Przejdź do treści
Źródło artykułu

Red Bull Air Race 60 km od polskiej granicy

3 i 4 września na niemieckim torze Lausitzring, położonym w niewielkiej odległości od granicy z Polską, odbędzie się kolejny przystanek Mistrzostw Świata Red Bull Air Race. Najszybszy sport motorowy świata jest na wyciągnięcie ręki – ostatnio taka okazja była w 2014 roku, kiedy zawody odbywały się w Gdyni. Podczas szóstego przystanku sezonu 2016 w klasie Challenger wystartuje także jedyny Polak, Łukasz Czepiela. Zawody transmitowane będą na żywo na www.redbull.tv.

Niemieccy fani sportów motorowych czekali na tę chwilę sześć długich lat: w dniach 3-4 września 2016 roku Red Bull Air Race ponownie zagości na niemieckim torze EuroSpeedway Lausitz – dawnym Lausitzring – po raz pierwszy od czasu debiutu prestiżowej serii na słynnym owalu w 2010 roku. Atmosferę gorącego oczekiwania dodatkowo podkręca fakt, że o zwycięstwo na własnym terenie powalczy niemiecki pilot Matthias Dolderer, który znajduje się obecnie na czele klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata.

Dzięki niewielkiej odległości toru od granicy z Polską, tak jak u siebie może się też poczuć Łukasz Czepiela – reprezentujący biało-czerwone barwy w klasie Challenger.


Łukasz Czepiela (fot. Predrag  Vuckovic/Red Bull Content Pool)

„Ostatnio dużo latam. Myślę też, że tor w Lausitz wygląda dobrze - będzie dużo zakrętów. Na miejscu będę miał rodziców, a w związku z tym bardzo dobry doping. Poza tym wyścig nie jest daleko - odpadają takie sprawy jak jet lag, który może być problemem w Stanach i na pewno był w Japonii, gdzie przyleciałem tuż przed wyścigiem” – mówi Łukasz, który właśnie w Japonii po raz pierwszy stanął na podium w challengerze Red Bull Air Race. Teraz będzie musiał stawić czoła między innymi Florianowi Bergérowi. Debiutujący w tym sezonie Niemiec wskakuje na podium za każdym razem, a na jego najwyższym stopniu znalazł się już w kwietniu w Spielbergu.

Podczas lipcowych zawodów na Węgrzech nie odbył się wyścig Challenger Cup z powodu złej pogody, dlatego w ten weekend w Lausitz zostaną rozegrane dwa. W sobotę zaległy, a w niedzielę właściwy. „Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, w ten weekend będę mógł zaliczyć dwa podia” – żywi nadzieje Łukasz Czepiela.


Red Bull Air Race - Laustiz (fot.  Martin Rose/Getty Images for Red Bull Air Race)

Trzynastu elitarnych pilotów klasy Master zmuszonych będzie podjąć desperacką pogoń za Doldererem, ponieważ as przestworzy z Tannheim utrzymuje ponad 18-punktowe prowadzenie w rankingu, a do końca sezonu pozostały zaledwie trzy wyścigi. Dolderer musi zachować czujność, bowiem jego najbliższym rywalem jest mistrz świata z 2008 roku Hannes Arch. Austriacki pilot wygrał wyścig w Lausitz w 2010 roku, podczas gdy Dolderer, dla którego był to dopiero drugi sezon powietrznej rywalizacji, zajął wtedy siódmą pozycję. Do pościgu z pewnością dołączy zamykający pierwszą trójkę Australijczyk Matt Hall, który cieszy się bardzo dobrą passą, czego dowodem jest podium w Budapeszcie w lipcu oraz wygrana w Ascot w Wielkiej Brytanii 14 sierpnia.


Tor Red Bull Air Race w Lausitz (fot. Red Bull Content Pool)

Tor EuroSpeedway Lausitz co roku gości na swoim terenie DMT (Niemieckie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych) oraz Mistrzostwa Świata Superbike. Jest to jedyny w Europie owalny tor o trzech zakrętach, choć tego typu układ cieszy się ogromną popularnością w USA, gdzie królują sporty motorowe takie jak IndyCar czy NASCAR. W związku z tym niemiecki przystanek Red Bull Air Race może dostarczyć fanom serii jeszcze większych emocji, zdradzając, które zespoły najlepiej poradzą sobie w dwóch finałowych lokalizacjach sezonu – na torze Indianapolis Motor Speedway słynącym z wyścigów IndyCar oraz uwielbianym przez miłośników NASCAR Las Vegas Motor Speedway.

Kalendarz wyścigów na 2016 r.:
Abu Dhabi, ZEA (11-12 marca)
Spielberg, Austria (23-24 kwietnia)
Chiba, Japonia (4-5 czerwca)
Budapeszt, Węgry (16-17 lipca)
Ascot, Wielka Brytania (13-14 sierpnia)

Lausitzring, Niemcy (3-4 września)
Indianapolis, Indiana, USA (1-2 października)
Las Vegas, Nevada, USA (15-16 października)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony