Przejdź do treści
Źródło artykułu

Linie Emirates rozpoczynają współpracę z SAF na lotnisku Heathrow w Londynie

Linie Emirates odebrały dostawę zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) od Shell Aviation na lotnisku Heathrow w Londynie.  Ponad 3000 ton czystego paliwa SAF, zmieszanego z konwencjonalnym paliwem lotniczym, będzie dostarczane do sieci infrastruktury paliwowej lotniska* do końca lata 2024 roku.

Przewoźnik po raz pierwszy wykorzysta SAF do zasilania części lotów na londyńskim lotnisku Heathrow i jest to największa ilość SAF, jaką do tej pory zakupił. Linie Emirates uczestniczą w motywacyjnym programie płac SAF na londyńskim lotnisku Heathrow, który zapewnia przystępność cenową i dostępność paliwa dla linii lotniczych, obsługujących loty na tym lotnisku.

Linie lotnicze będą rozliczać, śledzić i monitorować dostawy SAF na lotnisku Heathrow w Londynie, jak również jego wpływ na rzecz zrównoważonego rozwoju za pomocą solidnych metod sprawozdawczych. SAF zakupiony przez Emirates od Shell Aviation zbędzie bezpiecznie wprowadzony do istniejącej infrastruktury paliwowej lotniska i silników odrzutowych samolotów. W czystej postaci SAF może zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w całym cyklu życia nawet o 80%** w porównaniu z konwencjonalnym paliwem odrzutowym.

Uruchomiony w 2022 r. program SAF Incentive, na londyńskim lotnisku Heathrow, jest pierwszym tego rodzaju programem, który zapewnia wsparcie w celu zmniejszenia różnicy cen między konwencjonalnym paliwem do silników odrzutowych, a SAF o około 50%. Programy takie jak ten na londyńskim lotnisku Heathrow, mają na celu przyspieszenie wspierającej polityki rządu, zwiększając konkurencyjność Wielkiej Brytanii, poprzez biznes w czystą energię, takie jak produkcja SAF.

Linie Emirates obsługują obecnie loty z Amsterdamu, Paryża, Lyonu i Oslo. W ubiegłym roku przewoźnik współpracował z Shell Aviation, aby po raz pierwszy w historii dostarczyć SAF do systemów tankowania na lotnisku w Dubaju, przydzielając zrównoważone paliwo na wiele lotów. W maju tego roku przewoźnik planuje współpracę z lokalnymi partnerami na lotnisku Changi w Singapurze w celu dostarczenia SAF za pośrednictwem systemów tankowania na lotnisko.

Linie Emirates obsługują połączenia do Wielkiej Brytanii od 1987 r. i obecnie oferują 131 lotów tygodniowo do siedmiu portów, w tym: sześć razy dziennie A380 do Londynu Heathrow (oraz dodatkowe pięć razy w tygodniu z wykorzystaniem samolotów Boeing 777 do 26 października 2024 r.). Przewoźnik obsługuje połączenie A380 trzy razy na dzień do Gatwick, dwa razy dziennie do Stansted, trzy razy dziennie A380 do Manchesteru, dwa razy dziennie do Birmingham (w tym codzienne połączenie A380), codzienne połączenie do Newcastle oraz codzienne połączenie A380 do Glasgow.

*Bilans masy to model łańcucha dostaw, który wymaga udokumentowania ilości SAF na każdym etapie sieci dystrybucji paliwa lotniczego. Podczas gdy fizyczne mieszanie SAF z konwencjonalnym paliwem do silników odrzutowych jest dopuszczalne w ramach systemu bilansu masowego z perspektywy rachunkowości, wirtualny udział SAF w sieci dystrybucji musi być określony ilościowo we wszystkich punktach, do wprowadzenia SAF do punktu załadunku samolotu.

**W przypadku stosowania w czystej postaci (tj. niemieszanej) i obliczonej zgodnie z ustalonymi metodami oceny cyklu życia (LCA), takimi jak metodologia CORSIA.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony