Przejdź do treści
Źródło artykułu

Podłużne oraz poprzeczne profile wznoszenia i podejścia - na żądanie

Jeśli nie zajmujesz się tym na co dzień, to wytworzenie i utrzymanie dokumentacji lotniska/lądowiska/helipadu, w tym opracowanie podłużnych i poprzecznych profili pól wznoszenia i podejścia może okazać się wyzwaniem czasochłonnym i kosztownym. Do tego biorąc pod uwagę obowiązek aktualizacji danych, szczególnie o przeszkodach lotniczych (ustawa Prawo Lotnicze), sprawa może okazać się prawdziwym utrapieniem. Dlatego, dla wszystkich właścicieli i zarządzających lotniskami przygotowaliśmy specjalną ofertę, dotyczącą wykonania map, powierzchni ograniczających i profili wymaganych prawem na lotniskach i lądowiskach (samolotowych i śmigłowcowych) wraz z ich okresową aktualizacją. 

Dzięki wypracowanemu algorytmowi, mamy pełną dowolność w tworzeniu różnych profili pionowych i poziomych, możliwości oznaczania na nich przeszkód lotniczych (infrastrukturalnych, naturalnych i innych) oraz, jeśli będzie to wymagane analizy wpływu przyrostu drzew na lokalne procedury. 

Źródłem danych zapewniających wystarczającą dokładność na poziomie około 1m, są oficjalne, modele terenowe, wytwarzane przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii. Analizy wykonujemy wespół z wybitnym partnerem, Wrocławskim Instytutem Zastosowań Informacji Przestrzennej i Sztucznej Inteligencji.
 

Jeśli dodatkowo, potrzebujesz wykonać aktualizację danych, z dokładnością do kilku centymetrów, to wykonamy całą analizę na podstawie zebranych danych z nalotów bezzałogowym statkiem powietrznym. 

Nasza oferta, zakłada, że większość dokumentacji możemy wykonać zdalnie. Wystarczy kontakt z nami. W ramach usługi otrzymasz:

  • Profile zgodne z wytycznymi Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dla przekrojów podłużnych (1:20, 1:12,5, 1:10, 1:8, 1:6,7) i poprzecznych (1:5, 1:10, 1:20) lub dowolnego innego, np. pierwszego który spełnia określone warunki. Wszystkie materiały zostaną wykonanie zgodnie z wytycznymi Prezesa Urzędu Lotniczego z uwzględnieniem lejkowatego rzutu poziomego;
  • Informację o przeszkodach lotniczych w podłużnych i poprzecznych płaszczyznach profili;
  • Informację o aktualności danych źródłowych;
  • Weryfikację, nachylenia powierzchni drogi startowej;
  • Na życzenie aktualizację profili (jeśli w pobliżu lądowiska) pojawiła lub została usunięta przeszkoda;
  • Wiele innych informacji, które moga okazać się przydatne a nawet niezbędne.

Zależy nam na poprawie infrastruktury lądowisk, wraz z towarzyszącą im rzetelnie wykonaną warstwą informacyjną. 

Poniżej kilka przykładów z naszych analiz. Zdjęcie tytułowe ilustruje podłużne i poprzeczne profile dla lądowiska Myślibórz Giżyn EPMY. 

Masz, pytania? Prosimy o telefon  (511230660) lub maila: lotniska@dlapilota.pl

Helipad Szpital Banacha

Jelenia Góra EPJG - profil podłużny

Jeżów Sudecki EPJS - profil podłużny

Artykuł zawiera lokowanie produktu
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony