Przejdź do treści
FAA wydała certyfikat śmigłowcowi H160 (fot. Airbus)
Źródło artykułu

FAA wydała certyfikat śmigłowcowi H160

Firma Airbus Helicopters otrzymała certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) przyznany śmigłowcowi H160, co stanowi ważny etap w rozwoju tej konstrukcji i umożliwia jej wejście na rynek amerykański.

„Cieszymy się z otrzymania certyfikatu FAA dla H160. Wieńczy on wiele lat ciężkiej pracy i zaangażowania naszych zespołów na rzecz dostarczenia tego wielozadaniowego śmigłowca klientom w Ameryce Północnej, którzy już zdecydowali się zamówić H160”, powiedział Bruno Even, prezes Airbus Helicopters. „Ten wiropłat charakteryzuje się najwyższym poziomem innowacyjności i jesteśmy przekonani, że jego zaawansowane możliwości wraz z silną siecią obsługi serwisowej skuszą wielu nabywców w USA”.

H160 to rewolucyjny wiropłat średniej klasy, wyznaczający nowe standardy pod względem bezpieczeństwa, komfortu i ekologiczności. Wyposażony jest w najnowocześniejsze technologie, w tym redukujące hałas łopaty wirnika Blue Edge, śmigło ogonowe Fenestron którego zastosowanie pozwala maszynie zabrać większy ładunek użyteczny, oraz pakiet awioniki Helionix firmy Airbus Helicopters, zmniejszający obciążenie pilota pracą w kokpicie.

H160 otrzymał wcześniej certyfikat od Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) w lipcu 2020 r. i zyskał popularność wśród klientów na całym świecie. Airbus Helicopters otrzymał zamówienia na ponad 100 śmigłowców H160 od firm z całego świata, w tym na kilkanaście od klientów z USA. Śmigłowiec wszedł do służby w Japonii, Brazylii, Arabii Saudyjskiej i Europie, a flota eksploatowanych H160 wylatała ponad 1700 godzin.

H160 to wielozadaniowy śmigłowiec nadający się do różnych misji, w tym do transportu morskiego w przemyśle energetycznym, dla lotnictwa prywatnego i biznesowego, ratownictwa medycznego, komercyjnego transportu pasażerskiego oraz służb publicznych, do działań poszukiwawczo-ratowniczych oraz policyjnych. Dzięki wyjątkowemu zasięgowi, szybkości i efektywności, H160 oferuje użytkownikom najwyższy poziom wydajności operacyjnej i wygody eksploatacji.

Od kilku lat trwają prace nad zapewnieniem płynnego wejścia H160 do użytkowania. Wśród nich jest budowa pierwszego w Ameryce Północnej pełnego symulatora lotu FFS H160 poziomu D. Znajdzie on się w Centrum Symulacji Helisim w obiekcie Airbus Helicopters, Inc. w Grand Prairie w Teksasie Oczekuje się, że FFS zostanie uruchomiony w drugiej połowie 2025 roku.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony