Przejdź do treści
Rendez - Vous Vintage Glider Club 2012
Źródło artykułu

Fotorelacja z Rendez - Vous Vintage Glider Club 2012

W dniach 26 i 27 lipca 2012 roku, na lotnisku Dajtki odbyła się impreza Rendez - Vous Vintage Glider Club 2012 (RV VGC 2012). Dzięki uprzejmości naszego czytelnika Artura Cabana, mamy możliwość zaprezentowania fotorelacji z komentarzem autora.

Aeroklub Warmińsko – Mazurski, lotnisko Dajtki, Olsztyn, 22- 29 lipca 2012

Foka 4A SP-2418
Szybowiec klasy standard. Egzemplarz, na którym Jan Wróblewski zdobył tytuł mistrza świata w klasie otwartej na Szybowcowych Mistrzostwach Świata w Anglii w South Cerney w 1965 roku. Szybowiec jest własnością znakomicie latającego Mirosława Lewandowskiego z Piły. Zachwyca doskonałym stanem technicznym i lustrzaną powierzchnią.


DFS (Mraz) 108-30 Kranich 2 B-2 OY – XWL
Rok budowy 1943, WL- (Luftwaffe), HB-482, D-8838, D-1660, "D-1680" Fliegender Museum Augsburg 1973-1992, D-0031, uszkodzony 20.9.2004, OY-XWL DaSK 2007. Pełna historia egzemplarza wypisana na kadłubie i widoczna na zdjęciach.





DFS Kranich 2 PH - 103
Egzemplarz wyprodukowany w Hiszpanii w 1948 roku.


Slingsby Type 21 T.21C (T.46) PH-110 Egzemplarz numer 1086
Wersja T.21C o powiększonej rozpiętość, skrzydło zamocowane bezpośrednio na kadłubie, a nie na pylonie, zamknięty kokpit. Jedyny egzemplarz, oblatany w październiku 1957. Oznaczany także jako T.46.




Slingsby Type 21 BGA 3195
Użytkowany w Aschaffenburg, Niemcy.



Elliotts Eon Olympia 2 OY-XEF
Wyprodukowany w 1947 roku. W 1948 roku Duńskie Siły Powietrzne zakupiły 3 szybowce Olympia od Eon Newbury do nowych duńskich klubów wojskowych. W tym okresie szybowiec był zarejestrowany jako 96-962, Z-962, OY-BKX, Z-962. Nie wiadomo, kiedy zakończył się okres „wojskowej” służby, ale 1 czerwca 1968 Eli V. Nielsen, Lyngby został zarejestrowany jako z cywilnymi znakami OY-XEF.

Kilkakrotnie zmieniał właścicieli. Z klubu w Bornholm szybowiec przyszedł do DaSK. Obecnie został przywrócony do lotu w starych barwach.




SF – 26A Standard OY-BJX
Wyprodukowany w 1964 roku. Maszyna kupiona w zestawie do "samodzielnego montażu". Szybowiec został zarejestrowany 30 kwietnia 1964 – właściciel Leif Midtbøll. Sprzedał go do Aarhus Svæveflyveklub 27 lutego 1965. W 1965 roku szybowiec wylądował na drzewach w Himmelbjerget. Na szczęście uszkodzenia były niewielkie. Kilkakrotnie zmieniał właścicieli. Obecnie lata w DaSK. Leif Midtbøll kilka lat temu przywrócił go do stanu lotnego.



R-11b Cimbora HA-5035
Szybowiec szkolny zaprojektowany na Węgrzech i oblatany w 1940 roku. Egzemplarz prezentowany w czasie RV VGC 2012 jest repliką wyprodukowaną na Węgrzech w małej serii w latach osiemdziesiątych XXw. Pomimo niewielkiej doskonałości (ok.12), szybowiec w czasie zlotu niemal nieustannie był w powietrzu. Jego pilot Laszlo Revy prezentował niezwykłą aktywność, precyzję i elegancję pilotażu, w tym wielokrotnych lądowań "ślizgiem" co przykuwało szczególną uwagę z uwagi na brak hamulców aerodynamicznych.




Slingsby T.13 Petrel
BGA 651 Wyprodukowany w 1939 roku. Zwycięzca konkursu tegorocznego RV VGC na najpiękniejszy szybowiec.




Więcej zdjęć na profilu autora zdjęć. Gorąco polecamy!

Oficjalna strona Rendez - Vous Vintage Glider Club 2012.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony