Przejdź do treści
Źródło artykułu

Linie easyJet zamawiają kolejnych 157 samolotów z rodziny A320neo

Po uzyskaniu zgody akcjonariuszy linie easyJet potwierdziły zamówienie 157 dodatkowych samolotów z rodziny A320neo. Kontrakt obejmuje 56 maszyn A320neo i 101 w wariancie A321neo, a także zamianę wcześniej zamówionych 35 samolotów A320neo na większy model, A321neo. Umowa stanowi część planu modernizacji floty easyJet, a także zapewnia znaczną poprawę zrównoważonego rozwoju jej działalności.

„Cieszymy się, że możemy potwierdzić to znaczne zamówienie. ono nie tylko umożliwia easyJet wymianę starszych samolotów na bardziej rentowne - co jest kluczowym elementem naszego planu działania dotyczącego zerowej emisji netto - ale także zapewnia perspektywę wzrostu, dzięki zwiększeniu liczby maszyn”, skomentował Johan Lundgren, dyrektor generalny easyJet. „Dzięki temu zamówieniu easyJet będzie w stanie umacniać wiodącą pozycję na głównych lotniskach w Europie. Liczymy na owocną współpracę z Airbusem w nadchodzących latach”.

„W Airbusie jesteśmy zadowoleni z możliwości wspierania rozwoju easyJet. Nasze nowoczesne i wygodne samoloty pozwalają przewoźnikowi wyróżnić swoją ofertę na konkurencyjnym rynku transportu pasażerskiego”, powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy i dyrektor ds. międzynarodowych w Airbusie. „Zarówno easyJet, jak i Airbus są zdecydowanymi zwolennikami dekarbonizacji branży lotniczej. Ta znacząca inwestycja w najbardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa samolot, zasilany paliwem SAF, jest świadectwem naszego wspólnego zaangażowania w tym zakresie. Brawo easyJet i dziękujemy!”

A320neo to rodzina najpopularniejszych na świecie samolotów wąskokadłubowych. Airbus od prawie 140 klientów zdobył zamówienia na ponad 18 000 maszyn wywodzących się z niej. A321neo to największy przedstawiciel rodziny A320neo, charakteryzujący się wyjątkowymi zasięgiem i osiągami. Dzięki zastosowaniu silników nowej generacji i sharkletów A321neo zapewnia o 50% mniejszą emisję hałasu oraz ponad 20% oszczędność paliwa i redukcję emisji CO2 w porównaniu z wąskokadłubowcami poprzedniej generacji. Zarazem maksymalizuje komfort pasażerów, którzy podróżują w najszerszej wśród wąskokadłubowców kabinie. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, cała rodzina A320 może już latać na mieszance zawierającej do 50% paliwa SAF. Airbus dąży do tego, aby do roku 2030 wszystkie produkowane przez firmę statki powietrzne mogły latać na 100% SAF.

Do tej pory ponad 100 klientów z całego świata zamówiło ponad 5600 A321neo.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony