Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA wydała certyfikat śmigłowcowi H160

Firma Airbus Helicopters otrzymała certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) przyznany śmigłowcowi H160, co stanowi ważny etap w rozwoju tej konstrukcji i umożliwia jej wejście na rynek amerykański.

„Cieszymy się z otrzymania certyfikatu FAA dla H160. Wieńczy on wiele lat ciężkiej pracy i zaangażowania naszych zespołów na rzecz dostarczenia tego wielozadaniowego śmigłowca klientom w Ameryce Północnej, którzy już zdecydowali się zamówić H160”, powiedział Bruno Even, prezes Airbus Helicopters. „Ten wiropłat charakteryzuje się najwyższym poziomem innowacyjności i jesteśmy przekonani, że jego zaawansowane możliwości wraz z silną siecią obsługi serwisowej skuszą wielu nabywców w USA”.

H160 to rewolucyjny wiropłat średniej klasy, wyznaczający nowe standardy pod względem bezpieczeństwa, komfortu i ekologiczności. Wyposażony jest w najnowocześniejsze technologie, w tym redukujące hałas łopaty wirnika Blue Edge, śmigło ogonowe Fenestron którego zastosowanie pozwala maszynie zabrać większy ładunek użyteczny, oraz pakiet awioniki Helionix firmy Airbus Helicopters, zmniejszający obciążenie pilota pracą w kokpicie.

H160 otrzymał wcześniej certyfikat od Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) w lipcu 2020 r. i zyskał popularność wśród klientów na całym świecie. Airbus Helicopters otrzymał zamówienia na ponad 100 śmigłowców H160 od firm z całego świata, w tym na kilkanaście od klientów z USA. Śmigłowiec wszedł do służby w Japonii, Brazylii, Arabii Saudyjskiej i Europie, a flota eksploatowanych H160 wylatała ponad 1700 godzin.

H160 to wielozadaniowy śmigłowiec nadający się do różnych misji, w tym do transportu morskiego w przemyśle energetycznym, dla lotnictwa prywatnego i biznesowego, ratownictwa medycznego, komercyjnego transportu pasażerskiego oraz służb publicznych, do działań poszukiwawczo-ratowniczych oraz policyjnych. Dzięki wyjątkowemu zasięgowi, szybkości i efektywności, H160 oferuje użytkownikom najwyższy poziom wydajności operacyjnej i wygody eksploatacji.

Od kilku lat trwają prace nad zapewnieniem płynnego wejścia H160 do użytkowania. Wśród nich jest budowa pierwszego w Ameryce Północnej pełnego symulatora lotu FFS H160 poziomu D. Znajdzie on się w Centrum Symulacji Helisim w obiekcie Airbus Helicopters, Inc. w Grand Prairie w Teksasie Oczekuje się, że FFS zostanie uruchomiony w drugiej połowie 2025 roku.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony