Przejdź do treści
Źródło artykułu

Embraer E190 omal nie wylądował na B738 w Mexico City

Nadzory lotnicze z USA i Meksyku prowadzą dochodzenie w sprawie groźnego incydentu, do którego doszło 21 lipca w stolicy Meksyku, Mexico City. Tego dnia, Embraer E190 linii Aeromexico (znaki rejestracyjne XA-ALP) wykonywał lot AM-1631 z Aguascalientes do Mexico City i otrzymał zezwolenie na lądowanie na pasie startowym 05R. Samolot znajdował się na końcowym podejściu, gdy B738 linii Delta Airlines (znaki rejestracyjne N3766), szykował się do wykonania rejsu DL-590 do Atlanty.

Piloci amerykańskiego samolotu otrzymali zezwolenie na wjazd na pas startowy 05R drogą kołowania B1 (około 520 metrów/1700 stóp przed przesuniętym progiem), a następnie otrzymali zgodę na start i rozpoczęli rozbieg.

Chwilę potem Embraer przeleciał nad Boeingiem na małej wysokości i wylądował na pasie 05R przed nim, a Boeing przerwał start przy małej prędkości (ok 60 kts), a następnie powrócił na płytę postojową.

B738 Delta Airlines wystartował z opóźnieniem i dotarł do Atlanty około 2 godziny po rozkładowym czasie lotu. 

Metary:
MMMX 211551Z 08006KT 2SM HZ FEW020 SCT080 OVC220 18/11 A3045 NOSIG RMK 8/537 TWR VIS=
MMMX 211453Z 06004KT 2SM HZ FEW020 SCT080 BKN220 16/11 A3045 NOSIG RMK SLP178 52009 904 8/538 TWR VIS=
MMMX 211341Z 36004KT 3SM HZ FEW020 SCT080 BKN220 15/11 A3045 NOSIG RMK 8/538 TWR VIS=
MMMX 211244Z 07003KT 3SM HZ FEW020 BKN080 OVC220 13/11 A3044 NOSIG RMK 8/537 TWR VIS=
MMMX 211224Z 06003KT 3SM BR HZ FEW020 BKN080 OVC220 13/11 A3043 NOSIG RMK 8/537 TWR VIS=
MMMX 211146Z 07004KT 6SM SCT020 BKN220 13/11 A3042 NOSIG RMK SLP153 52002 954 8/508 HZY ISOL AC=
MMMX 211043Z 08005KT 7SM BKN020 BKN220 13/12 A3041 NOSIG RMK 8/508 HZY ISOL AC=
MMMX 210950Z 06005KT 7SM SCT020 BKN220 13/12 A3040 NOSIG RMK 8/508 HZY=
MMMX 210847Z 08003KT 7SM BKN220 13/11 A3041 NOSIG RMK SLP146 57011 953 8/008 HZY ISOL SC=M

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony