Przejdź do treści
Źródło artykułu

Air France: Skok na kasę? Wysokie ceny offsetu SAF-u

Unia Europejska chce, aby linie lotnicze stały się zeroemisyjne do 2050 roku. Dekarbonizacja sektora pochłonie miliardy euro, lecz przewoźnicy nie są skorzy do wydawania zarobionych przez siebie pieniędzy na zakupy SAF-u, czy projekty offsetowe, co potwierdza moja ostatnia podróż liniami Air France na Kubę.

Francuski przewoźnik zaproponował offset wyemitowanego dwutlenku węgla poprzez zakup SAF-u na przyszłe loty za 2 169 złotych, podczas gdy przelot kosztował 589 złotych więcej.

Kończąca kadencję Komisja Europejska chciała uczynić unijne lotnictwo zeroemisyjne, nakładając na przewoźników zarejestrowanych w państwach-członkach Unii Europejskiej dość wyśrubowane wymogi, których spełnienie będzie wymagać wielomiliardowych nakładów.

Zapisy Zielonego Ładu są jednoznaczne, a za ich niewdrażanie grożą finansowe. Grupa Lufthansy już zapowiedziała podniesienie cen biletów lotniczych, gdyż – jak wskazał niemiecki holding – nie jest w stanie ponieść kosztów Zielonego Ładu, tj. zakupów zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Inni przewoźnicy zapewne postąpią podobnie, co odbije się negatywnie na popycie na loty. Po pandemii lotu już są bardzo drogie, a będą jeszcze droższe.

Cały artykuł czytaj na stronie: https://www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony