Przejdź do treści
Demontowany B787 linii LATAM, fot. twitter.
Źródło artykułu

B787 LATAM rozebrany po kolizji z holownikiem lotniskowym

Zgodnie z oświadczeniem linii LATAM, jeden z należących do niej B787 (znaki rejestracyjne CC-BBF) został rozebrany, po tym jak podczas holowania na lotnisku w Bogocie miał kolizję z holownikiem lotniskowym. Wcześniej błędnie podawano, że samolot zostanie zezłomowany. Zdjęcia udostępnione w serwisie X (dawniej Twitter) przedstawiają samolot bez elementów ogona oraz wyposażenie i wielu pracowników pracujących w pobliżu Dreamlinera.

Decyzja o demontażu 9,2-letniego samolotu w celu jego naprawy została podjęta po incydencie, który miał miejsce na początku maja 2023 r., na lotnisku Bogota El Dorado Luis Carlos Galan Sarmiento (BOG) w Kolumbii. Samolot był przeciągany na stanowisko do odlotu, gdy pękł hak holowniczy pękł, w wyniku czego holownik został przygnieciony przez kadłub samolotu.

Późniejsze oględziny liniowca wykazały znaczne uszkodzenia, w tym głębokie nacięcia w niektórych obszarach kompozytowego kadłuba 787. Według danych dostępnych w internecie, CC-BBF wykonał łącznie 1575 cykli lotu (FC) spędzając w powietrzu 10 300 godzin. Średni odcinek wyniósł sześć godzin i 32 minuty.
Wcześniej na lotnisku Glasgow Prestiwck (PIK) w Szkocji zezłomowane zostały dwa byłe B787 należące do linii Norwegian. Parkowały tam od maja i września 2019 r. i chociaż żaden z nich nie brał udziału w incydencie, prawdopodobnie nikt nie był zainteresowany zakupem tych konstrukcji po kilku latach ich postoju.

Kolizja z holownikiem B787 LATAM

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony