Przejdź do treści
Źródło artykułu

De Havilland Canada prezentuje DHC-6 Twin Otter Classic 300-G na Paris Air Show

Podczas Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Paryżu, który rozpoczął się w poniedziałek 19 czerwca 2023 r., firma De Havilland Canada ogłosiła premierę swojego najnowszego samolotu, DHC-6 Twin Otter Classic 300-G. Producent potwierdził również, że ma już wdrożone wspólne umowy zakupu i listy intencyjne na 45 egzemplarzy samolotów tego typu.

Classic 300-G to piąta generacja samolotów Twin Otter, dołączająca do obecnej serii 400.

„Od ponad 50 lat DHC-6 Twin Otter jest najbardziej niezawodnym i wszechstronnym samolotem w swojej klasie” – powiedział Brian Chafe, dyrektor generalny De Havilland Canada. „Po szeroko zakrojonych konsultacjach z naszymi klientami jesteśmy gotowi i dumni, że możemy wynieść tę kultową konstrukcję na nowy poziom dzięki nowej wersji DHC-6 Twin Otter Classic 300-G”.

„Dzięki temu samemu wytrzymałemu płatowcowi, napędzanemu technologią Pratt & Whitney, lżejszy Classic 300-G zapewni naszym klientom większy zasięg i zmniejszone koszty operacyjne” – dodał Chafe. „Wraz z całkowicie nowym wnętrzem kabiny i kokpitem wyposażonym we w pełni zintegrowany pakiet awioniki Garmin G1000 NXi, De Havilland Canada po raz kolejny napędza rozwój rynku użytkowych konstrukcji”.

Wszystkie DHC-6 Twin Otter mogą przewozić pasażerów, VIP-ów, ładunki, wykonywać misje ewakuacji medycznej, a także specjalne.

W samolocie można również zamontować pływaki, co umożliwia mu operowanie z akwenów wodnych.

„De Havilland Canada nadal kształtuje lotnictwo dzięki innowacyjnym samolotom użytkowym i jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszą zintegrowaną kabinę pilota G1000 NXi z najnowszą wersją kultowego DHC-6 Twin Otter” – powiedział Carl Wolf, wiceprezes firmy Garmin ds. Marketing. „G1000 NXi wniesie do samolotu Classic 300-G łączność bezprzewodową w kokpicie, lepszą świadomość sytuacyjną oraz w pełni zintegrowanego autopilota GFC™ 700”.

W swojej prawie 100-letniej historii firma De Havilland Canada dostarczyła ponad 5 tys. samolotów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony