Tecnam P2006T "Next Gen" otrzymuje certyfikat EASA
Tecnam poinformował, że dwusilnikowy samolot tłokowy P2006T NG (Next Generation) otrzymał certyfikat Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Wiadomość ta pojawia się 15 lat po wprowadzeniu na rynek oryginalnego P2006T.
Jednym z ulepszeń konstrukcji jest przeprojektowany kokpit z rozmieszczonym centralnie Garmin GCU 477 Flight Management System (FMS), połączonym z zestawem Garmin G1000 NXi. Awionika P2006T NG obejmuje również trzyosiowego autopilota Garmin GRC 700, system ESP (Electronic Stability Protection), Garmin GI 275, a także system Garmin Flight Stream, który „zapewnia łączność między tabletami, smartfonami i samolotem”.
Poprawa osiągów obejmuje zwiększenie maksymalnej masy startowej (MTOW) do 2844 funtów, co umożliwia zwiększenie zabieranego ładunku. Z kolei silniki Rotax 912 iSc3 z wtryskiem paliwa spalają zaledwie 3,7 galona na godzinę, co czyni samolot najwydajniejszą dwusilnikową konstrukcją na świecie.
P2006T NG ma również dostępną konfigurację Special Missions Platform (SMP), która obsługuje aplikacje do misji specjalnych, takie jak poszukiwanie i ratownictwo, rozpoznanie i nadzór, mapowanie lotnicze i patrolowanie granic.



Komentarze