki Lotniczej, odbywającego się w tym roku w Juracie w dniach 19-22 lutego, kierownicza kadra techniki lotniczej SZ RP uczestniczyła w pokazie statycznym śmigłowców eksploatowanych w 43. Bazie Lotnictwa Morskiego. Przed jednym z hangarów typu lekkiego, personel służby inżynieryjno-lotniczej bazy zaprezentował proces przygotowania do lotu śmigłowca pokładowego SH-2G. Prezentacja obejmowała m. in. rozkładanie łopat wirnika nośnego i podwieszenie torpedy MU-90. Czynności przeprowadzono z zachowaniem warunków pracy panujących na okręcie.

W hangarze zorganizowano wystawę statyczną, na którą składał się śmigłowiec W-3WARM oraz związane z nim wyposażenie wysokościowo – ratownicze. Pokazowi towarzyszyła prezentacja multimedialna – zapis wideo autentycznej akcji ratowniczej. Zebrani zapoznali się także z instalacją automatycznego otwierania drzwi hangaru, wyposażoną w sygnalizację otwartego położenia drzwi. Zadaniem sygnalizacji jest zapobieganie uszkodzeniom statków powietrznych w trakcie wprowadzania i wyprowadzania z hangaru.

Szefa Szefostwa Techniki Lotniczej Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych, płk. Janusza Zawiślaka i kierowniczą kadrę techniki lotniczej SZ RP witał na lotnisku dowódca bazy kmdr pil. Cezary Wiatrak, Szef Pionu Inżynieryjno Lotniczego Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej kmdr por. Grzegorz Kutyła oraz Dowódca Grupy Technicznej kmdr por. Stanisław Wróblewski i Dowódca Eskadry Obsługi kmdr ppor. Wojciech Gawan.

Galeria zdjęć


Pokładowy śmigłowiec zwalczania okrętów podwodnych Kaman SH-2G przystosowany jest do warunków panujacych na okręcie, w szczególności, niewielkiej przestrzeni hangarowej. Stąd składane łopaty, które personel techniczny rozkłada na pokładzie startowym fregaty. (fot. kmdr ppor. Marcin Braszak)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony