Przejdź do treści
Źródło artykułu

Gulfstream G800 otrzymuje certyfikaty FAA i EASA

16 kwietnia br., Gulfstream Aerospace Corp., spółka zależna w całości należąca do General Dynamics, ogłosiła, że model G800, uzyskał certyfikat typu od Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) wraz z certyfikatem od Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). W procesie zatwierdzania okazało się, że samolot ma jeszcze lepsze osiągi niż pierwotnie przewidywano.

Certyfikaty potwierdzają zwiększony zasięg 8200 NM/15 186 km przy prędkości przelotowej Mach 0,85, co stanowi wzrost o 200 NM/370 km w stosunku do pierwotnych prognoz. G800 może również pokonać 7000 NM/12 964 km przy prędkości przelotowej Mach 0,90 lub 8000 NM/14 816 km przy Mach 0,87. Maksymalna prędkość operacyjna samolotu wzrosła z Mach 0,925 do Mach 0,935.

G800 wymaga do startu pasa o długości 5812 stóp/1771 m, a do lądowania 3105 stóp/946 m (atmosfera wzorcowa, poziom morza). W obu przypadkach są to mniejsze wartości niż pierwotnie ogłoszono, co zapewnia klientom dostęp do większej liczby lotnisk.

„Dzięki certyfikacji G800, Gulfstream ponownie przekroczył oczekiwania dzięki wiedzy i rygorowi naszych zespołów ds. testów w locie, certyfikacji i produkcji” – powiedział Mark Burns, prezes Gulfstream. „G800 oznacza najnowszą ewolucję lotnictwa biznesowego, ponieważ nadal budujemy flotę nowej generacji i wprowadzamy na rynek wiodącą w branży wydajność i efektywność. Dzięki ulepszeniom możliwości, które osiągnęliśmy, klienci Gulfstream odniosą duże korzyści ze zwiększonej elastyczności i zasięgu, jakie oferuje G800”.

Jak informuje producent, G800 oferuje niezrównany komfort kabiny, system oczyszczania powietrza z jonizacją plazmową i 16 panoramicznych owalnych okien. Niezwykle ciche wnętrze można skonfigurować z maksymalnie czterema strefami mieszkalnymi lub trzema strefami mieszkalnymi i wydzielonym przedziałem załogi.

Ultradługi zasięg, wysoka prędkość i zwiększona oszczędność paliwa G800 można przypisać połączeniu silników Rolls-Royce Pearl 700 oraz zalet aerodynamicznego skrzydła i wingletów zaprojektowanych przez Gulfstream.

„Zespół Gulfstream nigdy nie przestaje testować granic tego, co jest możliwe, zapewniając jednocześnie najwyższe standardy bezpieczeństwa, jakości z których jesteśmy znani” – powiedział Burns. „Przygotowywaliśmy się do tego osiągnięcia i jesteśmy gotowi na bezproblemowe wejście G800 do służby, gdy rozpoczną się jego dostawy do klientów w USA i Europie”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony