Przejdź do treści
Port Lotniczy Kraków - droga startowa (fot. Jacek Krawczyk)
Źródło artykułu

Rekordowe wyniki krakowskiego lotniska za maj

W maju z usług krakowskiego lotniska skorzystało 839 625  pasażerów, czyli o 12 % więcej w stosunku do maja 2019 roku i o 23 % więcej w stosunku do maja 2022.

Maj w historii krakowskiego lotniska jest zatem rekordowym miesiącem pod względem liczby obsłużonych pasażerów! Łącznie od początku roku w 2023 roku odnotowano 3 504 037 pasażerów!

„Dla wielu naszych pasażerów podróżowanie to wielka pasja i radość, co dało się zauważyć podczas majowych dni. Czasem tylko jedna, dwie godziny podroży pozwalają  znaleźć się w ciepłym i słonecznym mieście w Europie lub innym kontynencie.” – powiedział Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

„Na lotnisku witamy również zagranicznych turystów, którzy odwiedzają Małopolskę zarówno turystycznie, jak i biznesowo. Ponownie na ulicach Krakowa słyszymy języki z całego świata.” – mówi prezes zarządu Kraków Airport.

„Sezon Lato 2023 w Kraków Airport pokazuje skale i dynamikę odbudowującej się siatki połączeń. W tym sezonie oferujemy blisko 150 regularnych połączeń do 107 miast na całym świecie. Po raz pierwszy w historii krakowskiego lotniska właśnie 1 maja przywitaliśmy Turkish Airlines.” – podsumowuje Radosław Włoszek.

Port Lotniczy Kraków - terminal wewnątrz (fot. Krakow Airport)

Przy tej okazji przypomnijmy o ścieżce PRM w Porcie Lotniczym Kraków. Osoby z niepełnosprawnościami mają prawo do korzystania ze specjalnej asysty na terenie lotniska i podczas podróży lotniczej. Port lotniczy ma obowiązek zorganizowania  osobom z niepełnosprawnościami bezpłatnej pomocy, a także zapewnienia im odpowiednich udogodnień na podstawie przepisów unijnych (rozporządzenie WE 1107 z dn. 5 lipca 2006). Na krakowskim lotnisku obsługą osób z niepełnosprawnościami i udzielaniem im pomocy zajmuje się agent handlingowy – firma Welcome Airport Services Sp. z o.o.

Na terenie lotniska funkcjonuje specjalna "niebieska ścieżka", czyli system dedykowanych oznaczeń, a także paneli przywoławczych ułatwiający osobom z niepełnosprawnościami poruszanie się po lotnisku oraz dojazd do obiektów terminalowych.

Regulacje dotyczące charakteru i zakresu specjalnej asysty dla osób z niepełnosprawnościami, jaka jest zapewniona i udzielana na terenie Kraków Airport ujęte są w „Kodeksie Dobrego Postępowania Przy Obsłudze Osób Niepełnosprawnych oraz Osób O Ograniczonej Sprawności Ruchowej Podróżujących Drogą Lotniczą”, którą  znajdziecie na stronie internetowej lotniska w zakładce Podróż – Specjalne potrzeby: www.krakowairport.pl/pl/pasazer/podroz/specjalne-potrzeby/prm 

Ważne dla niepełnosprawnych poruszających się na wózkach elektrycznych: Pasażerowie, którzy podróżują z wózkami elektrycznymi powinni mieć dostępną przy sobie specyfikację tego wózka (chodzi głownie o baterie, którymi ten wózek jest napędzany)

Każdy przewoźnik kieruje się swoimi regulacjami dlatego należy  się wcześniej upewnić jakie dokumenty wózków elektrycznych powinny być przedstawione podczas podróży.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony