Przejdź do treści
Centurion 2.0s
Źródło artykułu

EASA certyfikowała silnik Centurion 2.0s dla Pipera PA28

Firma Centurion Aircraft Engines otrzymała certyfikat Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) dla zastosowania wysokoprężnego silnika 2.0s o mocy 155 KM (116kW) w samolotach Piper PA 28.

Montaż nowych jednostek napędowych jest w toku, a pierwsze dostawy samolotu z nowym silnikiem mają się rozpocząć już wkrótce. Piper PA28 będzie czwartą konstrukcją napędzaną silnikiem 2.0s. i dołączy do wcześniej certyfikowanej Cessny 172, Diamonda DA40 i Robina DR400. Podczas targów lotnictwa ogólnego AERO 2012, przedstawiciel Centuriona informował, iż w najbliższym czasie kolejnym modelem, który rozpocznie proces certyfikacji, będzie dwusilnikowy Diamond DA42.

"PA28 modele Cherokee, Cadet i Warrior od I do III serii są jednymi z najlepiej sprzedających się samolotów lotnictwa ogólnego w ostatnich dziesięcioleciach. Na całym świecie ich flota liczy ponad 33 tys. egzemplarzy", dodał producent, którego siedziba główna mieści się w Niemczech.

2.0s to mocniejsza wersja 135 KM silnika 2.0. "W przypadku lotu PA28 z maksymalną masą, silnik 2.0s, zapewni tej konstrukcji osiągnięcie prędkości podróżnej 250km/h i wzniesienie się na pułap 2440 m. Naszym celem jest wydłużenie czasu pomiędzy wymianą (TBR) dla obu modeli silników z 1200 do 1500 godzin", dodał. Centurion 2.0s posiada moc o 20 KM większą niż poprzednia wersja, 135-KM Centurion 2.0. Dodatkowo, jego waga i wymiary są takie same, jak w modelu 2,0, co powoduje, że proces modernizacji jest stosunkowo nieskomplikowany.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony