FAA przyznała certyfikat typu dla Tecnam P-Mentor
8 maja 2024 r., firma Tecnam ogłosiła, że otrzymała pełny certyfikat typu FAA Part 23 dla samolotu szkoleniowego P-Mentor.
Tecnam jest obecnie na dobrej drodze do rozpoczęcia dostaw tej konstrukcji do szkół lotniczych w całych Stanach Zjednoczonych, począwszy od HCH Aviation, a następnie Kilo Charlie Aviation oraz EpicSky Flight Academy.
P-Mentor to dwumiejscowy samolot napędzany silnikiem Rotax 912isC3 i wyposażony w ekrany dotykowe Garmin G3X IFR z funkcjami PBN/RNAV/AFCS. Mentor umożliwia szkolenie początkowe, jak również IFR.
Dzięki śmigłu o zmiennym skoku, systemowi "symulowanego" chowania podwozia i opcjonalnemu spadochronowi balistycznemu, P-Mentor posiada wszystkie cechy, których współcześnie potrzebują szkoły lotnicze.
Dodatkowo, duża pojemność zbiornika paliwa pozwala na wykonywanie długich lotów i poprawia wartość operacyjną. Jak informuje producent, zużycie paliwa P-Mentor wynosi zaledwie 3,70 galonów amerykańskich/h (14 l/h), co przyczynia się do bardzo niskich kosztów eksploatacji, wynoszących średnio 65 USD na godzinę.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze