Przejdź do treści
Źródło artykułu

Szybowcowe Mistrzostwa Polski Juniorów oraz OSTRÓW GLIDE w Michałkowie rozegrane

W dniach 14-24 sierpnia br., na lotnisku Ostrów Wielkopolski-Michałków, rozegrane zostały 53. Szybowcowe Mistrzostwa Polski Juniorów w klasach Standard i Klub B oraz OSTRÓW GLIDE w klasie 18 metrowej i Klub A. W rywalizacji w Michałkowie wzięło udział 68 pilotów, w tym jeden z Litwy i dwóch z Danii.

W sobotę (23 sierpnia) rozegrana została ostatnia konkurencja. Tylko piloci startujący w OSTRÓW GLIDE w klasie 18m wylecieli na trasę. Zadania dla pozostałych klas zostały anulowane. Trasa dziesiątego zadania miała kształt trójkąta i została wyłożona na południe od lotniska. Pierwsi piloci przekroczyli linię startu o godz. 12:05. Pierwszy krótszy odcinek prowadził na zachód. Po pierwszym obszarze nawrotu piloci lecieli najdłuższy odcinek na południowy wschód. Po drugim nawrocie skręcili na północny zachód i lecieli długim odcinkiem do mety.

Dla szybowników startujący w OSTRÓW GLIDE w klasie 18m przygotowano trasę o długości 148.32 km / 362.03 km (255.94 km) z czasem oblotu 1 godziny i 30 minut, z dwoma obszarami nawrotu. Tu pierwszy trasę obleciał w sobotę Andrzej Śmielkiewicz (Aeroklub Leszczyński), który lecąc szybowcem AS 33Me z prędkością 103.87 km/h zdobył 413 punktów. Drugi do mety doleciał Dariusz Czech (Aeroklub Stalowowolski), który zdobył 412 punktów. Trzeci zadanie wykonał Dariusz Pietraszkiewicz (Szybowcowy Szczecin), który zdobył 360 punktów. Pięciu pilotów lądowało w terenie przygodnym, a trzech nie wyleciało na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

W sobotę późnym wieczorem po rozegranej konkurencji odbyła się ceremonia zakończeniowa. W czasie zawodów udało się rozegrać maksymalną ilość 10 konkurencji w klasie 18 metrowej, a w pozostałych klasach każdy zawodnik przystąpił do 9 konkurencji. A tak prezentuje się klasyfikacja końcowa.

Po podliczeniu punktów po dziewięciu konkurencjach na podium 53. Szybowcowych Mistrzostw Polski Juniorów w klasie Standard stanęli:
1. miejsce – Antoni Zawirski (Aeroklub Leszczyński), 
2. miejsce – Titas Jovaiša (KAASK, Litwa), 
3. miejsce – Maciej Kowalski (Aeroklub Kielecki).

SMPJ w klasie Standard - podium (fot. M. Levitzky)

Po podliczeniu punktów polskich pilotów po dziewięciu konkurencjach na podium 53. Szybowcowych Mistrzostw Polski Juniorów w klasie Standard stanęli:
1. miejsce – Antoni Zawirski (Aeroklub Leszczyński), 
2. miejsce – Maciej Kowalski (Aeroklub Kielecki), 
3. miejsce – Radosław Nogal (Aeroklub Ostrowski). 
Pełne wyniki na stronie: https://www.soaringspot.com

SMPJ w klasie Standard - podium polskich pilotów (fot. M. Levitzky)

Po podliczeniu punktów po dziewięciu konkurencjach na podium 53. Szybowcowych Mistrzostw Polski Juniorów w klasie Klub B stanęli:
1. miejsce – Aleksander Jaśkiewicz (Lotnicza Akademia Wojskowa / Aeroklub Ostrowski), 
2. miejsce – Milan Wożbiński (Aeroklub Ostrowski), 
3. miejsce – Damian Kowalczyk (Aeroklub Pomorski). 
Pełne wyniki na stronie: https://www.soaringspot.com

(fot. M. Levitzky)

Po podliczeniu punktów po dziesięciu konkurencjach na podium OSTRÓW GLIDE w klasie 18m stanęli:
1. miejsce – Marek Sawczuk (Aeroklub Warszawski),
2. miejsce – Andrzej Śmielkiewicz (Aeroklub Leszczyński), 
3. miejsce – Tomasz Dul (LSV Dinslaken-Bottrop / Aeroklub Wrocławski). 
Pełne wyniki na stronie: https://www.soaringspot.com

Ostrów Glide 18m - podium (fot. M. Levitzky)

Po podliczeniu punktów po dziewięciu konkurencjach na podium OSTRÓW GLIDE w klasie Klub A stanęli:
1. miejsce – Zbigniew Meller (Aeroklub Poznański),
2. miejsce – Piotr Cioch (Aeroklub Stalowowolski/AOS), 
3. miejsce – Mirosław Izydorczak (Aeroklub Warszawski). 
Pełne wyniki na stronie: https://www.soaringspot.com

Ostrów Glide Klub A - podium (fot. M. Levitzky)

(fot. M. Levitzky)

Poniżej krótkie relacje z pozostałych konkurencji.


W piątek (22 sierpnia) rozegrana została dziewiąta konkurencja. Task Setter przygotował dla zawodników zadanie obszarowe. Trasy dziewiątego zadania były podobne, miały kształt trójkąta i zostały wyłożone na południe od lotniska. Pierwsi piloci przekroczyli linię startu o godz. 12:05. Pierwszy krótszy odcinek prowadził na zachód lub południowy zachód (w zależności od trasy). Po pierwszym obszarze nawrotu piloci lecieli najdłuższy odcinek na południowy wschód. Po drugim nawrocie skręcili na północny zachód i lecieli długim odcinkiem do mety. W piątek około połowa pilotów nie ukończyła zadania.

Zawodnicy startujących w SMPJ w klasie Standard otrzymali trasę o długości 183.61 km / 449.68 km (315.53 km) z dwoma obszarami nawrotu i czasem oblotu 3 godziny. Pierwszy tego dnia zadanie ukończył Maciej Kowalski (Aeroklub Kielecki), który lecąc szybowcem Discus 2a z prędkością 98.56 km/h zdobył maksymalną liczbę punktów 1000. Drugie miejsce tego dnia wywalczył Mikołaj Lewandowski (Aeroklub Poznański) – zdobył 990 punktów. Trzeci wynik zanotował Antoni Zawirski (Aeroklub Leszczyński) – zdobył 960 punktów. Dziewięciu pilotów lądowało w terenie przygodnym, a jeden nie wyleciał na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Piloci startujący w SMPJ w klasie Klub B otrzymali nieco krótsze zadanie 93.19 km / 318.03 km (202.41 km) z czasem oblotu 3 godziny, z dwoma obszarami nawrotu. Najszybciej na mecie zameldował się Aleksander Jaśkiewicz (Lotnicza Akademia Wojskowa / Aeroklub Ostrowski), który lecąc szybowcem Astir CS Jeans z prędkością 56.15 km/h zdobył 422 punkty. Drugi zadanie wykonał Jakub Wolak (Aeroklub Zagłębia Miedziowego), który zdobył 416 punktów. Trzeci wynik tego dnia uzyskał Damian Kowalczyk (Aeroklub Pomorski) – zdobył 390 punktów. Ośmiu pilotów lądowało w terenie przygodnym, a czterech nie wyleciało na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Dla pilotów startujący w OSTRÓW GLIDE w klasie 18m przygotowano trasę o długości 211.39 km / 462.26 km (337.01 km) z czasem oblotu 3 godziny, z dwoma obszarami nawrotu. Tu pierwszy trasę obleciał w piątek Marek Sawczuk (Aeroklub Warszawski), który lecąc szybowcem ASG 29E z prędkością 117.70 km/h zdobył maksymalną liczbę punktów 1000. Drugiw miejsce w dziewiątej konkurencji zdobyli ex aequo Krzysztof Czyszewicz (Aeroklub Warszawski) i Dariusz Czech (Aeroklub Stalowowolski) – obaj lecieli szybowcami ASG 29E i zdobyli po 982 punkty. Trzech pilotów lądowało w terenie przygodnym a jeden nie wyleciał na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Dla szybowników startujących w OSTRÓW GLIDE w klasie Klub A przygotowano trasę o długości 127.58 km / 369.28 km (244.74 km) z dwoma obszarami nawrotu i czasem oblotu 3 godziny. Tego dnia najlepiej poradził sobie z zadaniem Zbigniew Meller (Aeroklub Poznański), który lecąc szybowcem Jantar Std 3 z prędkością 68.99 km/h zdobył 840 punktów. Drugi zadanie wykonał Andrzej Sznajder (Aeroklub Leszczyński), który zdobył 812 punktów. Trzeci wynik tego dnia uzyskał Marcin Szymura (Aeroklub ROW Rybnik) - zdobył 810 punktów. Pięciu pilotów lądowało w terenie przygodnym, a trzech nie wyleciało na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com


(fot. M. Levitzky)

To już ósmy dzień lotów bez przerwy podczas zawodów w Michałkowie. W czwartek (21 sierpnia) dla zawodników przygotowano zadanie obszarowe. Trasy w kształcie trójkąta były podobne i zostały wyłożone na północ od lotniska. Pierwsi piloci przekroczyli linię startu o godz. 12:52. Pierwszy krótszy odcinek prowadził na północny wschód. Po pierwszym obszarze nawrotu piloci lecieli najdłuższy odcinek na zachód. Po drugim nawrocie skręcili na południowy wschód i lecieli krótszym odcinkiem do mety. W czwartek pogoda sprzyjała zawodnikom i większość z ukończyła zadanie.

Trasa przygotowana przez Task Settera dla zawodników SMPJ w klasie Standard to 143.16 km / 354.62 km (248.05 km) z dwoma obszarami nawrotu i czasem oblotu 2:00h. Pierwszy trasę obleciał szybowcem Discus 2a z prędkością 94.21 km/h Maciej Kowalski (Aeroklub Kielecki) i zdobył 647 punktów. Drugie miejsce zdobył w czwartek Antoni Zawirski (Aeroklub Leszczyński) z wynikiem 614 punktów, które pozwoliły mu na utrzymanie prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Trzeci wynik uzyskał Jakub Plicner (Aeroklub Krakowski) i zdobył 549 punktów. Do mety doleciał jeszcze tylko Mikołaj Lewandowski (Aeroklub Poznański). Dwóch pilotów lądowało w terenie przygodnym, a jeden nie wyleciał na trasę. Pełne wyniki na stronie: https://www.soaringspot.com

Dla pilotów startujący w SMPJ w klasie Klub B ułożono trasę o długości 105.08 km / 292.93 km (197.51 km) z dwoma obszarami nawrotu i czasem oblotu 2 godziny. Zwycięzcą dnia został Damian Kowalczyk (Aeroklub Pomorski), który lecąc szybowcem Astir CS77 z prędkością 67.52 km/h zdobył 412 punktów. Drugi do mety doleciał Maciej Zawadzki (Aeroklub Częstochowski), który zdobył 407 punktów. Na trzecim miejscu znalazł się Kacper Woźniak (Aeroklub Ostrowski) z wynikiem 403 punkty. Liderem w tej klasie pozostaje Aleksander Jaśkiewicz (Aeroklub Ostrowski) pomimo zajętego w ósmej konkurencji 15 miejsca. Trzech pilotów lądowało w terenie przygodnym. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Szybownicy startujący w OSTRÓW GLIDE w klasie 18m otrzymali trasę o długości 167.13 km / 379.00 km (273.62 km) z dwoma obszarami nawrotu i czasem oblotu 2 godziny. Najszybciej na mecie zameldował się Tomasz Dul (LSV Dinslaken-Bottrop    / Aeroklub Wrocławski), który lecąc szybowcem JS3 z prędkością 105.25 km/h zdobył 663 punkty. Drugi wynik w czwartek zanotował Andrzej Śmielkiewicz (Aeroklub Leszczyński), który zdobył 565 punktów. Trzecie miejsce w ósmej konkurencji zajął Krzysztof Czyszewicz (Aeroklub Warszawski) – zdobył 564 punkty. Prowadzenie w klasyfikacji generalnej zachował Marek Sawczuk (Aeroklub Warszawski), choć w tej konkurencji zajął 4 miejsce. Trzech pilotów lądowało w terenie przygodnym, a dwóch nie wyleciało na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Zawodnicy startujących w OSTRÓW GLIDE w klasie Klub A otrzymali trasę o długości 135.74 km / 328.08 km (239.45 km) z dwoma obszarami nawrotu i czasem oblotu 2 godziny. Pierwszy tego dnia zadanie ukończył Paweł Strzelczyk (Aeroklub Ziemi Lubuskiej), który lecąc szybowcem Discus Bt z prędkością 93.22 km/h zdobył 689 punktów i utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Drugi do mety doleciał Piotr Cioch (Aeroklub Stalowowolski/AOS) zdobywając 531 punktów. Trzecie miejsce zajął w czwartek Mirosław Izydorczak (Aeroklub Warszawski) z wynikiem 530 punktów. Dwóch pilotów lądowało w terenie przygodnym, a dwóch nie wyleciało na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com


W środę (20 sierpnia)  Task Setter ułożył dla zawodników zadanie obszarowe. Trasy siódmego zadania dla trzech klas były podobne, miały kształt ósemki i zostały wyłożone na południowy wschód od lotniska. Trasa dla pilotów startujący w OSTRÓW GLIDE w klasie 18m była trochę inna ale wiodła w tym samym kierunku. Pierwsi piloci przekroczyli linię startu o godz. 12:40.

Zawodnicy startujących w SMPJ w klasie Standard otrzymali trasę o długości 205.16 km / 516.37 km (357.20 km) z trzema obszarami nawrotu i czasem oblotu 3 godziny i 30 minut. Pierwszy długi odcinek prowadził na południowy wschód. Po pierwszym obszarze nawrotu piloci lecieli również długi odcinek na północny zachód. Po drugim nawrocie piloci skręcili na północny wschód krótszym odcinkiem zdążali do trzeciego obszaru nawrotu. Po jego minięciu lecieli krótkim odcinkiem na zachód do mety. Pierwszy tego dnia zadanie ukończył Antoni Zawirski (Aeroklub Leszczyński), który lecąc szybowcem LS 8 z prędkością 117.23 km/h zdobył maksymalną liczbę punktów 1000 i pozostaje liderem w klasyfikacji generalnej. Drugie miejsce tego dnia wywalczył Radosław Nogal (Aeroklub Ostrowski) – zdobył 980 punktów. Trzeci wynik zanotował Mikołaj Lewandowski (Aeroklub Poznański) – zdobył 955 punktów. Trzech pilotów lądowało w terenie przygodnym, a jeden nie wyleciał na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Piloci startujący w SMPJ w klasie Klub B otrzymali nieco krótsze zadanie 183.29 km / 388.43 km (278.62 km) z czasem oblotu 3 godziny i 30 minut, z trzema obszarami nawrotu. Najszybciej na mecie zameldował się Ignacy Rawecki (Aeroklub Leszczyński), który lecąc szybowcem Astir CS z prędkością 87.37 km/h zdobył maksymalną liczbę punktów 1000 i przesunął się o cztery oczka do góry w klasyfikacji generalnej. Drugi zadanie wykonał Aleksander Jaśkiewicz (Aeroklub Ostrowski), który zdobył 999 punktów i objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Trzeci wynik tego dnia uzyskał Damian Kowalczyk (Aeroklub Pomorski) – zdobył 940 punktów. Dwóch pilotów lądowało w terenie przygodnym. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Dla pilotów startujący w OSTRÓW GLIDE w klasie 18m przygotowano trasę o długości 313.26 km / 656.52 km (481.49 km) z czasem oblotu 3 godziny i 30 minut, z czterema obszarami nawrotu. Pierwszy dłuższy odcinek prowadził na południowy wschód. Po pierwszym obszarze nawrotu piloci lecieli dłuższy odcinek na wschód z lekkim wychyleniem na południe. Po drugim nawrocie skręcili na  północny zachód lecieli długim odcinkiem do trzeciego obszaru nawrotu. Po jego minięciu lecieli krótkim odcinkiem na północny zachód, a kiedy minęli ostatni obszar nawrotu, krótkim odcinkiem lecieli na zachód do mety. Tu pierwszy trasę obleciał w środę Tomasz Dul (LSV Dinslaken-Bottrop / Aeroklub Wrocławski), który lecąc szybowcem JS3 z prędkością 142.01 km/h zdobył maksymalną liczbę punktów 1000. Drugi do mety doleciał Andrzej Śmielkiewicz (Aeroklub Leszczyński), który zdobył 997 punktów. Trzeci zadanie wykonał Marek Sawczuk (Aeroklub Warszawski), który zdobył 973 punkty i utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Trzech pilotów lądowało w terenie przygodnym, a jeden nie wyleciał na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Dla szybowników startujących w OSTRÓW GLIDE w klasie Klub A przygotowano trasę o długości 181.14 km / 438.43 km  (306.15 km) z trzema obszarami nawrotu i czasem oblotu 3 godziny i 30 minut. Tego dnia najlepiej poradził sobie z zadaniem Paweł Strzelczyk (Aeroklub Ziemi Lubuskiej), który lecąc szybowcem Discus Bt z prędkością 112.68 km/h zdobył maksymalną liczbę punktów 1000 i utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Drugi zadanie wykonał Zbigniew Meller (Aeroklub Poznański), który zdobył 953 punkty. Trzeci wynik tego dnia uzyskał Marcin Szymura (Aeroklub ROW Rybnik) - zdobył 939 punktów. Jeden pilot lądował w terenie przygodnym, a dwóch nie wyleciało na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com


(fot. M. Levitzky)

We wtorek (19 sierpnia) rozegrana została szósta konkurencja, dla odmiany prędkościowa. Trasy wtorkowego zadania były różne. Pierwsi piloci przekroczyli linię startu o godz. 11:41. Wielu pilotów lądowało w terenie przygodnym, ale większość doleciała do mety.

Szybownicy startujący w SMPJ w klasie Standard otrzymali trasę o długości 514.29 km z pięcioma punktami zwrotnymi. Po starcie piloci lecieli na południowy zachód. Po minięciu pierwszego punktu zwrotnego skręcili na północ. Pominięciu drugiego punktu zwrotnego polecieli na południowy wschód do trzeciego punktu zwrotnego. Następnie długim odcinkiem ścigali się w kierunku północno-wschodnim. Po minięciu czwartego punktu zwrotnego zawrócili na południowy zachód do piątego punktu zwrotnego. Potem już tylko krótkim odcinkiem na zachód zdążali do mety. We wtorek pierwsze miejsce zajęli ex aequo Maciej Kowalski (Aeroklub Kielecki - Discus 2a) i Antoni Zawirski (Aeroklub Leszczyński - LS 8) – obaj zdobyli po 1000 punktów. Antoni utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Trzecie miejsce wywalczył Jakub Piasecki (Aeroklub Kielecki) i zdobył 951 punktów. Dziewięciu pilotów lądowało w terenie przygodnym, w tym kilku niedaleko przed metą, a jeden nie wyleciał na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Dla zawodników startujący w SMPJ w klasie Klub B przygotowano trasę o długości 300.90 km z czterema punktami zwrotnymi. Trasa miała kształt czworokąta. Po starcie piloci lecieli dłuższym odcinkiem na południowy zachód. Po minięciu pierwszego punktu zwrotnego krótkim odcinkiem ścigali się do kolejnego nawrotu. Następnie skręcili na północny wschód i najdłuższym odcinkiem lecieli do trzeciego punktu zwrotnego. Po jego minięciu lecieli krótkim odcinkiem na Południe. Minąwszy czwarty punkt zwrotny skręcili na południowy zachód i lecieli krótkim odcinkiem do mety. Zwycięzcą dnia został Milan Wożbiński (Aeroklub Ostrowski), który lecąc szybowcem Junior z prędkością 66.40 km/h zdobył maksymalną liczbę punktów 1000 i umocnił swoją pozycję lidera w klasyfikacji generalnej. Drugie miejsce zajął Aleksander Jaśkiewicz (Aeroklub Ostrowski), który zdobył 982 punktów. Trzecie miejsce we wtorek zdobył Ignacy Rawecki (Aeroklub Leszczyński) z wynikiem 959 punktów. Czterech pilotów lądowało w terenie przygodnym. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Dla pilotów startujący w OSTRÓW GLIDE w klasie 18m Task Setter przygotował trasę o długości 503.54 km z czterema punktami zwrotnymi. Po starcie piloci lecieli krótszym odcinkiem na północny zachód. Po minięciu pierwszego punktu zwrotnego skręcili na południowy zachód. Po drugiej nawrotce skręcili na południowy wschód i najdłuższym odcinkiem ścigali się do trzeciego punktu zwrotnego. Następnie skręcili na północ i krótkim odcinkiem dolecieli do czwartego punktu zwrotnego. Następnie skręcili na północny zachód i lecieli do mety. Pierwszy do mety doleciał Marek Sawczuk (Aeroklub Warszawski), który lecąc szybowcem ASG 29E z prędkością 120.63 km/h zdobył maksymalną liczbę punktów 1000 i zachował prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Drugi do mety doleciał Tomasz Dul (LSV Dinslaken-Bottrop / Aeroklub Wrocławski), który zdobył 989 punktów. Trzeci zadanie wykonał Jan Jorgensen (MSF / Dania), który zdobył 921 punktów. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Zawodnicy startujących w OSTRÓW GLIDE w klasie Klub A otrzymali trasę o długości 314.16 km z czterema punktami zwrotnymi. Trasa była podobna do tej, jaką ułożona dla zawodników SMPJ w klasie Klub B. Pierwszy do mety doleciał Paweł Strzelczyk (Aeroklub Ziemi Lubuskiej), który lecąc szybowcem Discus Bt z prędkością 96.84 km/h zdobył maksymalną liczbę punktów 1000 i wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Drugie miejsce zdobył  Piotr Cioch (Aeroklub Stalowowolski/AOS), który zdobył 913 punktów. Trzecie miejsce zajął Andrzej Sznajder (Aeroklub Leszczyński) z wynikiem 898 punktów. Do mety doleciało jeszcze tylko dwóch zawodników, sześciu lądowało w terenie przygodnym a dwóch nie wyleciało na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com


(fot. M. Levitzky)

W poniedziałek (18 sierpnia) Task Setter przygotował dla zawodników dla odmiany zadanie obszarowe. Trasy piątego zadania były podobne, miały kształt trójkąta i zostały wyłożone na zachód od lotniska. Pierwsi piloci przekroczyli linię startu o godz. 13:14. Pierwszy krótszy odcinek prowadził na północ lub na północny zachód (w zależności od trasy). Po pierwszym obszarze nawrotu piloci lecieli dłuższy odcinek na południowy zachód. Po drugim nawrocie skręcili na  wschód i lecieli długim odcinkiem do trzeciego obszaru nawrotu. Po jego minięciu lecieli krótkim odcinkiem na północny zachód do mety. W poniedziałek pogoda mniej sprzyjała zawodnikom i wielu z nich nie ukończyło zadania.

Zawodnicy startujących w SMPJ w klasie Standard otrzymali trasę o długości 127.10 km / 354.03 km (239.40 km) z trzema obszarami nawrotu i czasem oblotu 1 godziny i 40 minut. Pierwszy tego dnia zadanie ukończył Antoni Zawirski (Aeroklub Leszczyński), który lecąc szybowcem LS 8 z prędkością 70.68 km/h zdobył 507 punktów i nadal prowadzi w klasyfikacji generalnej. Drugie miejsce tego dnia wywalczył Maciej Kowalski (Aeroklub Kielecki) – zdobył 304 punkty. Trzeci wynik zanotował Titas Jovaiša (KAASK, Litwa) – zdobył 300 punktów. Ośmiu pilotów lądowało w terenie przygodnym, a dwóch nie wyleciało na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Piloci startujący w SMPJ w klasie Klub B otrzymali nieco krótsze zadanie 103.41 km / 320.27 km (207.69 km) z czasem oblotu 1 godziny i 40 minut, z trzema obszarami nawrotu. Najszybciej na mecie zameldował się Jan Szymańczak (Aeroklub Ostrowski), który lecąc szybowcem Junior z prędkością 49.01 km/h zdobył 123 punkty. Drugi zadanie wykonał Damian Kowalczyk (Aeroklub Pomorski), który zdobył 121 punktów. Trzeci wynik tego dnia uzyskał Mateusz Kossakowski (Aeroklub Warmińsko-Mazurski) – zdobył 114 punktów. Jeszcze tylko dwóch pilotów doleciało do mety: Ignacy Rawecki (Aeroklub Leszczyński), Tomasz Kozłowski (Aeroklub Leszczyński). Pozostali lądowali w terenie przygodnym. Na prowadzeniu w klasyfikacji genelalnej nadal pozostaje Milan Wożbiński (Aeroklub Ostrowski), pomimo zajętego w tym zadaniu 12 miejsca. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Dla pilotów startujący w OSTRÓW GLIDE w klasie 18m przygotowano trasę o długości 149.53 km / 385.70 km (265.10 km) z czasem oblotu 1 godziny i 40 minut, z trzema obszarami nawrotu. Tu pierwszy trasę obleciał w poniedziałek Tom Jorgensen (MSF/ Dania), który lecąc szybowcem JS3 RES z prędkością 80.66 km/h zdobył 607 punktów. Drugi do mety doleciał Jan Jorgensen (MSF/ Dania), który zdobył 597 punktów. Trzeci zadanie wykonał Marek Herbreder (Warszawa/Szybowcowy Szczecin), który zdobył 586 punktów. Liderem w klasyfikacji gereralnej jest nadal Marek Sawczuk (Aeroklub Warszawski), który w piątej konkurencji zajął 4 miejsce. Jeden pilot lądował w terenie przygodnym a dwóch nie wyleciało na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Dla szybowników startujących w OSTRÓW GLIDE w klasie Klub A przygotowano trasę o długości 126.83 km / 356.56 km (238.71 km) z trzema obszarami nawrotu i czasem oblotu 1 godziny i 40 minut. Tego dnia najlepiej poradził sobie z zadaniem Zbigniew Meller (Aeroklub Poznański), który lecąc szybowcem Jantar Std 3 z prędkością 64.81 km/h zdobył 433 punkty. Drugi zadanie wykonał Mirosław Izydorczak (Aeroklub Warszawski), który zdobył 419 punktów i utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Trzeci wynik tego dnia uzyskał Piotr Cioch (Aeroklub Stalowowolski/AOS) - zdobył 410 punktów. Trzech pilotów lądowało w terenie przygodnym, a trzech nie wyleciało na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com


(fot. M. Levitzky)

W niedzielę (17 sierpnia) piloci po raz drugi mieli okazję ścigać się. Trasy czwartego zadania były podobne, miały kształt czworokąta i zostały wyłożone na południowy zachód od lotniska. Pierwsi piloci przekroczyli linię startu o godz. 12:11. Pierwszy krótszy odcinek prowadził na zachód lub na zachód z lekkim wychyleniem na północ (w zależności od trasy). Po pierwszym punkcie zwrotnym piloci lecieli krótki odcinek na południowy zachód. Po drugim punkcie zwrotnym skręcili na południowy wschód i lecieli długim odcinkiem do trzeciego punktu zwrotnego. Po jego minięciu lecieli krótkim odcinkiem na północny wschód. Po minięciu czwartego punktu zwrotnego dłuższym odcinkiem trasy lecieli do mety. W niedzielę pogoda sprzyjała zawodnikom. Prawie wszystkim pilotom udało się dolecieć do mety.

Piloci startujący w SMPJ w klasie Standard otrzymali trasę o długości 361.40 km z czterema punktami zwrotnymi. Najszybciej do mety doleciał szybowcem SZD-55-1 z prędkością 112.27 km/h Tomasz Kurowski (Aeroklub Krakowski) i zdobył maksymalną liczbę punktów 1000. Drugi do mety doleciał Maciej Kowalski (Aeroklub Kielecki) z wynikiem 936 punktów. Trzecie miejsce zajął Antoni Zawirski (Aeroklub Leszczyński), który zdobył 933 punkty i utrzymał pozycję lidera w klasyfikacji generalnej. Jeden pilot lądował w terenie przygodnym 24 km przed metą, a jeden nie wyleciał na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Dla szybowników startujących w SMPJ w klasie Klub B Task Setter przygotował krótszą trasę o długości 165.32 km z czterema punktami zwrotnymi. W niedzielę najszybciej z zadaniem poradził sobie Aleksander Jaśkiewicz (Aeroklub Ostrowski), który lecąc szybowcem Astir CS Jeans z prędkością 75.84 km/h zdobył 559 punktów. Drugie miejsce zajął Nataniel Przybyła (Aeroklub Warmińsko-Mazurski) i zdobył 527 punktów. Trzeci na mecie był Mateusz Kossakowski (Aeroklub Warmińsko-Mazurski) z wynikiem 521 punktów. W klasyfikacji generalnej prowadzenie utrzymał Milan Wożbiński (Aeroklub Ostrowski) pomimo zajętego w niedzielę piątego miejsca. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Dla zawodników startujący w OSTRÓW GLIDE w klasie 18m Task Setter przygotował najdłuższą trasę – 482.12 km z czterema punktami zwrotnymi. Zwycięzcą dnia został Mirosław Hołyś (Aeroklub Ziemi Lubuskiej), który lecąc szybowcem JS1 C z prędkością 131.95 km/h zdobył maksymalną liczbę punktów 1000. Drugie miejsce zajął Marek Sawczuk (Aeroklub Warszawski), który zdobył 992 punkty i utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Trzecie miejsce w niedzielę zdobył Krzysztof Czyszewicz (Aeroklub Warszawski) z wynikiem 989 punktów. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Szybownicy startujący w OSTRÓW GLIDE w klasie Klub A otrzymali trasę o długości 322.73 km z czterema punktami zwrotnymi. Najszybciejna mecie zjawił się Zbigniew Meller (Aeroklub Poznański), który lecąc szybowcem Jantar Std 3 z prędkością 104.99 km/h zdobył maksymalną liczbę punktów 1000. Drugie miejsce wywalczył w czwartej konkurencji Paweł Strzelczyk (Aeroklub Ziemi Lubuskiej) i zdobył 980 punktów. Trzeci na metę doleciał Marcin Szymura (Aeroklub ROW Rybnik) z wynikiem 894 punkty. Prowadzenie w klasyfikacji generalnej utrzymał Mirosław Izydorczak (Aeroklub Warszawski) chociaż w niedzielę był piąty na mecie. Dwóch pilotów lądowało w terenie przygodnym, a dwóch nie wyleciało na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Rywalizacja potrwa do 24 sierpnia, więc w tabeli wyników wszystko może się jeszcze zmienić.


(fot. M. Levitzky)

W sobotę (16 sierpnia) zawodnicy mieli okazję wykazać się podczas konkurencji wyścigowej. Trasy trzeciego zadania były podobne, miały kształt czworokąta i zostały wyłożone daleko na zachód od lotniska. Pierwsi piloci przekroczyli linię startu o godz. 13:05. Pierwszy długi odcinek prowadził na zachód lub na zachód z lekkim wychyleniem na północ (w zależności od trasy). Po pierwszym punkcie zwrotnym piloci lecieli krótki odcinek na południe lub południowy wschód. Po drugim punkcie zwrotnym skręcili na wschód (z lekkim wychyleniem na południe) i lecieli długim odcinkiem do trzeciego punktu zwrotnego. Po jego minięciu lecieli krótkim odcinkiem na północny zachód do mety. W sobotę niewielu pilotom udało się dolecieć do mety.

Szybownicy startujący w SMPJ w klasie Standard otrzymali trasę o długości 300.48 km z trzema punktami zwrotnymi. W sobotę pierwsze miejsce zajęli ex aequo Maciej Kowalski (Aeroklub Kielecki - Discus 2a) i Antoni Zawirski (Aeroklub Leszczyński - LS 8) – obaj zdobyli po 671 punktów. Trzecie miejsce wywalczył Radosław Nogal (Aeroklub Ostrowski) i zdobył 650 punktów. Prowadzenie w klasyfikacji generalnej utrzymał Antoni Zawirski. W sobotę tytko tych trzech pilotów ukończyło zadanie. Pozostali zawodnicy lądowali w terenie przygodnym, a jeden nie wyleciał na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Dla zawodników startujący w SMPJ w klasie Klub B przygotowano trasę o długości 174.60 km z trzema punktami zwrotnymi. Zwycięzcą dnia został Michał Stasiewicz (Aeroklub Poznański), który lecąc szybowcem Pirat z prędkością 35.90 km/h zdobył 123 punkty. Michał był jedynym pilotem w tej klasie, który ukończył zadanie. Pozostali piloci lądowali w terenie przygodnym, niektórzy tuż przed metą. Drugie miejsce zajął Milan Wożbiński (Aeroklub Ostrowski), który zdobył 113 punktów i utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Trzecie miejsce w sobotę zdobył Ignacy Rawecki (Aeroklub Leszczyński) z wynikiem 104 punkty. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Dla pilotów startujący w OSTRÓW GLIDE w klasie 18m Task Setter przygotował trasę o długości 320.73 km z trzema punktami zwrotnymi. Pierwszy do mety doleciał Tom Jorgensen (MSF/Dania), który lecąc szybowcem JS3 RES z prędkością 65.33 km/h zdobył 900 punktów. Drugi do mety doleciał Marek Sawczuk (Aeroklub Warszawski), który zdobył 891 punktów i objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Trzeci zadanie wykonał Paweł Frąckowiak (Aeroklub Poznański), który zdobył 872 punkty. W tej klasie w sobotę zadanie ukończył jeszcze Mirosław Hołyś (Aeroklub Ziemi Lubuskiej), pozostali piloci lądowali w terenie przygodnym a jeden pilot nie wyleciał na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Zawodnicy startujących w OSTRÓW GLIDE w klasie Klub A otrzymali trasę o długości 232.68 km z trzema punktami zwrotnymi. Pierwszy do mety doleciał Mirosław Izydorczak (Aeroklub Warszawski), który lecąc szybowcem ASW 20F z prędkością 53.57 km/h zdobył 194 punkty i utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Mirosław jako jedyny ukończył zadanie. Pozostali piloci lądowali w terenie przygodnym, a dwóch nie wyleciało na trasę. Drugie miejsce zdobył  Piotr Cioch (Aeroklub Stalowowolski/AOS), który zdobył 144 punkty. Trzecie miejsce zajął Paweł Strzelczyk (Aeroklub Ziemi Lubuskiej) z wynikiem 87 punktów. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com


(fot. M. Levitzky)

W piątek (15 sierpnia) rozegrana została druga konkurencja również obszarowa. Trasy drugiego zadania były podobne, miały kształt ósemki i zostały wyłożone na południe od lotniska. Pierwsi piloci przekroczyli linię startu o godz. 13:27. Pierwszy dłuższy odcinek prowadził na południowy zachód. Po pierwszym nawrocie piloci lecieli krótszy odcinek na wschód. Po drugim nawrocie lecieli dłuższym odcinkiem na północny zachód do trzeciego obszaru nawrotu, po minięciu którego lecieli krótkim odcinkiem na wschód do mety. Tego dnia pogoda była bardziej sprzyjająca i więcej pilotów ukończyło zadania.

Zawodnicy startujących w SMPJ w klasie Standard otrzymali trasę o długości 137.16 km / 368.82 km (254.62 km) z trzema obszarami nawrotu i czasem oblotu 2 godziny i 30 minut. Pierwszy tego dnia zadanie ukończył Titas Jovaiša (KAASK, Litwa), który lecąc szybowcem ASW 20F z prędkością 98.14 km/h zdobył 821 punktów. Drugie miejsce tego dnia wywalczył Radosław Nogal (Aeroklub Ostrowski) – zdobył 733 punkty. Trzeci wynik zanotowała Julia Walowska (Aeroklub Ostrowski) – zdobyła 664 punkty. Prowadzenie w klasyfikacji generalnej objął Antoni Zawirski (Aeroklub Leszczyński), pomimo zajętego tego dnia piątego miejsca. Trzech pilotów lądowało w terenie przygodnym, a jeden nie wyleciał na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Piloci startujący w SMPJ w klasie Klub B otrzymali nieco krótsze zadanie 97.81 km / 304.19 km (194.78 km) z czasem oblotu 2 godziny i 30 minut, z trzema obszarami nawrotu. Najszybciej na mecie zameldował się Milan Wożbiński (Aeroklub Ostrowski), który lecąc szybowcem Junior z prędkością 63.27 km/h zdobył 490 punktów i objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Drugi zadanie wykonał Jakub Wolak (Aeroklub Zagłębia Miedziowego), który zdobył 464 punkty. Trzeci wynik tego dnia uzyskał Maciej Baumgart (Aeroklub Poznański) – zdobył 460 punktów. Jeden pilot lądował w terenie przygodnym, a jeden nie wyleciał na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Dla pilotów startujący w OSTRÓW GLIDE w klasie 18m przygotowano trasę o długości 152.49 km / 371.49 km (263.57 km) z czasem oblotu 2 godziny i 30 minut, z trzema obszarami nawrotu. Tu pierwszy trasę obleciał w piątek Marek Sawczuk (Aeroklub Warszawski), który lecąc szybowcem ASG 29E z prędkością 109.20 km/h zdobył 823 punkty. Drugi do mety doleciał Tomasz Dul (LSV Dinslaken-Bottrop/Aeroklub Wrocławski), który zdobył 781 punktów. Trzeci zadanie wykonał Krzysztof Czyszewicz (Aeroklub Warszawski), który zdobył 768 punktów i objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Jeden pilot nie wyleciał na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Dla szybowników startujących w OSTRÓW GLIDE w klasie Klub A przygotowano trasę o długości 140.18 km / 366.09 km (254.83 km) z trzema obszarami nawrotu i czasem oblotu 2 godziny i 30 minut. Tego dnia najlepiej poradził sobie z zadaniem Mirosław Izydorczak (Aeroklub Warszawski), który lecąc szybowcem ASW 20F z prędkością 86.75 km/h zdobył 787 punktów i utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Drugi zadanie wykonał Paweł Strzelczyk (Aeroklub Ziemi Lubuskiej), który zdobył 749 punktów. Trzeci wynik tego dnia uzyskał Piotr Cioch (Aeroklub Stalowowolski/AOS) - zdobył 741 punktów. Jeden pilot lądował w terenie przygodnym, a dwóch nie wyleciało na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com


(fot. M. Levitzky)

Już pierwszego dnia (14 sierpnia) piloci wylecieli na trasę. Pierwsza konkurencja to było zadanie obszarowe. Trasy w kształcie trójkąta były podobne, ułożone na południowy zachód od lotniska. Piloci rozpoczęli rywalizację o godz. 14:15. Po starcie udali się na południe. Krótszym odcinkiem lecieli do pierwszego obszaru nawrotu. Następnie skręcili na północny zachód i dłuższym odcinkiem zdążali do drugiego obszaru nawrotu. Następnie skręcili na wschód i krótszym odcinkiem lecieli do mety.

Trasa przygotowana przez Task Settera dla zawodników SMPJ w klasie Standard to 152.53 km / 360.17 km (262.05 km) zz dwoma obszarami nawrotu i czasem oblotu 2:00h. Pierwszy trasę obleciał szybowcem Discus 2a z prędkością 68.96 km/h Maciej Kowalski (Aeroklub Kielecki) i zdobył 486 punktów. Drugie miejsce zdobył w czwartek Jakub Pociask (Aeroklub Lubelski) z wynikiem 483 punkty. Trzeci wynik uzyskał Antoni Zawirski (Aeroklub Leszczyński) i zdobył 481 punktów. Do mety doleciał jeszcze tylko Mikołaj Lewandowski (Aeroklub Poznański). Pozostali zawodnicy lądowali w terenie przygodnym. Pełne wyniki na stronie: https://www.soaringspot.com

Dla pilotów startujący w SMPJ w klasie Klub B ułożono trasę o długości 106.95 km / 303.27 km (202.20 km) z dwoma obszarami nawrotu i czasem oblotu 2 godziny. Zwycięzcą dnia został Antoni Tomkowiak (Aeroklub Poznański), który lecąc szybowcem Club Libelle 205 z prędkością 59.34 km/h zdobył 320 punktów. Drugi do mety doleciał Aleksander Jaśkiewicz (Aeroklub Ostrowski), który zdobył 300 punktów. Na trzecim miejscu znalazł się Jan Szymańczak (Aeroklub Ostrowski) z wynikiem 297 punktów. Jedenastu pilotów lądowało w terenie przygodnym, a jeden nie wyleciał na trasę. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Szybownicy startujący w OSTRÓW GLIDE w klasie 18m otrzymali trasę o długości 152.60 km / 357.84 km (263.25 km) z dwoma obszarami nawrotu i czasem oblotu 2 godziny. Najszybciej na mecie zameldował się Andrzej Śmielkiewicz (Aeroklub Leszczyński), który lecąc szybowcem AS 33Me z prędkością 81.18 km/h zdobył 663 punkty. Drugi wynik w czwartek zanotował Marek Herbreder (Warszawa/Szybowcowy Szczecin), który zdobył 662 punkty. Trzecie miejsce w pierwszej konkurencji zajął Paweł Frąckowiak (Aeroklub Poznański) – zdobył 634 punkty. Tu również wielu pilotów lądowało w terenie przygodnym. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

Zawodnicy startujących w OSTRÓW GLIDE w klasie Klub A otrzymali trasę o długości 127.97 km / 330.39 km (235.05 km) z dwoma obszarami nawrotu i czasem oblotu 2 godziny. Pierwszy tego dnia zadanie ukończył Mirosław Izydorczak (Aeroklub Warszawski), który lecąc szybowcem ASW 20F z prędkością 71.96 km/h zdobył 414 punktów. Drugi do mety doleciał Piotr Cioch (Aeroklub Stalowowolski/AOS) zdobywając 398 punktów. Trzecie miejsce zajął w czwartek Marcin Szymura (Aeroklub ROW Rybnik) z wynikiem 369 punktów. Podobnie jak w pozostałych klasach i w tej więcej niż połowa pilotów lądowała w terenie przygodnym. Pełne wyniki na stronie https://www.soaringspot.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony