Podsumowanie Krajowej Konferencji Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym – prezentacje
W dniach 16-17 listopada 2021 r. w Warszawie, na teranie Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, odbyła się 15. edycja krajowej Konferencji Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym. Organizatorem konferencji jest Urząd Lotnictwa Cywilnego.
Na konferencji poruszono tematy związane m.in. z badaniem oraz zgłaszaniem zdarzeń lotniczych, zarządzaniem bezpieczeństwem w lotnictwie cywilnym, kulturą ochrony, niezgodnościami w obszarze ciągłej zdatności do lotu oraz zmianami w przepisach lotniczych. Zaprezentowano też nowoczesne technologie wspomagające i podnoszące bezpieczeństwo w lotnictwie cywilnym, w tym m. in. symulator skoków spadochronowych.
Urząd Lotnictwa Cywilnego zaprasza do zapoznania się z materiałami prezentowanymi podczas KBwLC 2021:
1. Zadania PKBWL i ich ewolucja.
2. Zdarzenia w początkowym etapie szkolenia lotniczego – Bezpieczństwo w lotnictwie.
3. Zdarzenia w ruchu o kręgu nadlotniskowym.
4. Kultura Ochrony – Przegląd zagadnień i chronologia działań.
5. Podsumowanie 2020 roku w zkaresie bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym.
6. Predykcyjna analiza scenariusza zdarzenia w ruchu lotniczym.
7. Europejski System Klasyfikacji Ryzyka – ERCS.
8. Nadzór instruktorski a jakość szkolenia lotniczego.
9. Bezpieczny transport materiałów niebezpiecznych drogą powietrzną.
10. Loty komercyjne i nocne urządzeniami latającymi.
11. Zmiany w rozporzadzniu UE nr 2017 373 ze szczegółowym uwzględnieniem AFIS.
12. Naruszenie przepisów lotniczych z perspektywy odpowiedzialności cywilnej i karnej.
13. Normy prawne współpraca pomiędzy sektorem wosjowym i cywilnym.
14. Drony a bezpieczeństwo operacji General Aviation.
15. Analiza ryzyka BSP ILOT.
16. Ochorna przestrzeni powietrznej przez system antyradorowy APS.
17. Zagrożenia wynikające z obecności ptaków na lotniskach oraz ekologiczne preparaty eliminujących ich bytowanie na ter.
18. Nowoczesne narzędzia do poprawy bezpieczeństwa wykonywania skoków spadochronowych i lotów na paralotni – PILC.
19. Wprowadzenie SMS do CAMO u operatora dyspozycyjnego – wybrane problemy.
20. Przegląd_niezgodności z inspekcji statków powietrznych przeprowadzonych w obszarze zdatności do lotu część 1.
21. Przegląd niezgodności z inspekcji statków powietrznych przeprowadzonych w obszarze zdatności do lotu część 2.
22. Przegląd niezgodności z audytów organizacji w obszarze zdatnosci do lotu.
23. Zdatność do lotu urządzeń latających.
Komentarze