Ryanair publikuje czerwcową Ligę Opóźnień
Linia lotnicza Ryanair wezwała 2 lipca br. rządy UE do podjęcia pilnych działań w celu zreformowania usług ATC. Ryanair opublikował czerwcową „Ligę opóźnień”, z której wynika, że Francja, Hiszpania, Niemcy, Portugalia i Wielka Brytania nadal są najgorszymi dostawcami usług ATC pod względem opóźnień.
Przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak zapewnienia odpowiedniego personelu i zarządzania usługami ATC przez krajowych ministrów transportu.
Słabe wyniki tych ATC są szczególnie widoczne dzięki porównaniu ich do tych najlepszych, świadczonych przez skuteczniej zarządzane europejskie ATC (bez nieprawidłowości w zarządzaniu i braków kadrowych), takie jak Słowacja, Dania, Irlandia, Belgia i Holandia. Wszystkie wymienione wspólnie powodowały w tym roku najmniej opóźnień w Europie. Jeśli te państwa potrafią właściwie zarządzać swoimi usługami ATC i ograniczać do minimum potencjalne opóźnienia, to dlaczego pasażerowie nie mogą oczekiwać podobnych rezultatów od znacznie lepiej finansowanych (przez linie lotnicze), ale gorzej zarządzanych francuskich, hiszpańskich, niemieckich, portugalskich i brytyjskich dostawców usług ATC?
Ryanair od dłuższego czasu prowadzi aktywną kampanię na rzecz reformy europejskich ATC, która ma zapewnić odpowiednią kadrę, jednak opóźnienia wciąż się nasilają. Przewoźnik wzywa wszystkich pasażerów do śledzenia strony internetowej „Kontrola ruchu lotniczego zrujnowała Twój lot” i domagania się od krajowych ministrów transportu podjęcia działań w celu właściwego zarządzania i obsadzenia krajowych służb ATC, aby uniknąć niepotrzebnych opóźnień w trakcie tego lata.
Michael O’Leary, Ryanair CEO powiedział: „Minął kolejny miesiąc nieumiejętnego kierowania ATC i braków kadrowych, ale ani Komisja Europejska, ani krajowi ministrowie transportu - którzy są odpowiedzialni za krajowe usługi ATC - nie podjęli działań w celu reformy najsłabiej działających europejskich dostawców ATC. W rezultacie Francja, Hiszpania, Niemcy, Portugalia i Wielka Brytania nadal opóźniają tysiące lotów Ryanair dla milionów pasażerów, co stawia je w wyraźnym kontraście z innymi państwami UE, takimi jak Słowacja, Dania, Irlandia, Belgia i Holandia, które obsługują znacznie więcej lotów na czas, czyniąc je najlepszymi dostawcami usług ATC w Europie w tym roku (1 stycznia - 30 czerwca).
Nasuwa się oczywiste pytanie - jeżeli te 5 państw jest w stanie odpowiednio obsadzić i zarządzać swoimi usługami ATC, to dlaczego Francja, Hiszpania, Niemcy, Portugalia i Wielka Brytania nie mogą zrobić tego samego? Odpowiedź brzmi: mogą, ale jako chronione monopole państwowe nie troszczą się o pasażerów i nie przejmują się opóźnieniami lotów. Gdyby tak było, zatrudniliby wystarczającą liczbę kontrolerów, aby lepiej zarządzać swoimi usługami ATC.
Jest to niesprawiedliwe wobec pasażerów i linii lotniczych, którzy płacą wysoką cenę za niskiej jakości usługi ATC. Ministrowie transportu Francji, Hiszpanii, Niemiec, Portugalii i Wielkiej Brytanii muszą zostać pociągnięci do odpowiedzialności za brak podjęcia działań w celu zapewnienia skutecznych działań ATC. Ryanair zachęca pasażerów do odwiedzenia strony internetowej „Kontrola ruchu lotniczego zrujnowała Twój lot” i wezwania ministrów transportu do podjęcia działań w celu zapewnienia odpowiedniego personelu krajowych służb ATC i wyeliminowania możliwych do uniknięcia opóźnień".



Komentarze