Przejdź do treści
Źródło artykułu

Linie Air Canada zamawiają sześć Airbusów A321XLR

Linie Air Canada potwierdziły w Airbusie zamówienie sześciu samolotów A321XLR, wcześniej wykazywanych w księdze zamówień jako kontrakt dla nieujawnionego klienta. Dzięki temu zobowiązaniu flota A321XLR przewoźnika będzie składać się z 26 takich maszyn, w tym 20 pozyskanych za pośrednictwem leasingodawców.

„Air Canada dąży do umacniania swojej pozycji na rynku, zwłaszcza poprzez inwestycje w nowe technologie. Plan wdrożenia najnowocześniejszego Airbusa A321XLR jest ważnym elementem tej strategii, służącym realizacji podstawowych priorytetów, takich jak podnoszenie jakości obsługi klienta, osiąganie celów środowiskowych, rozwój sieci połączeń i zwiększanie ogólnej efektywności kosztowej. Złożone zamówienie pokazuje też, że wychodzimy silni z pandemii, mając idealną pozycję do wzrostu, konkurowania i prosperowania w globalnej branży lotniczej”, powiedział Michael Rousseau, prezes firmy.

„Wyjątkowa wszechstronność i wydajność A321XLR umożliwi Air Canada rozwój siatki połączeń w zrównoważony sposób dzięki zwiększonej wydajności i zmniejszonej emisji CO2”, powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa i szef Airbus International. „Dziękujemy Air Canada za zaufanie. Jesteśmy zadowoleni z rozwoju wieloletniej współpracy”.

A321XLR doskonale pasuje do profilu Air Canada, zważywszy na eksploatację przez tę linię całej rodziny A320, a także szerokokadłubowców o dalekim zasięgu A330-300, a ostatnio najnowszej generacji wąskokadłubowców A220. A321XLR to idealny zamiennik dla starszych i mniej oszczędnych samolotów. Najnowsza generacja wąskokadłubowych odrzutowców umożliwi Air Canada otwieranie bezpośrednich połączeń z kolejnymi portami lotniczymi w najbardziej zrównoważony sposób.

Airbus A321XLR jest najnowszym członkiem rodziny A320neo, spełniającym oczekiwania rynku wobec samolotów wąskokadłubowych w zakresie zwiększonego zasięgu i ładowności, mającym dla linii większą wartość biznesową dzięki umożliwieniu świadczenia rentownych usług na trasach dłuższych niż jest w stanie pokonać jakikolwiek porównywalny model samolotu. A321XLR pozwoli Air Canada obsługiwać ze wschodniej Kanady znacznie większą liczbę połączeń z Europą.

W grupie samolotów wąskokadłubowych A321XLR oferuje bezprecedensowy zasięg - do 4700 mil morskich, przy o 30% niższym zużyciu paliwa w przeliczeniu na jeden fotel pasażerski (w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji), a także zmniejszone emisje NOx i hałasu. Samoloty dla Air Canada będą miały kabinę w standardzie Airbus Airspace, zapewniającą pasażerom podróżującym na długich trasach wyższy poziom komfortu.

Na koniec lutego 2022 r. ponad 120 klientów z całego świata zamówiło prawie 7900 samolotów z rodziny A320neo. Kontrakty z 25 klientami na A321XLR przewidują dostawę 515 maszyn tego typu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony