Przejdź do treści
Kestrel Turboprop
Źródło artykułu

Kestrel Aircraft zwiększa zatrudnienie

Firma Kestrel Aircraft ogłosiła, iż w nowym zakładzie, który będzie zlokalizowany w Superior, w stanie Wisconsin, w ciągu najbliższych kilku lat zamierza stworzyć 600 miejsc pracy, ale pełne uruchomienie produkcji może zająć około dwóch lat, bowiem obiekt jeszcze musi zostać zbudowany.

W ostatnim czasie spółka zatrudniła około 50 inżynierów, którzy obecnie pracują nad przekształceniem prototypu turbośmigłowego sześciomiejscowego samolotu w wersję ośmiomiejscową. Jednak nowi pracownicy będą wymagali dodatkowego miejsca do wykonywania swoich obowiązków i w związku z tym faktem, firma rozpocznie prace w nowym zakładzie najprawdopodobniej już wiosną tego roku. Dodatkowo, Wisconsin Indianhead Technical College z Superior poinformował, iż ma nadzieję współpracować z Kestrel w kwestii rozwoju szkoleń, które mogłyby sprostać specyficznym potrzebom spółki.

Kestrel przewiduje, że ze względu na zastosowane rozwiązania, nowy turbośmigłowy samolot może zmienić standardy w segmencie maszyn tego typu, czego główną zasługą ma być potencjał Alana Klapmeiera, założyciela spółki Cirrus. Mimo że Klapmeier już nie jest związany z Cirrusem (jego brat Dale obecnie pełni tam funkcję prezesa), to lokalizacja nowej siedziby Kestrela sprawia, że obie firmy będą ze sobą sąsiadowały. W czerwcu 2011 r. Cirrus połączył się z koncernem China Aviation Industry General Aircraft Co Ltd., ale jego siedziba główna nadal mieści się w Duluth, nieopodal Superior.

Plan rozwoju Kestrel przewiduje pełne zaangażowanie w rynek w momencie, gdy wykaże on pierwsze oznaki powrotu koniunktury. Stowarzyszenie Producentów Lotnictwa Ogólnego (GAMA) opublikowało raport, zgodnie z którym, w pierwszych dziewięciu miesiącach ubiegłego roku nastąpił spadek sprzedaży statków powietrznych lotnictwa ogólnego. Dokument jednocześnie wskazuje, że segment maszyn turbośmigłowych radził sobie jednak lepiej niż większość innych klas, czego dowodem jest fakt, iż w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2011 r., sprzedaż samolotów turbośmigłowych spadła o 5,9 procent, ale kilku popularnych producentów wykazało wzrost w porównaniu do 2010 r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony