Przejdź do treści
Źródło artykułu

TCAS zapobiegł kolizji B737 Southwest i myśliwca Hawker Hunter w USA (wizualizacja)

25 lipca 2025 r., w pobliżu Burbank w USA omal nie doszło do kolizji B737 należącego do linii Southwest (znaki rejestracyjne N249WN) i wojskowego zabytkowego myśliwca Hawker Hunter MK58 (znaki rejestracyjne N335AX).

Pasażerski Boeing wykonywał lot WN-1496 z Burbank w Kalifornii do Las Vegas w Nevadzie i wznosił się na wysokość FL141 ok 11 NM na północ od Burbank, a w tym samym czasie wojskowy Hawker Hunter leciał z El Paso w Teksasie do Point Mugu w Kalifornii (USA) i zniżał do FL145 w kierunku Point Mugu. 

Separacja pionowa między obydwoma statkami powietrznymi zmniejszyła się do około 350 stóp, a pozioma do około 4 NM. Ok godziny 19:03 UTC oba samoloty otrzymały komunikaty TCAS nakazujące Hunterowi rozpoczęcie wznoszenia, a Boeingowi zniżanie. Pilot wojskowego myśliwca zwiększył wysokość o około 100 stóp, a piloci Boeinga zniżyli o około 500 stóp, po czym wznowili wznoszenie. 

Oba samoloty kontynuowały lot do celu bez dalszych incydentów, jednak w wyniku gwałtownego manewru, dwie stewardesy na pokładzie B737 odniosły lekkie obrażenia. Doszło do nich, gdy w wyniku gwałtownego zniżania niezapięci pasami pasażerowie zostali wyrwani z miejsc i spadli na stewardesy. 

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony