Przejdź do treści
Źródło artykułu

GE Aerospace zainwestuje w 2025 roku 78 milionów euro w europejską produkcję

GE Aerospace ogłosiło plan inwestycji w swoje zakłady produkcyjne zlokalizowane w Europie, przekraczający 78 milionów euro w 2025 roku. Inwestycja przyczyni się do poprawy jakości i terminowości dostaw silników lotniczych, umożliwi zwiększenie mocy produkcyjnych, zmodernizowanie wyposażenia oraz rozwój innowacji na terenie Europy.

To strategiczne przedsięwzięcie ma na celu zwiększenie mocy produkcyjnych, rozbudowę kluczowych obiektów oraz zapewnienie najwyższych standardów jakości – zarówno dla klientów z sektora cywilnego, jak i militarnego. Inwestycja umożliwi także dalsze zwiększenie skali produkcji komponentów nowej generacji, wykorzystujących zaawansowane materiały i innowacyjne procesy technologiczne, które przyczyniają się do poprawy zasięgu, mocy, trwałości i efektywności silników lotniczych. W 2025 roku GE Aerospace utworzy też ponad 500 nowych miejsc pracy w całej Europie.

„Ta znacząca inwestycja pozwoli nam sprostać rosnącym wymaganiom europejskiego przemysłu lotniczego,” powiedział Riccardo Procacci, prezes i dyrektor generalny ds. napędów i technologii addytywnych w GE Aerospace. „To także wyraz naszego silnego zaangażowania we wspieranie społeczności i gospodarek w krajach, w których jesteśmy obecni.”

Znaczna część środków zostanie przeznaczona na budowę dodatkowych komór testowych do badań silników, zakup nowego wyposażenia oraz wdrażanie najnowocześniejszych technologii – w tym inspekcji wspieranej przez sztuczną inteligencję. Modernizacje te będą wspierać produkcję komponentów do silników samolotów zarówno wąsko-, jak i szerokokadłubowych oraz do silników odrzutowych myśliwców i śmigłowców wojskowych.

Środki zostaną rozdysponowane między pięć krajów europejskich, w których dostawcy zostaną wyposażeni w specjalistyczne narzędzia i środki umożliwiające zastosowanie najnowszych technologii wytwarzania, które wpłyną na dalszą redukcję defektów produkcyjnych. Podział inwestycji według krajów przedstawia się następująco:

  • Włochy – 55,6 mln euro: nowe komory testowe oraz modernizacja istniejących, dodatkowe wyposażenie wspierające zwiększenie produkcji i jej ciągłość, technologie inspekcyjne, nowe narzędzia oraz infrastruktura w zakładach produkujących, silniki lotnicze, w tym także jednostki napędowe do myśliwców i śmigłowców wojskowych.
  • Polska – 11,6 mln euro: nowe maszyny, wyposażenie i struktury wspierające produkcję komponentów do silników samolotowych oraz śmigłowców wojskowych, a także modernizacja budynków i infrastruktury technicznej w wielu lokalizacjach.
  • Czechy – 5,4 mln euro: nowe maszyny, wyposażenie, narzędzia i modernizacja infrastruktury technicznej budynków na potrzeby produkcji komponentów do silników turbośmigłowych.
  • Wielka Brytania – 3,3 mln euro: dodatkowe maszyny i konfiguracje produkcyjne dla wytwarzania nowych komponentów oraz sprzęt do obsługi systemów śmigłowych.
  • Rumunia – 2,3 mln euro: nowoczesna maszyna do precyzyjnego kształtowania metali, dodatkowe maszyny, narzędzia oraz modernizacja infrastruktury technicznej zakładu.

Po ubiegłorocznej inwestycji w wysokości 64 milionów euro w europejskie zakłady produkcyjne oraz szerszym zaangażowaniu o wartości 122 milionów euro w obszar MRO (Maintenance, Repair & Overhaul - konserwacja, serwis i remonty) oraz napraw komponentów, GE Aerospace po raz kolejny wzmacnia swoje zaangażowanie na rzecz europejskich pracowników, dostawców i lokalnych społeczności – umacniając jednocześnie swoją pozycję lidera głęboko zaangażowanego w europejski ekosystem lotniczy.

GE Aerospace kontynuuje działania na rzecz budowy wykwalifikowanej kadry dla sektora lotniczego, wspierając m.in. programy stażowe w Wielkiej Brytanii i Polsce, w których rocznie uczestniczy około 100 osób. W ubiegłym roku firma ogłosiła również rozszerzenie swojego programu edukacyjnego Next Engineers na Polskę. Dodatkowo, firma przekazała również wsparcie finansowe Akademii ITS w Turynie (Włochy) z przeznaczeniem na programy szkoleniowe z zakresu produkcji.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony