Jerzy Makula Mistrzem Świata w Akrobacji Szybowcowej w klasie Unlimited
5 sierpnia, przed południem piloci startujący w klasie Ulimited zakończyli rywalizację o tytuł Mistrza Świata w Akrobacji Szybowcowej. Do godz. 19:30 piloci czekali na rozegranie kolejnej, 5. konkurencji, jednak zbyt silny wiatr uniemożliwił rywalizację. Tytuł Mistrza Świata po raz siódmy wywalczył Jerzy Makula, najbardziej utytułowany pilot w akrobacji szybowcowej na świecie. Piloci startujący w klasie Advanced zakończyli loty tuż przed godziną 20:00. Oficjalne wyniki będą ogłoszone 6 sierpnia, a ceremonia wręczenia medali tego samego dnia o godz. 15.00 w Dworze Artusa, w Toruniu.
Klasyfikacja ogólna 14 Mistrzostw Świata w Akrobacji Szybowcowej - wyniki procentowe:
1. Jerzy Makula MDM-1 Fox - 75,44
2. Georgy Kaminskiy Swift S-1 - 75,10
3. Erik Piriou Swift S-1 - 75,10
4. Premysl Vavra Swift S-1 - 74,24
5. Dietmar Poll Swift S-1 - 73,96
6. Maciej Pospieszyński Swift S-1 - 73,43
Jerzy Makula po ogłoszeniu wyników zadowolony i wzruszony. Do mistrzostw przygotowywał się w Aeroklubie Poznańskim. Dodatkowo pełniąc obecnie obowiązki Trenera Kadry Narodowej w Akrobacji Szybowcowej przygotowywał do startu debiutujących w zawodach międzynarodowych pilotów klasy Advanced. Powtarza, że lotami naszej reprezentacji w klasie Advanced stresuje się nie mniej niż swoimi. Najwyżej sklasyfikowana w Mistrzostwach po trzech konkurencjach w klasie Advanced jest Magdalena Stróżyk, aktualna Mistrzyni Polski związana z Młodzieżowym Ośrodkiem Szkolenia w Akrobacji Lotniczej działającym przy Aeroklubie Poznańskim.
Jerzy Makula,
Członek Aeroklubu ROW Rybnik. Liczba lotów akrobacyjnych ok. 2 550. Najważniejsze osiągnięcia w akrobacji szybowcowej: m. in. siedmiokrotny indywidualny mistrz świata, czterokrotny srebrny medalista Mistrzostw Świata, ośmiokrotny drużynowy mistrz świata oraz brązowy medalista drużynowy ubiegłorocznych mistrzostw świata. Trzykrotny indywidualny mistrz Europy. Wielokrotny mistrz Polski. Uhonorowany Medalem Stulecia Międzynarodowej Federacji Lotniczej za działalność na rzecz popularyzacji sportów lotniczych .
Zawód: kapitan Boeing 767 oraz pilot-instruktor w PLL LOT, prywatnie pilot general aviation. Przez wiele lat w szybowcowej kadrze narodowej (przeloty) oraz w kadrze narodowej w akrobacji samolotowej. Przewodniczący Podkomisji Akrobacji Szybowcowej działającej w ramach Międzynarodowej Komisji Akrobacji Lotniczej. Po rocznej przerwie, związanej z pracą w Międzynarodowym Jury powrócił w ubiegłym roku do startów w zawodach. Od grudnia zeszłego roku p.o Trenera Kadry w Akrobacji Szybowcowej.
Komentarze