Łabędzi Sinus - SP-SWAN
Rozpoczęcie sezonu 2017 w naszej firmie chyba najlepiej będzie opisać w skrócie: SP-SWAN, SP-SLIM i SP-SHRK. To właśnie te trzy samoloty rozpoczęły swoje lotnicze kariery na polskim niebie w ostatnich dniach.
Będziemy Wam kolejno przybliżać każdy z tych wyjątkowych samolotów. Zaczniemy od SP-SWAN, czyli łabędziego Sinus'a.
SP-SWAN to już piąty latający w Polsce Sinus z opcją FLEX, czyli z możliwością wymiany końcówek skrzydeł. Ten typ swoją popularność zawdzięcza dzięki połączeniu charakterystyk motoszybowca i szybkiego samolotu ultralekkiego. W wersji z długimi końcówkami skrzydeł Sinus posiada rozpiętość 15m i doskonałość wynoszącą aż 1:28. Takie parametry umożliwiają wyłączenie silnika, zachorągiewkowanie śmigła i oddanie się szybowaniu.. Z kolei krótkie końcówki skrzydeł, które zmniejszają rozpiętość do 12,5m dają możliwość latania na długodystansowych przelotach z prędkością 225km/h.
Łabędzi Sinus wyposażony został w silnik Rotax 912UL (80KM) oraz przestawialne w locie i chorągiewkujące śmigło Pipistrel Vario. Samolot posiada także 100 litrowe zbiorniki paliwa dające zasięg prawie 2000km! W zakresie awioniki SP-SWAN posiada na pokładzie m.in. glass-cockpit Kanardia NESIS, szybowcowy wariometr LXnav V3, tranponder Mode-S i radiostację. Dodatkowo Sinus wyposażony jest w spadochronowy system ratunkowy Galaxy GRS.
Podobnie jak poprzednie Sinus'y z opcją FLEX, tak i ten egzemplarz posiada dopuszczenie do lotów nocnych VFR. Życzymy samych pomyślnych lotów!
Komentarze