Przejdź do treści
Źródło artykułu

Leonardo dostarczy cztery śmigłowce AW139 w wersji morskiej chińskiej spółce CITIC Offshore Helicopter Company

Chińska spółka CITIC Offshore Helicopter Company (COHC) podpisała kontrakt na dostawę czterech średnich dwusilnikowych śmigłowców AW139, które będą wykorzystywane w kraju do operacji związanych z wydobyciem ropy i gazu na morzu (OGP). Dostawy zostaną zrealizowane w pierwszej połowie 2023r., rozszerzając flotę Leonardo użytkowaną przez COHC do 10 śmigłowców z 8 AW139, jednym AW169 i jednym AW109 Power.

Spółka COHC powstała w 1983r. jako pierwszy profesjonalny operator śmigłowców w Chinach tuż po otwarciu kraju. W 2000r. stała się pierwszą notowaną na giełdzie w Shenzhen spółką zajmującą lotnictwem ogólnym i nadal jest jedyną publicznie notowaną tego typu spółką w Chinach. Jako główny operator śmigłowców w Azji, COHC użytkuje ponad 80 śmigłowców w szerokim zakresie misji obejmujących transport morski, lotnicze pogotowie ratunkowe (HEMS) i zadania użytkowe. COHC jest również wyłącznym operatorem śmigłowców na potrzeby chińskich misji polarnych.

Złożone zamówienie potwierdza pozycję Leonardo jako światowego lidera w kategorii śmigłowców średnich i wzmacnia pozycję firmy w regionie Azji i Pacyfiku oraz w segmencie rynku OGP. Podpisany kontrakt stanowi kontynuację zamówień na 2 śmigłowce AW189 przez pekińską policję w listopadzie 2021r., 6 AW189 przez Biuro Ratownictwa Ministerstwa Transportu Chin w marcu 2022r. jak również ostatniego zamówienia 1 AW139 i 1 Trekker przez Xiangjiang General Aviation Development Company. Leonardo dostarczyło już ponad 40 śmigłowców AW139 różnym chińskim operatorom, potwierdzając swoją pozycję lidera na rynku OGP, EMS, VIP i ochrony porządku publicznego w Chinach.

AW139 to najważniejszy program śmigłowcowy na świecie od czasu jego certyfikacji w 2004 r. i najlepiej sprzedający się typ śmigłowca w swojej kategorii. Do tej pory ponad 290 klientów z ponad 80 krajów złożyło zamówienia na ponad 1250 egzemplarzy. AW139 wraz najnowocześniejszym systemem awioniki wyposażonym w oprogramowanie Phase 8 oferuje wyjątkowe możliwości, technologię i bezpieczeństwo tak, aby spełnić surowe wymagania użytkowników dotyczące zadań w trudnych warunkach i zmaksymalizować efektywność. Typ ten śmigłowca został wyposażony w najnowocześniejszą awionikę z zaawansowanymi systemami nawigacji i unikania kolizji, które zwiększają świadomość sytuacyjną i zmniejszają obciążenie pilota, charakteryzuje się niezrównaną prędkością, marginesem mocy i ogólnymi osiągami, posiada najszerszą kabinę w swojej kategorii, wyróżniającą się dużą modułowością umożliwiającą szybką rekonfigurację, unikalną przekładnię główną zdolną do pracy na sucho przez ponad 60 minut, zapewniającą większą niezawodność i bezpieczeństwo, a także 1000 certyfikowanych zestawów.

Ponad 200 cywilnych śmigłowców Leonardo różnych typów zostało do tej pory sprzedanych chińskim użytkownikom dla szeregu usług zarówno komercyjnych, jak i publicznych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony