Przejdź do treści
Testy Embraera C-390 Millennium na żwirowych pasach startowych
Źródło artykułu

Testy Embraera C-390 Millennium na nieutwardzonym pasie startowym (film)

Samolot transportowy Embraer C-390 Millennium brazylijskich sił powietrznych pomyślnie przeszedł testy na szutrowym pasie startowym. Loty odbyły się na posiadającej długość 1200 m (3937 stóp) nawierzchni żwirowej utworzonej na lotnisku Embraer Unidade Gavião Peixoto w pobliżu Sao Paulo w Brazylii.

Ten prywatny port lotniczy jest wykorzystywany przez producenta jako obiekt testowy dla swoich samolotów. Posiada główny pas startowy o długości 4967 metrów (16 296 stóp), co czyni go jednym z najdłuższych na świecie.  

Brazylijski producent ogłosił, że po raz pierwszy publicznie zaprezentuje swój samolot na targach Air Power w Zeltweg w Austrii, które odbędą się w dniach 2 i 3 września 2022 r. „Wejście C-390 Millennium na rynek następuje w kluczowym momencie, w którym siły powietrzne i rządy poszczególnych krajów planują włączyć samoloty nowej generacji do swoich flot powietrznych” – powiedział Jackson Schneider, prezes Embraer Defense & Security.

Napędzany dwoma specjalnie zaprojektowanymi silnikami Pratt i Whitney V2500-E5, może przewozić 26 ton ładunku, w tym przykładowo dwa transportery opancerzone M113 lub śmigłowiec UH-60 Blackhawk. Jest to największy samolot produkowany w Ameryce Łacińskiej. W czerwcu 2022 r. holenderskie Ministerstwo Obrony zamówiło pięć samolotów C-390 Millennium, które zastąpią cztery samoloty transportowe C-130H Hercules eksploatowane przez Królewskie Holenderskie Siły Powietrzne (RNLAF).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony