Przejdź do treści
A330neo należący do linii lotniczych Condor - start (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Linie Condor odebrały pierwszy samolot A330neo

Linie lotnicze Condor Flugdienst GmbH odebrały pierwszy samolot szerokokadłubowy A330-900, będący częścią kontraktu na 16 maszyn A330neo. Nowe odrzutowce zastąpią we flocie niemieckiego przewoźnika samoloty poprzedniej generacji, pozwalając obniżyć koszty operacyjne, a także zużycie paliwa i emisję CO2 o 25 procent.

A330neo zapewnią klientom Condora wyjątkowy komfort: mieszczą 310 pasażerów, w tym 30 w klasie biznes, 64 w klasie Premium Economy i 216 w klasie ekonomicznej. Condor wybrał w lipcu 2022 roku rodzinę A320neo do modernizacji floty wąskokadłubowej. Eksploatując równolegle samoloty A320neo i A330neo, firma skorzysta ze wspólnej ekonomii oferowanej przez te dwie rodziny samolotów.

A330neo jest wyposażony w wielokrotnie nagradzaną za wzornictwo i wygodę kabinę Airspace. Jej wyróżnikami są większa przestrzeń osobista, większe schowki bagażowe nad głową, nowy system oświetlenia oraz dostęp do najnowszych systemów rozrywki pokładowej i pełnej łączności ze światem. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A330neo jest również wyposażony w najnowocześniejszy system wentylacji kabiny, który zapewnia czyste i bezpieczne środowisko podczas lotu. A330neo to nowa generacja popularnego samolotu szerokokadłubowego A330.

Produkowane obecnie maszyny otrzymują silniki Rolls-Royce Trent 7000 najnowszej generacji, nowe skrzydła i szereg innowacji aerodynamicznych, dzięki czemu zużywają o 25 procent mniej paliwa i emitują o tyle mniej CO2. A330-900 jest w stanie przelecieć bez międzylądowania 7200 mil morskich / 13334 km.
 
Do końca listopada br. Airbus otrzymał od klientów potwierdzone zamówienia na ponad 1700 samolotów z rodziny A330, z czego 24 klientów zamówiło 275 A330neo.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony