Port Lotniczy Lublin notuje wzrost liczby pasażerów
Port Lotniczy Lublin (PLL) obsłużył w maju ponad 43,7 tys. pasażerów; to 26 procent więcej niż w maju ubiegłego roku – poinformowała w czwartek spółka. Lotnisko działa od 2012 roku; w ubiegłym roku obsłużyło 426 tys. pasażerów.
W maju 2025 r. z usług Portu Lotniczego Lublin skorzystało 43 707 pasażerów; obsłużono o 26 proc. więcej pasażerów niż w tym samym miesiącu w roku ubiegłym – poinformował w komunikacie rzecznik prasowy PLL Piotr Jankowski.
Dodał, że liczba operacji lotniczych wyniosła 425 i było to o 17 proc. więcej niż w maju 2024 roku.
Wzrost liczby pasażerów Port Lotniczy Lublin odnotował także w kwietniu. Wtedy z usług PLL skorzystało 36 949 pasażerów, czyli o 25 proc. więcej niż w kwietniu 2024. Natomiast liczba operacji lotniczych wyniosła 372 i było to o 27 proc. więcej niż rok wcześniej.
Do zwiększenia ruchu pasażerskiego na lotnisku przyczyniają się głównie połączenia wakacyjne.
„Rozpoczęliśmy sezon wcześnie, jeszcze wiosną, a zakończymy jesienią, bo ostatnie wakacyjne loty mamy zaplanowane na koniec października. Dla nas oznacza to zwiększony ruch pasażerski. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że z roku na rok coraz więcej mieszkańców regionu korzysta z najbliższego lotniska jako punktu rozpoczęcia swoich urlopów” – podkreślił prezes Portu Lotniczego Lublin Krzysztof Matuszczyk.
Od końca marca z lubelskiego lotniska są realizowane loty do Rzymu i Barcelony-Girony. W kwietniu uruchomiono też wakacyjne połączenia do tureckiej Antalyi, w maju - do Heraklionu na Krecie, a w czerwcu - do Monastyru w Tunezji, do Hurghady w Egipcie, do Splitu w Chorwacji, do Burgas nad Morzem Czarnym w Bułgarii.
Z lubelskiego lotniska można polecieć także m.in. do Londynu-Luton, Mediolanu i Dublina. Regularnie latają też samoloty do Gdańska.
W 2024 r. lubelskie lotnisko obsłużyło blisko 426 tys. pasażerów i było to o ok. 27 tys. więcej niż rok wcześniej. Rekordowy w ub. roku był sierpień, kiedy przez terminal przewinęło się 57 tys. podróżnych.
Lotnisko w Lublinie oddano do użytku w 2012 r. Ma status lotniska międzynarodowego i może obsługiwać samoloty wielkości Boeinga 767 czy Airbusa A310.
W listopadzie ub. roku otwarto tu terminal cargo o powierzchni blisko dwóch tys. metrów kwadratowych. Koszt jego budowy wyniósł 18 mln zł, a inwestycja została sfinansowana z kredytu. Od lutego na lubelskim lotnisku funkcjonują dwie nowe linie skanerów do prześwietlania bagaży. Inwestycja, która ma ułatwić i przyspieszyć kontrolę bezpieczeństwa podróżnych kosztowała 6 mln zł.
Port Lotniczy Lublin jest spółką akcyjną, której wyłącznymi akcjonariuszami są jednostki samorządu terytorialnego: województwo lubelskie, gmina Lublin, gmina miejska Świdnik i powiat Świdnik.(PAP)
ren/ malk/



Komentarze