Stewardesa pozwała linie, za to, że była nazywana „kapusiem” zgłaszając naruszenia bezpieczeństwa
Stewardesa United Airlines (52) złożyła pozew przeciwko swojemu pracodawcy za to, że była nękana i nazywana „kapusiem” w Internecie za zgłaszanie naruszeń bezpieczeństwa z udziałem jej kolegów. Kobieta powiedziała, że przez ponad dwa lata była wytykana palcami i karana, ponieważ do Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) zgłaszała problemy z bezpieczeństwem oraz naruszenia zasad linii lotniczych, których była świadkiem podczas swoich lotów.
W jednym z przypadków, które stewardesa zgłosiła agencji, było to korzystanie przez kolegę ze słuchawek i iPada podczas lotu międzynarodowego. Inny dotyczył współpracownika, który użył telefonu komórkowego do wysłania wiadomości tekstowej podczas startu.
Pozew, który został złożony w kategorii Ustawy o ochronie Whistleblower / Conscientious Employee Protection Act (CEPA), stwierdzał również, że koledzy rewanżowali się jej, składając bezpodstawne i sfabrykowane raporty, które powodowały, że była bliska zwolnienia z pracy.
Kobieta mówiła, że zamiast zbadać jej zgłoszenia, linia lotnicza zdegradowała ją ze stanowiska szefowej pokładu na lotach międzynarodowych na stanowisko zwykłej stewardesy, co spowodowało obniżenie jej wynagrodzenia. Zauważyła również, że nawet ci współpracownicy, których wcześniej nigdy nie widziała, zaczęli traktować ją z „wrogością”.
1 czerwca 2023 r. stewardessa odkryła, że w mediach społecznościowych pojawił się post na jej temat, który otrzymało ponad 25 tys. pracowników United. Została w nim nazwana kapusiem. Dowód został on dołączony do pozwu. Zawiera on zdjęcie stewardessy i post ze słowami “Snitch Alert. She likes to report flight attendants and harass [sic].”
Komentarze