Przejdź do treści
Źródło artykułu

Brak ATC w FIR Johannesburg Oceanic

6 grudnia, cały FIR Johannesburg Oceanic stał się niekontrolowaną przestrzenią powietrzną klasy G, ponieważ ATC nie ma już funkcjonujących HF ani CPDLC (Controller–Pilot Data Link Communications ) do komunikacji z samolotami.

Obszar dotknięty awarią na mapie zaznaczony jest na czerwono. Informatycy pracują nad rozwiązaniem problemu, ale w międzyczasie piloci są zdani na siebie – muszą nadawać na częstotliwości VHF 126,9 w ramach awaryjnej procedury nadawania podczas lotu (IFBP - In-Flight Broadcast Procedure) i utrzymywać ciągły nasłuch na częstotliwości 123,45.

Celem uzyskania krótkiego podsumowania IFBP należy sprawdzić dokument IATA (LINK), a także stronę  ICAO, aby uzyskać informacje o trasach i poziomach lotów, na których można wykonywać loty (LINK).

Notamy:
A4310/22 - NIL ATS DUE COM FAILURE. ADS-B EQUIPPED ACFT WILL BE MNT. ACFT OPR WI OCEANIC
AIRSPACE TO FOLLOW IFBP (IATA IN-FLIGHT BROADCAST PROCEDURE) ON 126.9 MHZ.
06 DEC 20:39 2022 UNTIL 07 DEC 20:00 2022 ESTIMATED. CREATED: 06 DEC 20:39 2022

A4282/22 - JOHANNESBURG OCEANIC DOWNGRADED TO CLASS G AIRSPACE DUE TO CPDLC U/S.
06 DEC 12:34 2022 UNTIL 07 DEC 18:00 2022. CREATED: 06 DEC 12:34 2022

A3931/22 - TRANS AND REC U/S. PRI COM IS CPDLC. ACFT NOT CPDLC/ADS-C EQUIPPED MUST BCST
AND MNT IFBP (IATA IN-FLIGHT BROADCAST PROCEDURE) ON 126.9 MHZ.
11 NOV 17:57 2022 UNTIL 31 DEC 23:59 2022 ESTIMATED. CREATED: 11 NOV 18:06 2022

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony