Przejdź do treści
Embraer E195-E2 w locie (fot. Embraer)
Źródło artykułu

Embraery E-Jet E2 z ETOPS-em 120 minut

Brazylijska Narodowa Agencja Lotnictwa Cywilnego (ANAC), Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) oraz amerykanska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zatwierdziły w czwartek (14 marca) ETOPS 120 minut (Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards) dla embraerów z rodziny E2: E190-E2 oraz E195-E2.

Zdolność ta otwiera operatorom E2 drogę do latania bezpośrednimi, nieograniczonymi trasami nad wodą i innymi odległymi obszarami, oszczędzając zarówno czas, jak i paliwo, a także mieć dostęp do większej liczby – i ewentualnie lepiej wyposażonych – lotnisk, na które można zawrócić.

Przyznanie ETOPS-120 jest świadectwem projektu samolotu i dojrzałości jego systemów. Certyfikacja ETOPS wymaga, aby flota samolotów w eksploatacji osiągnęła odpowiednią liczbę godzin lotów. Dlatego certyfikacja ETOPS dla rodziny E2 nastąpiła później niż oczekiwano ze względu na pandemię koronawirusa, która znacznie ograniczyła operacje lotnicze, spowalniając akumulację wymaganych godzin lotu.

ETOPS to ważna dodatkowa zdolność dla E2 i kluczowy czynnik umożliwiający zwiększenie sprzedaży, zwłaszcza w regionie Azji i Pacyfiku. Linie lotnicze latające na trasach z czasem przelotu do 120 minut będą mogły korzystać z prostszych, szybszych i bardziej paliwooszczędnych tras oraz mieć dostęp do większej liczby lotnisk przesiadkowych. Zdolność ETOPS to dalsza optymalizacja E2, który już teraz jest najbardziej paliwooszczędnym samolotem w swoim segmencie – powiedział Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.

Cały artykuł czytaj na stronie: rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony