Przejdź do treści
B737 MAX, fot. rp.pl
Źródło artykułu

Miesięczna produkcja B737 ciągle rośnie

Do lipca 2025 r., Boeing zamierza zwiększyć produkcję modelu 737 do co najmniej 57 egzemplarzy miesięcznie, co ma obejmować odrzutowce 737 MAX oraz warianty wojskowe, takie jak P-8 Poseidon, które są pochodną cywilnego B738.

Następnie w czerwcu 2024 r. produkcja ma wzrosnąć do 47,2 samolotów miesięcznie, 52,5 w grudniu 2024 r., a następnie 57,7 w lipcu 2025 r. Wcześniej prezes Boeinga, Dave Calhoun, zapowiadał, że chce, aby produkcja wzrosła do 60 sztuk miesięcznie. „Chciałbym osiągnąć 60 dostaw co miesiąc, a rynek jest na to gotowy. Nie ma co do tego wątpliwości” – tłumaczył.

W sierpniu 2023 r. poinformowano, że Boeing ponownie definiuje swoje cele w zakresie dostaw 737 MAX po wykryciu problemu produkcyjnego. Firma Spirit AeroSystems ujawniła wtedy wadę produkcyjną, którą okazała się tylna grodź kadłubów 737. Boeing stwierdził jednak, że nie ma ona bezpośredniego zagrożenia dla bezpieczeństwa lotu i w związku z tym aktywna flota B737 MAX i P-8 Poseidon może nadal wykonywać loty.

Dla porównania, Airbus kontynuuje prace nad podniesieniem miesięcznej produkcji samolotów z rodzin A220 i A320neo odpowiednio do 14 i 65. Producent planuje też produkować 14 samolotów A220 miesięcznie do „połowy dekady”, natomiast w ramach programu rodziny samolotów A320neo produkcja ma wzrosnąć do 65 do końca 2024 r. i dalej do 75 miesięcznie w 2026 r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony