Przejdź do treści
747-8 Freighter (Cargolux)
Źródło artykułu

Boeing dostarczył Cargolux pierwszy samolot 747-8 Freighter

Boeing oraz Cargolux Airlines są świadkiem kolejnego przełomowego wydarzenia w historii legendarnego 747, jako, że linie lotnicze odebrały dziś pierwszy Boeing 747-8 Freighter. Po przekazaniu samolotu, które odbyło się w Boeing Delivery Center w siedzibie Boeinga w Everett, samolot odleciał na Seattle-Tacoma International Airport, gdzie zostanie po raz pierwszy załadowany ładunkiem przeznaczonym dla siedziby Cargolux w Luksemburgu.

Boeing, Cargolux oraz Nippon Cargo Airlines ogłosiły złożenie zamówienia na 747-8 Freighter w listopadzie 2005 roku. Dzisiejsza dostawa samolotu ma miejsce prawie 18 lat po tym jak Cargolux otrzymał swój pierwszy samolot Boeing 747-400 Freighter, który stał się modelowym i standardowym samolotem dla przemysłu transportu lotniczego.

“To wspaniały dzień dla The Boeing Company oraz Cargolux,” powiedział Jim Albaugh, prezes Boeing Commercial Airplanes. “747-8 Freighter jest prawdziwym Królem Przestworzy XXI wieku.”

Frank Reimen, prezes Cargolux powiedział, iż ten samolot będzie idealnym dodatkiem do floty Cargolux. “Nowy Boeing 747-8 Freighter pomoże Cargolux utrzymać pozycję lidera w branży, którą zbudowaliśmy dzięki pracy na samolotach 747-700 Freighter. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektywności oraz korzyści dla środowiska, które charakteryzują ten samolot,” dodał.

Cargolux zamówił łącznie 13 samolotów 747-8 Freighters – 10 z nich pochodzi z pierwszego zamówienia złożonego w 2005 roku, natomiast trzy pozostałe zamówiono w 2007 roku.

“Możliwość dostarczenia nowego samolotu 747-8 firmie Cargolux, która już od tak dawna związana jest z firmą Boeing i z programem 747, jest dla nas wielką przyjemnością” - powiedziała Elizabeth Lund, wiceprezes i dyrektor generalny programu 747.

747-8 Freighter oferuje dwucyfrową poprawę zużycia paliwa, kosztów operacyjnych i zmniejszenie emisji, w porównaniu do samolotu, który będzie zastępować. Zapewnia również o 16 procent więcej przestrzeni bagażowej, w której zmieści się siedem dodatkowych palet. Nowy model ma maksymalną ładowność 146.6 ton (133.9 ton metrycznych), umożliwiając załadowanie 159 kg towarów na metr sześcienny powierzchni cargo.

Nowe silniki GEnx-2B67 wyposażone są w najnowsze technologie – takie jak łopatki i obudowa zrobione z materiałów kompozytowych oraz zmodernizowane turbiny – które pozwolą na dwucyfrowy wzrost wydajności silników, w stosunku do tych, które mają zastąpić.

Ośmiu klientów zamówiło w sumie 75 samolotów 747-8 Freighters.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony