Przejdź do treści
Jakub Benke, prezes firmy Bartolini Air (fot. Bartolini Air)
Źródło artykułu

Prezes Bartolini Air: Koronawirus może przyspieszyć rozwój General Aviation

– Obecnie poziom obsługi General Aviation na wielu lotniskach w Polsce jest słaby, ale ten rynek jest u nas po prostu niedostatecznie dojrzały. Liczę na to, że pojawienie się koronawirusa przyspieszy jego wzrost w naszym kraju – mówi w rozmowie z portalem Rynek Lotniczy Jakub Benke, prezes firmy Bartolini Air.

Emilia Derewienko, Rynek Lotniczy: Jak obecnie, w trakcie pandemii koronawirusa i tuż po jej najostrzejszej fazie, wygląda sytuacja na rynku przewozów biznesowych i w firmie Bartolini Air? Loty do 15 osób mogą się odbywać.

Jakub Benke, prezes firmy Bartolini Air: Europejski rynek przewozów biznesowych niemal całkowicie zatrzymał się w czasie pandemii – mówi się o spadku nawet o 80 proc. Ludzie unikali podróży, a ci, którzy chcieli lecieć, napotykali bariery w postaci zamkniętych granic i zakazów. Spodziewamy się jednak gwałtownego odrodzenia tego sektora od czerwca, a najdalej lipca tego roku – wiele zamożnych osób wybierze samolot dyspozycyjny, bojąc się o swoje bezpieczeństwo w związku z koronawirusem. Dodatkowo linie lotnicze tną swoje siatki połączeń – na mniej popularnych trasach połączenia mogą być likwidowane, trudniej będzie dotrzeć do niektórych miejsc – wtedy pasażerom, których na to stać, wygodniej będzie skorzystać z prywatnego transportu.

Podstawą działalności Bartolini Air są wciąż szkolenia lotnicze, dlatego ograniczenie przewozów biznesowych nie uderzyło w nas mocno, natomiast działalność szkoleniową prowadziliśmy bez ustanku. Podczas pandemii naszym problemem było głównie to, że obywatele innych krajów (a oni stanowią większość naszych klientów) nie mieli prawa wjeżdżać do Polski z powodu zamknięcia granic, więc napływ uczniów siłą rzeczy został wstrzymany. Jednak uczniowie, którzy już w Polsce byli, mogli latać bez przeszkód i operacje na łódzkim lotnisku odbywały się pełną parą. Takiego szczęścia nie miały natomiast np. ośrodki szkolenia z warszawskich Babic.

Cały wywiad czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony