Przejdź do treści
A310 należący do IranAir
Źródło artykułu

Iran z Rosją, Chinami i Indiami utworzy konsorcjum obsługi technicznej samolotów

Nieoficjalne doniesienia wskazują, że Iran utworzy konsorcjum obsługi technicznej samolotów wraz z Rosją, Chinami i Indiami. Według Silk Road Briefing, szef Organizacji Lotnictwa Cywilnego Iranu (CAO) Mohammad Mohammadi Bakhsh powiedział, że konsorcjum zostanie utworzone w celu ustalenia standardów usług naprawy samolotów.

Baksh dodał, że w 2022 r. Iran naprawił sześć zagranicznych samolotów z czterech krajów i ostatecznie będzie produkować własne statki powietrzne. W lipcu 2022 r. irańskie media zaczęły informować, że między Rosją a Iranem została podpisana umowa o współpracy w zakresie dostaw części do samolotów produkcji irańskiej do Rosji. Ponadto Iran pomógłby Rosji utrzymać flotę samolotów produkcji zagranicznej i zwiększyć częstotliwość lotów do tego kraju.

W marcu 2022 r. rosyjski minister transportu Witalij Sawielew powiedział, że Rosja wykorzysta „doświadczenia Iranu” w omijaniu zachodnich sankcji nałożonych po rozpoczęciu inwazji na Ukrainę. Inwazja skłoniła wiele zachodnich firm do zaprzestania dostaw części i samolotów do Rosji, a także wykonywania obsługi technicznej samolotów należących do Rosji.

Raport Silk Road Briefing nie wskazuje, które kraje wysyłały samoloty do Iranu w celu przeprowadzenia prac technicznych. Iran od dziesięcioleci nie jest w stanie legalnie kupować nowych samolotów i ich części ze względu na surowe sankcje. Mimo to kraj ten utrzymuje, a nawet powiększa swoją flotę samolotów cywilnych i wojskowych produkcji zachodniej.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony