Zarząd ATR daje zielone światło na nową wersję 42-600S
ATR potwierdził w środę (9 października), że otrzymał zezwolenie od zarządu na wprowadzenie nowej wersji 42-600S.
Litera "S” oznacza STOL czyli wersję ATR-a krótkiego startu i lądowania. Nowy ATR oferuje możliwości startu i lądowania na pasach startowych o długości zaledwie 800 m, z 40 pasażerami na pokładzie i w standardowych warunkach lotu*.
* Przez standardowe warunki lotu ATR ma na myśli 15-20°C temperaturę na lotnisku, teren zbliżony do poziomu morza, suchy i utwardzony pas startowy oraz trasę do 200 nm (mil morskich) czyli około 370,5 km.
Nowość w regionalnej rodzinie ATR-a
Nowa wersja ATR 42-600S, ogłoszona podczas tegorocznego Paris Air Show 2019, oferuje możliwość startu i lądowania na pasach startowych o długości nieprzekraczającej 800 m, dlatego w oznaczeniu pojawiła się litera "S", która w skrócie oznacza, że jest to wersja STOL (Short Take Off and Landing) czyli ATR krótkiego startu i lądowania. Producent przewiduje otrzymanie certyfikatu typu w drugiej połowie 2022 r., a pierwszą dostawę tuż po otrzymaniu tych ważnych dokumentów. Nowy samolot w wersji 42-600S będzie potrzebował tylko 800 m do startu, a nie jak do tej pory 1050 m. Nowy pomysł ATR-a, to strzał w dziesiątkę jeżeli chodzi o bardzo małe porty lotnicze. Samolot umożliwi otwarcie wielu nowych połączeń, a także pozwoli wykonać wiele czarterów na lotniska, na których nie mógł wylądować tego typu samolot.
Życzenie Elix Aviation, aby zostać pierwszym wynajmującym, który zaoferuje sloty dostawcze na nowego ATR-a 42-600S, jest częścią strategii wzmocnienia pozycji lidera jako największego leasingodawcy samolotów turbośmigłowych na świecie i nadal koncentruje się na wydajnym segmencie turbośmigłowego rynku. Po raz pierwszy firma złożyła zamówienie bezpośrednio u producenta samolotów, a wybór ATR 42-600S dowodzi pewności co do jakości i wartości samolotu, a także potencjału rynkowego jaki będzie miała wersja STOL na regionalnym rynku lotniczym. Pierwsze zamówione samoloty zostaną dostarczone w latach 2022 - 2024.
Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl
Komentarze