American Airlines płaci personelowi pokładowemu dopiero za czas od zamknięcia drzwi samolotu?
Steward z Filadelfii złożył pozew przeciwko liniom American Airlines, twierdząc, że znaczna część wykonywanych obowiązków służbowych nie jest opłacana. Mężczyzna, który pracuje w bazie w Filadelfii, utrzymuje, że czas od zameldowania się na lotnisku, boarding pasażerów, opuszczanie samolotu po lądowaniu oraz transport na ziemi nie są płatne, mimo że należą do obowiązków służbowych.
Sprawa, która trafiła do sądu federalnego, podważa wieloletnie struktury wynagradzania w branży lotniczej, zgodnie z którymi personel pokładowy otrzymuje wynagrodzenie za czas liczony dopiero od momentu zamknięcia drzwi samolotu. American Airlines argumentują, że warunki płacowe są regulowane umowami związkowymi z Association of Professional Flight Attendants, które zwalniają przewoźnika z niektórych przepisów dotyczących nadgodzin wynikających z prawa stanowego.
Choć podobne pozwy napotykają na istotne przeszkody prawne, sprawa ta uwypukla rosnącą presję na amerykańskie linie lotnicze, zwłaszcza że niektórzy konkurenci zaczynają oferować ograniczone wynagrodzenie za czas boardingu. Wynik postępowania może wpłynąć na to, jak w całej branży będzie wyceniany czas pracy stewardów i stewardes.
Komentarze