Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus dostarcza Wizz Air pierwszy samolot A321XLR z silnikiem Pratt & Whitney

Wizz Air odebrał pierwszy z 47 samolotów A321XLR, stając się pierwszym na świecie użytkownikiem A321XLR z silnikami Pratt & Whitney GTF, jak i pierwszym europejskim operatorem niskokosztowym wyposażonym w ten wariant samolotu.

A321XLR dla Wizz Air posiada 239 miejsc w konfiguracji pojedynczej klasy, w tym nowo zaprojektowaną kabinę Airspace z innowacyjnym systemem oświetlenia i wieloma ustawieniami, aby stworzyć idealne środowisko w różnych fazach lotu, w tym podczas wsiadania, posiłku, relaksu, spania i budzenia się. Wraz z dołączeniem samolotu A321XLR do floty Wizz Air zwiększa swoje możliwości w zakresie połączeń pomiędzy Europą i Bliskim Wschodem.

Wizz Air użytkuje wyłącznie samoloty Airbus. Przewoźnik eksploatuje flotę ponad 230 samolotów z rodziny A320 i czeka na dostawy 295 maszyn.

A321XLR to kolejny krok w ewolucji rodziny A320neo, odpowiadający na potrzeby rynku w zakresie większego zasięgu i ładowności, co zapewnia liniom lotniczym jeszcze większą elastyczność operacyjną i korzyści. Oferuje niespotykany dotąd zasięg Xtra Long Range do 4700 mil morskich (około 8700 km), o 30% niższe zużycie paliwa na jedno miejsce w porównaniu z poprzednią generacją samolotów konkurencji, a także zmniejszoną emisję NOx i hałasu. Do tej pory Airbus pozyskał ponad 500 zamówień na ten typ samolotu.

Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A321XLR może już operować w 50% na zrównoważonym paliwie lotniczym SAF. Airbus dąży do tego, aby jego samoloty mogły latać na paliwie SAF w 100% do 2030 r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony