Przejdź do treści
AW169M dostarczony Straży Skarbowej Guardia di Finanza (fot. helicopters.leonardo.com)
Źródło artykułu

Leonardo: Pierwszy nowo skonfigurowany AW169M dostarczony Straży Skarbowej Guardia di Finanza

Leonardo i Guardia di Finanza (włoska policja ze specjalizacją w zakresie spraw gospodarczych i finansowych oraz jedyne morskie siły policyjne we Włoszech) świętowały dostarczenie pierwszego lekkiego dwusilnikowego śmigłowca AW169M w konfiguracji specjalnej z płozami.

Przekazanie odbyło się na linii montażowej Leonardo w Vergiate (Varese) podczas oficjalnej ceremonii w obecności przedstawicieli klienta i spółki.

Śmigłowiec będzie częścią floty AW169M obejmującej 24 maszyn, w tym sześć ze stałym zespołem podwozia i osiemnaście z podwoziem płozowym. Wszystkie śmigłowce mają zostać dostarczone do 2024 roku uzupełniając flotę 20 dwusilnikowych średnich śmigłowców AW139. Śmigłowce AW169M są wykorzystywane do różnych zadań, w tym: na potrzeby policji morskiej/patrolu, bezpieczeństwa celnego kraju, ochrony porządku publicznego, ratownictwa i innych zadań związanych z bezpieczeństwem.

Guardia di Finanza po raz pierwszy otrzymała śmigłowiec AW169M certyfikowany przez wojsko pod koniec 2019 roku, wzmacniając swoje plany modernizacji floty. Statki powietrzne należące do Guardia di Finanza posiadają dedykowaną konfigurację obejmującą: wyciągarkę ratowniczą, awaryjny system pływaków i tratwy ratunkowe, nożyce do cięcia drutu, TCAS II (system unikania kolizji), kokpit kompatybilny z NVG (gogle noktowizyjne), HTAWS (system ostrzegania o zbliżaniu się śmigłowca do ziemi), zaawansowany system łączności, zaawansowany system HUMS (system monitorowania stanu śmigłowca), szperacz, system wykrywania oblodzenia, SATCOM, wykrywacz telefonów komórkowych oraz wielospektralny system wykrywania i rozpoznania. Śmigłowce są również wyposażone w szereg systemów Leonardo, takich jak system RW ATOS (pokładowy taktyczny system obserwacyjno–rozpoznawczy) z zaawansowaną konsolą operatora, radar Gabbiano, LEOSS (elektrooptyczny układ obserwacji dalekiego zasięgu), transponder M428 IFF, OPLS (system  lidarowy wykrywający przeszkody terenowe), panele systemów radiowych V/UHF i oświetlenie.

Ostatnia dostawa wprowadza unikalne tryby IFR, opcję jednego pilota, zaawansowane tryby poszukiwawczo-ratownicze (SAR) z dedykowanymi procedurami poszukiwań FMS (System Sterowania Lotem), umożliwiającymi automatyczny lot po wcześniej zdefiniowanej ścieżce poszukiwań, co zmniejsza obciążenie pilota w fazie poszukiwań misji SAR. AW169 jest jedynym śmigłowcem w swojej kategorii wagowej, który posiada zaawansowane tryby SAR.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony