Przejdź do treści
Źródło artykułu

Podsumowanie Krajowej Konferencji Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym – prezentacje

W dniach 16-17 listopada 2021 r. w Warszawie, na teranie Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, odbyła się 15. edycja krajowej Konferencji Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym. Organizatorem konferencji jest Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Na konferencji poruszono tematy związane m.in. z badaniem oraz zgłaszaniem zdarzeń lotniczych, zarządzaniem bezpieczeństwem w lotnictwie cywilnym, kulturą ochrony, niezgodnościami w obszarze ciągłej zdatności do lotu oraz zmianami w przepisach lotniczych. Zaprezentowano też nowoczesne technologie wspomagające i podnoszące bezpieczeństwo w lotnictwie cywilnym, w tym m. in. symulator skoków spadochronowych.

Urząd Lotnictwa Cywilnego zaprasza do zapoznania się z materiałami prezentowanymi podczas KBwLC 2021:

1. Zadania PKBWL i ich ewolucja.

2. Zdarzenia w początkowym etapie szkolenia lotniczego – Bezpieczństwo w lotnictwie.

3. Zdarzenia w ruchu o kręgu nadlotniskowym.

4. Kultura Ochrony – Przegląd zagadnień i chronologia działań.

5. Podsumowanie 2020 roku w zkaresie bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym.

6. Predykcyjna analiza scenariusza zdarzenia w ruchu lotniczym.

7. Europejski System Klasyfikacji Ryzyka – ERCS.

8. Nadzór instruktorski a jakość szkolenia lotniczego.

9. Bezpieczny transport materiałów niebezpiecznych drogą powietrzną.

10. Loty komercyjne i nocne urządzeniami latającymi.

11. Zmiany w rozporzadzniu UE nr 2017 373 ze szczegółowym uwzględnieniem AFIS.

12. Naruszenie przepisów lotniczych z perspektywy odpowiedzialności cywilnej i karnej.

13. Normy prawne współpraca pomiędzy sektorem wosjowym i cywilnym.

14. Drony a bezpieczeństwo operacji General Aviation.

15. Analiza ryzyka BSP ILOT.

16. Ochorna przestrzeni powietrznej przez system antyradorowy APS.

17. Zagrożenia wynikające z obecności ptaków na lotniskach oraz ekologiczne preparaty eliminujących ich bytowanie na ter.

18. Nowoczesne narzędzia do poprawy bezpieczeństwa wykonywania skoków spadochronowych i lotów na paralotni – PILC.

19. Wprowadzenie SMS do CAMO u operatora dyspozycyjnego – wybrane problemy.

20. Przegląd_niezgodności z inspekcji statków powietrznych przeprowadzonych w obszarze zdatności do lotu część 1.

21. Przegląd niezgodności z inspekcji statków powietrznych przeprowadzonych w obszarze zdatności do lotu część 2.

22. Przegląd niezgodności z audytów organizacji w obszarze zdatnosci do lotu.

23. Zdatność do lotu urządzeń latających.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony