Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lotnisko Chopina: poprawa jakości obsługi i nowe udogodnienia dla pasażerów

W drugim kwartale 2024 roku średnia ocena Lotniska Chopina wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Chcąc zapewnić jak najlepsze doświadczenia lotnisko wprowadza nowe udogodnienia dla podróżnych. Usługa Fast Track jest już bezpłatnie dostępna dla seniorów od 70 roku życia. W strefie tranzytowej lotniska z kolei stworzono specjalne pomieszczenie, z myślą o pasażerach, którzy potrzebują wyciszenia przed rejsem.

Na Lotnisku Chopina w Warszawie regularnie przeprowadzane są badania[1] satysfakcji pasażerów, których celem jest ocena jakości świadczonych usług oraz identyfikacja obszarów wymagających poprawy. W drugim kwartale 2024 roku średnia ocena stołecznego portu wyniosła 4,60 i wzrosła w porównaniu do wyniku za pierwszy kwartał (4,57). Ocena z drugiego kwartału tego roku jest także wyższa od rezultatu z tego samego okresu w 2023 roku (4,55). Jednocześnie wynik za drugi kwartał 2024 roku przełamał trend spadkowy ogólnej oceny Lotniska Chopina charakterystyczny dla tego okresu roku.

„Wyniki badań pozwalają lotnisku dostosować swoją ofertę do oczekiwań podróżnych, a także wprowadzać innowacje i udoskonalenia w zakresie obsługi, bezpieczeństwa i komfortu podróży. Dzięki regularnym analizom opinii pasażerów, możemy utrzymywać wysoki standard obsługi oraz dbać o zadowolenie wszystkich korzystających z naszych usług. Bardzo cieszymy się z ostatnich wyników, to jest potwierdzenie, że nasze działania idą we właściwym kierunku i są dobrze przyjęte przez pasażerów.” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A.

Te trendy potwierdzane są również przez niezależne badania, europejskiego stowarzyszenia portów lotniczych – ACI Europe. Nie dość, że wynik Warszawy wzrósł, w drugim kwartale – w przeciwieństwie do tendencji na naszym kontynencie, to jeszcze był wyższy niż średnia europejska.

Nowe udogodnienia dla pasażerów

Aby zagwarantować jak najwyższy poziom satysfakcji, lotnisko wprowadza dodatkowe udogodnienia dla podróżnych. Od 20 sierpnia pasażerowie, którzy ukończyli lub skończą jeszcze w tym roku 70 lat, mogą bezpłatnie skorzystać z usługi Fast Track dostępnej na Lotnisku Chopina w Warszawie. Fast Track – Szybkie Przejście to usługa, która pomaga przyspieszyć przejście do kontroli bezpieczeństwa, a dzięki temu zaoszczędzić czas oraz pozwala uniknąć oczekiwania w kolejce.

„Z uwagi na rosnący ruch na naszym lotnisku zdarza się, że czas oczekiwania na dojście do kontroli bezpieczeństwa jest wydłużony. Zdajemy sobie sprawę, że dla osób starszych może być to sporą niedogodnością i trudem. Dlatego, by poprawić ich komfort, zdecydowaliśmy się bezpłatnie udostępnić usługę Fast Track osobom powyżej 70 roku życia. Mamy nadzieję, że dzięki temu dla seniorów przejście przez nasze lotnisko stanie się łatwiejsze i bezproblemowe” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A.

W stołecznym porcie ścieżka szybszego przejścia znajduje się w dwóch lokalizacjach. Jedno z nich jest w strefie B terminala, tuż obok restauracji Johnny Rockets, drugie w strefie E w pobliżu stanowisk odpraw PLL LOT. Usługa Fast Track dostępna jest też dla pozostałych pasażerów. Jej zakupu dokonać można online poprzez stronę internetową Lotniska Chopina, bezpośrednio przy rezerwacji biletu u przewoźnika oraz w dwóch samoobsługowych kioskach zlokalizowanych tuż przy szybkich przejściach w terminalu.

W odpowiedzi na potrzeby pasażerów, w lipcu Lotnisko Chopina oddało do użytku podróżnych pokój wyciszenia. To miejsce, w którym można się skupić się i rozluźnić przed podróżą. Pokój zlokalizowany jest na poziomie 300 terminala, rzadziej użytkowanym przez pasażerów, co gwarantuje ciszę. W pomieszczeniu znajduje się wygodna pufa i miękka wykładzina. Miejsce zdobią neutralne plakaty powieszone na ścianach i lampa zapewniająca klimatyczne światło. Wszystko sprzyja wyciszeniu i gwarantuje odcięcie się od zgiełku i natrętnych bodźców.

„Zdajemy sobie sprawę z tego, że dla pasażerów źle znoszących przebywanie w tłumie, w hałasie, a dodatkowo nierzadko przeżywających stres związany z podróżą lotniczą, przeprawa przez lotnisko to nie lada wyzwanie dla ich psychiki. Właśnie dla nich, powstał pokój wyciszenia, w którym w spokoju, w samotności, bez niepotrzebnych bodźców można się odprężyć, zrelaksować oraz odreagować i ochłonąć przed dalszą podróżą.” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A.

Do pokoju z niższych poziomów terminala dostać można się zarówno windą, jak i zlokalizowanymi w pobliżu schodami ruchomymi. Tuż przy pomieszczeniu znajdują się toalety. Pokój do dyspozycji pasażerów dostępny jest codziennie przez całą dobę.

[1] „Profil pasażera odlatującego z Lotniska Chopina”. Wyniki z pomiaru przeprowadzonego w 2Q 2024, próba reprezentatywna dla pasażerów odlatujących z Lotniska Chopina, dobrana w sposób kwotowo-warstwowy, z losowym doborem respondenta. Badanie ilościowe przeprowadzane jest w zależności od preferencji respondenta - kwestionariusz realizowany techniką wywiadu bezpośredniego przy wykorzystaniu tabletu lub ankieta typu self-completion na tablecie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony