Przejdź do treści
Tecnam P-Mentor - widok z przodu (fot. Tecnam Aircraft, Facebook)
Źródło artykułu

FAA przyznała certyfikat typu dla Tecnam P-Mentor

8 maja 2024 r., firma Tecnam ogłosiła, że otrzymała pełny certyfikat typu FAA Part 23 dla samolotu szkoleniowego P-Mentor.

Tecnam jest obecnie na dobrej drodze do rozpoczęcia dostaw tej konstrukcji do szkół lotniczych w całych Stanach Zjednoczonych, począwszy od HCH Aviation, a następnie Kilo Charlie Aviation oraz EpicSky Flight Academy.

P-Mentor to dwumiejscowy samolot napędzany silnikiem Rotax 912isC3 i wyposażony w ekrany dotykowe Garmin G3X IFR z funkcjami PBN/RNAV/AFCS. Mentor umożliwia szkolenie początkowe, jak również IFR.

Tecnam P-Mentor - kokpit (fot. Tecnam Aircraft, Facebook)

Kokpit samolotu Tecnam P-Mentor (fot. Tecnam Aircraft, Facebook)

Dzięki śmigłu o zmiennym skoku, systemowi "symulowanego" chowania podwozia i opcjonalnemu spadochronowi balistycznemu, P-Mentor posiada wszystkie cechy, których współcześnie potrzebują szkoły lotnicze.

Dodatkowo, duża pojemność zbiornika paliwa pozwala na wykonywanie długich lotów i poprawia wartość operacyjną. Jak informuje producent, zużycie paliwa P-Mentor wynosi zaledwie 3,70 galonów amerykańskich/h (14 l/h), co przyczynia się do bardzo niskich kosztów eksploatacji, wynoszących średnio 65 USD na godzinę.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony